uit de losse hand

stevy

Ouwe rot
In een nacht wat aan het spelen geweest met dit als uitkomst. Mensen die ik em stuurde vonden em erg relaxend klinken, ben benieuwd wat men hier vindt.

all around the world

probeerselig,pianoig,stringerig,gitaarig. alles in 1 keer (in stappen) ingespeeld. leuk als je mening wilt posten!:D

volledig mp3tje ,320 kbps.

:mega:

Last edited by a moderator:
Eerste deel is mooi. Beetje filmisch/Kate Bush-achtig.
Tweede deel ook leuk. Lekker relaxed!
Overgang naar einde vond ik zelf iets rommelig.

Nu nog een leuke partij vocalen uitwerken!

Kun je aangeven wat je gebruikt hebt aan instrumenten e.d.?

Leuke nummertje.

Die akoustische gitaar klinkt lekker.

in het allerbegin vind ik de piano wat te dichtbij klinken, later is het beter.

Het kan allemaal nog wel wat vetter worden gemixt, maar ik vind het echt errruggg lekker.

heerlijk zwoel sfeertje :)

danku

dank voor jullie reacties tot dusver!

het is gemaakt met een piano uit een yamaha psr 1500 keyboard, een orchestra vst, gitaar, kleine vocaaltje is gesampled en de drums komen uit hypersonic 1, evenals de bass.

Eerste gedeelte is zeer nice!

Mooi! Goed uitgevoerd en zeker overtuigend.

Thema is goed te volgen en de overgang naar het andere thema maakt 't helemaal af. Niks meer aandoen, jongeman. ;)

erg mooi gedaan het begin...:halleluja het 2e gedeelte vind ik minder... de gitaar klinkt wat droog... outro is erg lekker! het middenstuk vind ik eigenlijk overbodig! die piano klinkt lekker trouwens! gewoon keyboard dus? nice!:okdan:

Mooi nummer, zeker het eerste deel vind ik erg mooi.. De overgang kwam bij mij wel wat onverwacht en abrubt, misschien dat je dat iets meer zou kunnen inleiden (maar da's ook een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik). Tweede deel klinkt ook erg lekker, mooi ook hoe het outro weer teruggrijpt op het begin. :)

Best lekker , vind het 2e gedeelte erg mooi met de vocals , je zou het misschien nog meer kinnen aandikken door wat geluidseffcten vlak voor dat de beat invalt.

ik vind zo uit de losse pols een goede benaming

echt bijzonder vind ik m niet eerlijk gezegd, sommige dingen zouden wat meer aandacht mogen
is die beat een loop?

de 2 gedeeltes lijm ik niet zo lekker aan elkaar in mn hoofd.. kweet ook niet of ik zo blij word van die vocal sample

veel is smaak, maar t mist zeker uitwerking in mijn oren

het is een leuk dingetje maar t wringt wat her en der.. het blijft ook kabbelen en ik mis wat verschillende kleuren en speelsheid. een effectje.. een dingetje die je even meeneemt zodat je weer hernieuwd in de piano kan stappen etc

valt me op dat als je een beetje niet zo veel zeggende ontspannen kabbelende speesshit maakt dat men meestal lovend is :D

maar goed, wie ben ik

Het klinkt een beetje als een filmtrack van zo'n RTL4 'waargebeurd' verhaal. Het accoordenschema heeft wel die 'emo'-feel. Dat klinkt wel lekker, maar ik vind het nu te eenvoudig om er enthousiast van te worden.

De overgang vind ik wat ruw, en zorgt er imho voor dat het lijkt dat de twee delen weinig met elkaar te maken hebben.

Verder wel een aardig muzakje :D

2e gedeelte vind ik leuke potentie hebben, het 1e gedeelte en de outro kunnen wat mij betreft richting prullebak zoals het nu opgezet is kwa progressies en gekozen bas-toon (die af en toe niet klopt met het akkoord en toonladder waarin het gespeeld wordt).

Ik snap het idee erachter denk ik wel, en ik vind het ook wel een goed idee, maar dan zou ik zelf toch die piano wat meer als een piano spelen, dus een akkoord waarin je de noten in het akkoord los van elkaar speelt met sustain aan. Nu komt het heel aarzelend over vind ik. Het 1e gedeelte klinkt als een home trackje, het 2e gedeelte komt professioneel over maar mist nog een beetje de uitwerking waardoor het wat loop gericht overkomt.

Normaal zou ik dit soort commentaar niet geven en gewoon niks zeggen, maar ik heb andere tracks van je gehoord waardoor ik weet dat je veel in huis hebt kwa muzikaliteit. Dus dit commentaar moet je niet als negatief ervaren maar gewoon als tips om deze track wat meer potentie te geven. (vind ik dan :D)

thanks!:D

@fjoesz, beat is zeker geen loop, verder dank voor je mening!:)

@kwok en quifster, dat eenvoudige is juist ook de bedoeling. Het is puur een muziekje waar ik in een nacht aan begonnen ben, wat uitgeprobeerd heb en verder heb ik het niet meer aangeraakt. Ben ook niet van plan het alsnog te gaan bewerken, like it or not :P, heb erg veel van dit soort trackjes op mijn hd staan. Gewoon puur (vaak uit een emotie bij mezelf) dat er iets me te binnen schiet ewat ik dan even uitwerk. Al te serieus moet dit ook niet worden genomen maar aangezien er mensen waren voor wie dit relaxend werkte dacht ik, laat ik andere mensen ook eens even chillen :P. Vandaar ook dat ik het post in volledige versie en 320 kbit.

Dank dat je dan toch even wat neerzet trouwens quifster :D.

Ik vind het wel een lekker stuk muziek. De piano in het begin klinkt alleen niet als een echte piano. Enerzijds omdat bij samples het meetrillen van aangeslagen toetsen bij een nieuwe aanslag niet wordt gesimuleerd, anderzijds omdat een pianist dit niet zonder sustain een versierinkjes zou spelen. Misschien meer reverb er overheen om het minder droog te maken? Als de andere geluiden erbij komen valt het trouwens minder op.

Bij de overgang naar het tweede deel komen de vocal sample en de gitaar er m.i. te hard in. Ik zou ze wat zachter zetten, of de strijkers ervoor wat meer omhoog krikken.

De overgang naar het outro lijkt in eerste instantie wat onrustig, maar het nummer komt tot een mooi einde. :okdan:

dat het niet als een echte piano klinkt klopt inderdaad, helaas moet het uit een keyboard, samplebak, komen. Verder dank voor je mening, voor een volgende kan ik daar weer rekening mee houden!

Back