zelf kabels maken

de bazz(t)aard

Prisoner of society
Ik heb net een neutrik patchbay aangeschaft en nu wil ik meteen
alles op de juiste manier aansluiten.
Dus alle direct outs en aux sends en returns e.d. op de patchbay
Komt dus neer op een hele berg kabels.
Weet iemand waar ik het beste kabel en pluggen kan halen?
Ik heb de zoek functie gebruikt maar kan het niet vinden.
ik weet dat het al een keertje voorbij is gekomen.
Ook al bij thomann gezocht maar daar heb je alleen kant en klare.
Ben dus op zoek naar gebalanceerde kabel en pluggen.
8~

Zelf kabels maken is alleen verstandig als je veel soldeerervaring hebt. Is dat niet het geval, bespaar je dan de moeite en koop kant- en klare kabels.
(een betere tip kan ik je niet geven)

Je kunt kabels en pluggen kopen bij iedere willekeurige muziekzaak of p.a. bedrijf.
Als je microfoonkabel koopt kun je daar alles mee maken wat je wilt. (2 aders + mantel)
Het is verstandig om niet voor de goedkoopste kabel te gaan. Goedkope kabel blijft minder lang soepel en er komen snel hinderlijke slagen in. Goede merken zijn bijvoorbeeld Klotz, Tasker, Cordial..
Voor pluggen geldt hetzelfde; bij goedkope pluggen wordt het plastic gedeelte waar je de trekontlasting mee aandraait snel poreus, en komen er barsten in waarna je de boel weg kunt gooien. Een goed merk voor pluggen is bv. Neutrik.

Succes!

krautsjo bedankt voor info :biertje:

@remmelt.
Ben zelf een elekie, dus dat gaat wel goed komen.

Ik heb liever op maat gemaakte kabels + als je eregens wat kabel en pluggen heb leggen is t niet zo'n gedoe as je es wat nodig hebt.

@ elektrovolt
Okee pluggen zijn gevonden. Nu de kabel nog.
Voorlopig alleen nog bij audiopluggen.nl

Mag ik u allen bedanken voor uw snelle reacties :biertje::W

dat zijn mooie pluggen, maar wel heel duur. waarom persé die ?

zelf heb ik Van Damme kabel, welke precies weet ik niet, maar het is in ieder geval mooi, soepel spul.

dat zijn mooie pluggen, maar wel heel duur.

zijn inderdaad wel prijzig. zeker als je er 2 patchbay's mee moet volstoppen
Misschien toch maar goedkopere nemen?

Pluggen voor inserts (nog) niet te vinden

thomann verkoopt toch cordial en sssnake kabels per meter of per rol

pluggen voor inserts;
stereo jack pluggen bedoel je?

thomann verkoopt toch cordial en sssnake kabels per meter of per rol
gevonden. :stupid :biertje:

pluggen voor inserts;
stereo jack pluggen bedoel je?
Ja maar dan met dubbele kabelinvoer

Laatst gewijzigd:
Neutrik heeft hele goede connectors. Zoeken naar de beste ultra low noise microphone kabels met goede mantel/afscherming en je kan gaan solderen. Je moet maar ff zoeken op het internet. Suc6.

Zelf kabels maken is alleen verstandig als je veel soldeerervaring hebt. Is dat niet het geval, bespaar je dan de moeite en koop kant- en klare kabels.
(een betere tip kan ik je niet geven)

Je kunt kabels en pluggen kopen bij iedere willekeurige muziekzaak of p.a. bedrijf.
Als je microfoonkabel koopt kun je daar alles mee maken wat je wilt. (2 aders + mantel)
Het is verstandig om niet voor de goedkoopste kabel te gaan. Goedkope kabel blijft minder lang soepel en er komen snel hinderlijke slagen in. Goede merken zijn bijvoorbeeld Klotz, Tasker, Cordial..
Voor pluggen geldt hetzelfde; bij goedkope pluggen wordt het plastic gedeelte waar je de trekontlasting mee aandraait snel poreus, en komen er barsten in waarna je de boel weg kunt gooien. Een goed merk voor pluggen is bv. Neutrik.

Succes!
Ik lees dat Cordial een goed merk is. Bij Thoman verkopen ze deze kabels (inclusief Neutrik Rean pluggen) voor 3 euro. Zie http://www.thomann.de/nl/cordial_cfi_15_rr.htm
Echter ik lees ook op andere threads dat je niet voor de goedkope kabels moet gaan (en 3 euro lijkt me erg goedkoop).
Zijn dit dan wel of geen goede kabels?

Bedankt voor de info ... ik heb wel midi kabels van dat merk op m'n verlanglijstje staan (van het pro type) ... voor 1 of 2 euro per kabel extra ga ik niet moeilijk doen. Bovendien heb ik slechts een deel van de kabels nodig voor live gebruik, rest is voor thuis (en heeft dus veel minder te lijden). Ik moet ook zeggen dat ik pas 2 keer heb meegemaakt dat ik een kapotte kabel had, eenmaal met een goedkoop merk en een keer met een geronommeerd merk (maar weet niet meer precies welke). Maar aangezien ik nu ong. 20 kabels wil bestellen is het wel de moeite waard om er wat meer aandacht aan te besteden. Maar zoals het er nu uit ziet ben ik met Cordial voor audiokabels en Ssnake voor midi kabels voor 100 euro klaar.

ik heb al van cordial een soort of 5

maar ik moet zeggen dat deze ook niet slecht zijn;
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_sk3613_kabel.htm
Ik heb zelf geen ervaring met deze kabels maar heb wel op een andere thread (of site) wat negatieve verhalen gehoord over het merk ... geen idee of het voor alle kabels geldt en hoe 'streng' de beoordeler was. Op zich maakt een klein beetje ruis me niet eens zoveel uit (er komt sowieso al meer 'ruis' uit het publiek).

Ik gebruik meestal Cordial cmk222 kabel en Neutrik NP3x pluggen ( gebalanceerd )
Als je een batchbay helemaal nieuw gaat bekabelen dan heb je meestal wel een kabel of 20 extra nodig.
Als je zelf soldeert bespaar je je een hoop geld.
Gewoon een goeie soldeerbout en je bent met 5 minuten per kabel klaar !

cordial_cmk_222_sw_mikrofonkabel_100m_pimx_148290.jpg

2884.jpg

... Als je zelf soldeert bespaar je je een hoop geld.
Gewoon een goeie soldeerbout en je bent met 5 minuten per kabel klaar !
Zeker nooit in dienst geweest, want daar leer je wel tijd calculatie :)
Alleen de achterzijde is 24 x 2 kanalen = 48 snoeren.
Nu is 5 minuten wel wat snel, maar 48 x 5 = 240 minuten : 60 = 4 uur achter elkaar solderen.
Zelf zou ik willen stellen dat het meer dan een dag werk is, als je ook wat extra kabels aan de voorkant wilt doen. En dan kijk je heus wel naar het prijsverschil...

Wout

Back