Boss Dr55 adapter ingang

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ben sinds kort eigenaar van een Dr55......na echt lang zoeken heb ik er 1 op de kop weten te tikken in de UK voor 7 tientjes....een koopje in mijn ogen.
Heb al de midisync/dinsync schemas hier maar ik vraag me nu af, is het ook mogelijk om m via een adapter van stroom te voorzien ipv de batterijen.
Ik heb me SR88 bestudeerd, die wel adaptervoeding heeft, en volgens mij moet dit ook met de Dr55 mogelijk zijn aangezien ze erg,erg op elkaar lijken.
Kan iemand hier zijn :eureka: over laten schijnen???

Ah, okee...ik had wel gezocht maar ik moet bekennen dat de zoekmachine zuigt........gaan ff op onderzoek....thanks:okdan:

okee edit.......

dat sync verhaal weet ik nu wel....maar ik wil een STROOM ingang.......dus dat ik hem op het stroomnet kan aansluiten dmv een 6 volt adapter........ dus geen midi,geen din sync 24 maar power.Dat ding vreet batterijen en ik ben milieubewust.......en ik wil het niet hebben dat tijdens een optreden de batterijen ineens leeg zijn.......

okee edit....2

Boemtsjak geeft hier https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=37864&highlight=dr55&page=2 het antwoord al........sluiten maar....

Laatst gewijzigd:
Okee wat voor diodes heb je er tussen gelast??? Boemtsjak heeft dat in die andere thread niet vermeldt.......het is een super simpele mod.....

zou overigens de + in het midden doen , altans als je een metalen
dc connector gaat gebruiken. bij die van mij destijds dacht ik :
"t is een boss, dus + aan de buitenkant" het gevolg was dat ie ontzettend
stoorde als ik de adapter gebruikte :stupid:stupid

hee, maar trek je wel de audiokabel eruit als je hem niet gebruikt ?
deze zuigt ook aan je batterijen namelijk. de mijne deed het echt superlang
op een setje

o ja, en geen oplaadbare batterijen in de dr55 doen, ik weet niet waarom,
maar bij mij was het bijna fout gegaan (hij deed het 10 minuten prima,
toen ging ie heel vreemd klinken, stopte, en voelde helemaal heet aan.
de batterijen waren zo heet geworden dat het plastic houdertje gesmolten
was... erg nare ervaring ! maar toch nog goed gekomen :) )

Okee thanks voor de tips. Ik had hem inderdaad gewoon met kabels erin laten staan. Wist niet dat daar dan ook stroom ontsnapte. Ik vond het al zo vreemd ruiken:P
Ik heb de mijne trouwens uitgerust met zwarte Classic DOD knopjes. Moet ze nog ff een paar mm uitboren maar staat echt vet. Die witte knoppen verdwijnen ook en worden vervangen door zwarte. Misschien dat ik ze omwissel met de SR88 knoppen. Maar dan heeft die die lelijke:r knoppen....weet iemand waar je toevallig die vierkante zwarte kan kopen?

Ik heb gewoon dat batterij-compartiment eruit gehaald en dat flapje aan het flapje van de adapter geklikt, worked like a charm! Nee, het staat niet profi maar ach...

Back