preamp welke? in combinatie met rode k2

remi v

Stamgast
hallo

ik zie door de bomen het bos niet meer ik wil binnekort een mic + amp gaan kopen.

voor de mic ben ik er eigenlijk al uit rode k2 hij heeft wat ik zoek een heldere warme jazzy klank

maar nu de pre amp wil deze sound ook van de pre amp hebben

welke adviseren jullie?

iemand ook ervaring met de rode k2?

hallo

ik zie door de bomen het bos niet meer ik wil binnekort een mic + amp gaan kopen.

voor de mic ben ik er eigenlijk al uit rode k2 hij heeft wat ik zoek een heldere warme jazzy klank

maar nu de pre amp wil deze sound ook van de pre amp hebben

welke adviseren jullie?

iemand ook ervaring met de rode k2?

Ik heb zelf een tijd lang een Rode K2 gehad (en weer doorverkocht:biertje:)
Ik vond een gekleurde pre (zoals SPL) het mooiste met de k2 klinken, zodat het hoog van de Rode wat ronder wordt.

Dit is een moeilijke te beantwoorden vraag. Het is niet alleen maar een kwestie van de goede mic preamp bij een bepaalde mic. Factoren die nog meer een rol spelen zijn: wat voor stem neem je op? Ik heb zelf bijvoorbeeld een nogal dunne ijle (eigenlijk nogal lelijke) stem en ik heb baat bij warmte en kleuring. Past ook beter bij de muziek die ik maak. Maar heb je een stem die juist vol is en die een prachtige natuurlijke klankkleur heeft die je vooral zo natuurgetrouw wilt 'pakken', dan zou ik kiezen voor een zo 'eerlijk' mogelijke mic en preamp, zonder kleuring. En dan speelt de stijl van muziek nog mee.

Ik zou je aanraden om behalve gebruikerservaringen te inventariseren (altijd nuttig) je mic mee te nemen en in een goede muziekzaak te testen wat werkt voor je.

Ik heb zelf een tijd lang een Rode K2 gehad (en weer doorverkocht:biertje:)
Ik vond een gekleurde pre (zoals SPL) het mooiste met de k2 klinken, zodat het hoog van de Rode wat ronder wordt.

waaromheb je em weer verkocht?

ik zoek juist de kleuring op vind te clean op een hifi instalatie niet zo mooi klionkt te gemaakt

wil als ik de muziek hoor een warm gevoel krijg gevoel van emotie lastig uit te leggen allemaal in iedergeval dat krijg ik ervan vind een goed opgenomen jazz plaat heerlijk

weet iemand toevallig welke mic amy winehouse gebruikt?

Back