standaard voor zware stagepiano

Status
Please reply by conversation.

SpaceAgent202

Sinds 2001
Hallo allemaal.,

Wie kan mij helpen aan een goede standaard van ca 64cm hoog, die een zware stagepiano van circa 30 kilo kan dragen??

Moet het per se tweedehands zijn? Anders is deze misschien iets (Quiklok WS-550):

WS550.jpg

http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=27&sName=WS-550

Hoogte is instelbaar (poten kun je uitschuiven), met als laagste dat je er achter kunt zitten, breedte ook (afhankelijk van in welke hoek je de poten zet), supersterk en superstabiel, en opklapbaar tot iets heel kleins (zoals in het plaatje). En ook nog uitbreidbaar met aanzetstukken (als je dat nodig zou hebben). Wat mij betreft dus ideaal voor zowel thuis als live, inclusief het ermee moeten rondsjouwen. Prijs weet ik niet meer, maar ik heb er zelf ooit één gekocht, dus zo duur kan het niet geweest zijn. :D

30 KG da/s toch niks..BLOKKER heeft en aantal fraaie strijkplanken tafels..zelfs het topmerk tefal is daarmede aangeschaft..vanaf 17.95..anders de Ikea met verrijdbaar en bovendien met bergruimte uitgevoerde demontabele nachtkastjes.. 2 op elkaar en hoplakee podium op ermee..
kun je ook meteen die kabels kwijt + de boekjes.... :kimono:

Murc

zat zelf aan deze te denken:
Music Store B-99 Keyboardständer / Tisch 2 Auflagen Music Store
B-99 Keyboardständer
Onze prijs: 88,00 €

iemand ervaringen hiermee?
alternatief zou de duurdere k&m zijn:

König & Meyer 18952, Aufsatz Keyboardtisch schwarz König & Meyer
18952, Aufsatz Keyboar
Onze prijs: 38,00 €
König & Meyer 18950 Keyboardtisch König & Meyer
18950 Keyboardtisch
Onze prijs: 95,00 €
misschien nauwkeuriger af te spelen?
wie weet?

Moet het per se tweedehands zijn? Anders is deze misschien iets (Quiklok WS-550):

WS550.jpg

http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=27&sName=WS-550

Hoogte is instelbaar (poten kun je uitschuiven), met als laagste dat je er achter kunt zitten, breedte ook (afhankelijk van in welke hoek je de poten zet), supersterk en superstabiel, en opklapbaar tot iets heel kleins (zoals in het plaatje). En ook nog uitbreidbaar met aanzetstukken (als je dat nodig zou hebben). Wat mij betreft dus ideaal voor zowel thuis als live, inclusief het ermee moeten rondsjouwen. Prijs weet ik niet meer, maar ik heb er zelf ooit één gekocht, dus zo duur kan het niet geweest zijn. :D

Dit kan ik van harte onderschrijven. Ik heb de WS-550 en het is met afstand de prettigste standaard die ik ooit heb gebruikt. Ik heb er een Kurzweil PC2X op liggen (en ooit een K2600X) en daarboven een hammond XK-3. geen centje pijn: doen!

basismodel ( ws550 of ws540 ? wat is precies het verschil? ) slechts 61, 40 of 107,40.
dat valt nog mee.
echter als je er een tweede op wilt zetten dan kost het opzetstuk (z727 ) nog eens 101,70 . en er moet mogelijk nog een extra verbindingsstang worden aangeschaft om het werkend te krijgen.
samengevat een heel stuk duurder dan die van mst uit duitsland (88€) ; en wat is nu eigenlijk precies het verschil wat telt ?
vooralsnog neig ik naar die laatste, echter mogelijk zie ik iets over het hoofd.
advies welkom.

ik vraag me nog even af of ik er eentje moet aanschaffen met één hoogte, of eentje die in hoogte verstelbaar is.

de laagste stand is voor mij prima voorlopig en heb niet het idee dat ik er ooit een hogere stand van wil maken. maar, je weet maar nooit als je een keertje wilt staan achter je piano of gear die erop staat. dan is het toch weer fijn als ie wat hoger kan....

vind het kunnen instellen op hoogte wel belangrijk, geeft meer mogelijkheden onder alle omstandigheden lekker comfortabel te kunnen spelen, bv als je eens een andere stoel hebt of een ander keyboard.

Wat je ook kunt meerekenen (bij dat prijsverschil): een goede standaard gaat jaaaaren mee. Als je er dan voor zorgt dat-ie een beetje flexibel is (voor als je onder welke omstandigheden dan ook even niet kunt zitten, of tijdelijk op een andere stoel), dan misschien zelfs nog wat langer. Op de lange termijn is die 25 euro verschil dan toch wel erg weinig.

(maar punt blijft: waarom meer betalen als er géén voordeel aan zit... ;) )

Heeft iemand mijn nachtmerrie al eens meegemaakt? Dat je standaard het begeeft, thuis of nog erger: tijdens een gig :O

Status
Please reply by conversation.
Back