dringend audio-midi-interface gezocht

waarnemer

Nieuwkomer
hallo,
Ik speel heel regelmatig live en dat doe ik met een juno gecombineerd met reason klanken.
Nu heeft mijn vriendin gisteren per ongeluk mijn alesis IO2 interface laten vallen en ik krijg hem niet meer in gang
aangezien zaken snel moeten gaan(deze week nog drie keer repeteren en volgende week verschillende optredens), zoek ik zo snel mogelijk een vervanger
is dit betrouwbaar? EMU 404 usb?
ik kan hem kopen voor rond de 200 euro
dat is ook zowat mijn prijsklasse
Hij moet wel midi-ingang hebben want mijn controller heeft geen usb

dringend audio-midi-interface gezocht

hallo, ik post het hier ook
mijn audio-midi-interface is stuk
ik heb liefst binnen de twee dagen een nieuwe want ik heb veel optredens en repetities in de nabije toekomst
ik gebruik live Reason voor de synths en samplers

wat belangrijk is: midi ingang/uitgang
betrouwbaar om live te spelen
rond de 200 euro

sorry voor het gezaag, maar het is echt erg dringend!
alvast bedankt

Bericht door een moderator:
samengevoegd
Ik begrijp je haast, maar het onderwerp graag op 1 plek houden !

ik betrouw het niet meer dat mijn geluidskaar wordt gevoed door de usb.
Ik heb al verschillende keren gehoord dat dat niet echt stabiel is, vooral voor live(vooral veel problemen mee ondervonden)

Ik heb de Edirol UA25 net gekocht als vervanger voor mijn M-audio Audiophile USB. Ik was erg ontevreden over de audiophile en durfde het dus ook niet aan om voor de Fasttrack te gaan (had veel driver problemen).

Vooralsnog ben ik erg tevreden over de UA25. Ik heb nu geen problemen meer met slaven aan midiclock (wat met de audiophile altijd een ramp was) en de geluidskwaliteit is echt een stuk beter dan die van de Audiophile.

Verder is het een volledig aluminium behuizing, 2 x mic-pre met phantom power, analoge limiter op de mic ins etc.
Wat mij betreft een aanrader en erg geschikt voor live.

P.S. Wat betreft de kwaliteit van USB powered devices.....ik kan met de UA25 zelfs de laptop op battery power laten lopen en dan werkt het nog prima.

Ik ben ook opzoek naar een audio/midi interface, alleen mijn probleem is dat ik minimaal twee midi outputs nodig heb.
Er zijn er wel met meerdere midi uitgangen, maar zonder audio interface(althans voorzover ik heb kunnen vinden).
Of je hebt een audio interface met maar 1 midi in/uit.
Ik heb alle ganbare merken al wel gecheckt, maar zonder succes.
Iemand een idee?

@rvooh
Daar heb ik natuurlijk ook wel overna gedacht, maar dan zit je met twee kastjes die je mee moet nemen.
Het kost je ook twee usb poorten en hij trekt dubbele stroom.
Je zou zeggen dat er in deze tijd waarin wij leven toch wel zoiets te vinden moet zijn.

@rvooh
Daar heb ik natuurlijk ook wel overna gedacht, maar dan zit je met twee kastjes die je mee moet nemen.
Het kost je ook twee usb poorten en hij trekt dubbele stroom.
Je zou zeggen dat er in deze tijd waarin wij leven toch wel zoiets te vinden moet zijn.

mja we leven dan ook niet echt in midi tijdperk :erm:

fabrikanten gaan ervan uit dan mensen daisy chainen met midi thru's, of combinatie van midi thru box en mergers gebruiken..

op zich niets verkeerd met je idee hoor, alhoewel een usb midi interface toch behoorlijk klein kan zijn (m-audio 2x2 bvb), maar wat ga je dan doen de dag dat je 3 of meer midipoorten nodig hebt?

en maybe valt je midi setup nog te verfijnen zodat je maar 1 poort nodig hebt.. - ik weet het natuurlijk niet - ...

Ik wil juist graag een alles ineen audio en midi interface, maar dan wel met meer dan 1 midi uitgang.
Het gaat mij erom dat ik meer dan 16 apparaten aan kan sluiten.
Ik heb namelijk wel een midi patchbay, maar dat is omdat de ketting niet te lang moet en sommige synths geen midi thru hebben.

@chris-w
ook nog een extra opmerking, aan je gearlijstje te zien:

een goede midi interface is heel belangrijk, soms trekken de midi drivers van bepaalde combi audio/midi interfaces op niet veel.
de meeste midi interface hebben last van veel jitter/onregelmatigheden in de midiclock, normaal heb je daar geen last van, maar dinsync converters wel

zorg dus als je iets koopt dat je het kan terugbrengen indien het niet deftig synct..

Er is ook een controller die 2 midi outs heeft en ook audio in/out.
De X-station van Novation. Maar die is wel flink aan de prijs.
Da's de enige manier om 2 midi out en geluid in een USB apparaat te hebben zover ik weet.

@fuse
Ik zie nog wel wat mogelijkheden met novation misschien
heb je er wel gelijk een controller en een midi keyboard bij.

@rvooh
Dat is wel belangerijk om op te letten ja, ik zal eens proberen uit te vinden of novation(heeft namelijk wel een alles in een pakket) het een beetje goed doet.
Ik heb wel als voordeel dat er een midi interface in mijn 808 zit en daar pak ik dan mijn dinsync van, maar ik weet niet of dit verschil maakt met een losse dynsync converter.

Ik heb wel als voordeel dat er een midi interface in mijn 808 zit en daar pak ik dan mijn dinsync van, maar ik weet niet of dit verschil maakt met een losse dynsync converter.

geen verschil.
ik moet eerlijk toegeven dat ik met geen enkele usb-midi interface zonder amt/timestamping goede ervaringen heb op gebied van dinsync converter aansturen.

wat je wel kan doen is 2 audio/midi interfaces kopen die de functionaliteit bieden om aan elkaar te linken.. Dan kleef je die op elkaar, heb je lekker 1 unit ;)

Ik ben ook opzoek naar een audio/midi interface, alleen mijn probleem is dat ik minimaal twee midi outputs nodig heb.
Er zijn er wel met meerdere midi uitgangen, maar zonder audio interface(althans voorzover ik heb kunnen vinden).
Of je hebt een audio interface met maar 1 midi in/uit.
Ik heb alle ganbare merken al wel gecheckt, maar zonder succes.
Iemand een idee?

Een E-MU 1820M heeft 2x Midi en diversen audio in en uit. Is weliswaar geen USB maar via PCI. Mogelijk dat E-MU hierin nog andere (USB) producten heeft?

Back