dringend audio-midi-interface gezocht

Bij een mobiele interface kom je gewoon uit op een aparte midi interface scoren. Zo boeiend is dit niet....verschillende fabrikanten verkopen 1 in/1 out oplossingen en dat gaat kwa stroomgebruik echt geen probleem geven, zolang je laptop maar voldoende USB aansluitingen heeft.

Dus een USb audio/midi interface + aparte 1 of 2 i/op midi interface werkt gewoon prima. En die doosjes zijn zo klein dat dat nog steeds makkelijk in je laptoptas gaat passen.

Ik heb zelf een E-MU met 4-in en 4-out. Werkt tot nu toe echt perfect in Logic. Los daarvan heeft mijn Presonus ook nog 1 midi in/uit en mijn behringer spul ook dus ik heb meer dan voldoende hier. Gebruik er namelijk maar 3. Twee synths en een BOSS GT8.

@acidfever
Vanwege het aantal usb poorten leek het mij daarom ook handig alles in een te hebben.

Nou is het wel zo dat die mac waarvoor ik hem wil gebruiken ook een firewirepoort heeft, alleen weet ik niet of dat net zo goed werkt als usb.
Weet iemand ook het grote veschil tussen usb en firewire interfaces?

@acidfever
Vanwege het aantal usb poorten leek het mij daarom ook handig alles in een te hebben.

Nou is het wel zo dat die mac waarvoor ik hem wil gebruiken ook een firewirepoort heeft, alleen weet ik niet of dat net zo goed werkt als usb.

firewire= minder processor belasting, iets meer kanalen mogelijk dan usb
en veel stabieler, vooral op mac...

go firewire, is iets duurder wel..
maar let op met wat je koopt.. MOTU is bijvoorbeeld heerlijk icm mac.
m-audio firewire vond ik onbetrouwbaar op mac.
een voorbeeld: je mag je audio interface niet aan of uit zetten terwijl je computer aanstaat.. Bij motu is dit geen probleem.

Dan kan ik dus als ik misschien toch met 2 interfaces moet werken beter de midi op firewire aansluiten toch?

hm, kzou eerder zeggen de audio, aangezien dit veel meer data is dat midi

maar in feite is beide tegelijk geen enkel probleem voor firewire, je kan gewoon doorlussen...het resultaat zou moeten hetzelfde zijn.
wel moet je opletten met toestellen die stroom krijgen over de firewire, deze mag je vaak niet samen in een keten hangen (wegens onvoldoende stroom), maar er zit altijd wel een netvoeding bij..

Eigenlijk gebruik ik hem hoofdzakelijk voor midi, vandaar dat ik dat dacht dit het slimst was.
Iemand had het eerder wel over mogelijke problemen met dinsync converters.
Nou heeft mijn 808 wel een midi kit en zo heb ik dan een dynsync uit, maar ik weet niet of dit heel veel anders is dan een gewone dynsync converter.

Nou heeft mijn 808 wel een midi kit en zo heb ik dan een dynsync uit, maar ik weet niet of dit heel veel anders is dan een gewone dynsync converter.

Als die kit een midi thru heeft kan je hem als eerste in de keten gebruiken en dan de synth doorlussen. Dat werkt bij mij iig goed. (Cubase4 met midex)
Maar voor welke je ook gaat goed testen of die din sync ook werkt, anders hebbie er nog geen :kont: aan.

is gewoon een ingebouwde din sync converter, geen echt verschil met een externe dus.

ja, die motu's zijn niet goedkoop, maar je krijgt er idd wel een toestel voor die steeds doet wat het moet doen. geen gekut met brakke drivers en dit en dat.. het werkt uitstekend en updates zijn er altijd ruim op voorhand..
ik heb nog geen enkele keer ook maar het minste probleem ermee gehad, das tegenwoordig een uitzondering.

als je dan toch voor een usb midi interface gaat, bekijk even een tweedehands AMT-8 of Unitor MkII.. voor de prijs dat dat maar gaat tegenwoordig is dit wel heel veel waar voor geld, ben er zelf ook heel tevreden van.. werken op mac zal het zeker nog even doen (fabrikant overgenomen door Apple)
dan heb je meteen 8 midi in, 8 midi uit.. en valt perfect te gebruiken zonder computer..
Enige nadeel is dat je ofwel in MacOs Classic ofwel in Windows moet configureren, want geen OSX configuratie software, maar voor de meeste mensen is dit zelfs niet nodig..

@acidfever

Dat is een no-brainer. Als je firewire hebt altijd firewire proberen.

Duidelijk. Firewire is een stabieler protocol. Het zegt niks over de drivers uiteraard maar als je toch kan kiezen........
Maargoed, voor de 3,6K per seconde die midi stuurt kun je gerust usb gebruiken. Die kleine pakketjes komen heus wel op tijd aan met normale drivers.

Back