Eminent 310 Unique samples

Erug bedankt voor de samples.... :okdan:

toen ik de eerste speelde (01C1.wav) had ik meteen een enorme flashback naar Equinoxe nr 7...

nogmaals: thanx!!!:halleluja

Leuk hè..dat sommige (standaard) geluiden toch direct relateren aan een bepaald nummer. Net zoals dat typische geluidje uit de Minipops. Dat heb ik trouwens met m'n JD-990 vrij dicht kunnen benaderen. Zit er trouwens nog veel verschil tussen de Eminent String Ensemble en de Eminent 310 Unique?

Origineel geplaatst door ZmokE
Zit er trouwens nog veel verschil tussen de Eminent String Ensemble en de Eminent 310 Unique?

De String Ensemble klinkt ietsje "scherper" en is niet stereo vergeleken met de 310 maar 't grootste verschil zit 'm toch wel in 't gewicht;)

effuh lekker off-topic:

ik zag aan de URL waar de samples staan dat je achternaam Donne is....
je bent toch niet de Marcel Donne die ooit nog SID muziek maakte voor de C64?

zo ja: :okdan:

zo nee: :stupid

Origineel geplaatst door borchen
effuh lekker off-topic:

ik zag aan de URL waar de samples staan dat je achternaam Donne is....
je bent toch niet de Marcel Donne die ooit nog SID muziek maakte voor de C64?

zo ja: :okdan:

zo nee: :stupid

Eh, ja dus;) Ben best wel verbaasd dat iemand in Nederland dat weet. Da's allemaal al zo lang geleden:)

da's lachen zeg...8D

ik zal vast niet de enige zijn in Nederland die zich nog SID-muzikanten herinnert... :geslaagd:

hier moet op gedronken worden !!! :biertje: :biertje: :biertje:

om het nog gekker te maken: dan ben jij waarschijnlijk ook de Marcel Donne die
de analoge synth versie van lightforce gemaakt heeft?
dat vond ik namelijk een erg geslaagde remix...

zo ja: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :koffie:

zo nee: :koffie: :koffie: :koffie: :koffie: :biertje:

P.S. ik besef me net dat ik toch wel oud begin te worden ;)

om het nog gekker te maken: dan ben jij waarschijnlijk ook de Marcel Donne die
de analoge synth versie van lightforce gemaakt heeft?
dat vond ik namelijk een erg geslaagde remix...

Oeh, da's al een ouwe remix maar ik ben inderdaad dezelfde ;)

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: Dan maar ?:D

Nou ik heb eindelijk (na 5 jaar) de moeite genomen de Akai S2000 te programmeren... :stupid wat een kloteding om te bedienen zeg. Gauw via de PC gaan doen.

Zelf effies sampletjes genomen (MarcelD's samples waren te groot voor 2 MB RAM, snel uitbreiden dus) en na twee uur klojen kwam er wat leux uit... phaser ertussen (! niet als met send/return maar insert, de phaser heeft twee standen) en wat standaard Quadraverb preset 00 (galm, chorus, delay) erover: errug lekker. Dus binnenkort de Eminent 310U te koop :)

Zijn er ook Whizz-kids die de S2000 hebben en geinteresseerd zijn? Ik zal kijken of ik de samples/parts/programs kan exporteren vanaf de ZIP drive. Het klinkt nu zo geweldig :luv: dat dit gedeeld moet worden met andere S2000 eigenaren.

Ik heb nog wel een probleem om de lichte tremolo/vibrato van de 310U precies in een mooie golf te krijgen met die korte samples. Op zich al een wonder als de wave te loopen is. Er blijven klikjes hoorbaar, na de effecten trouwens niet meer.

Er mot nog e.e.a gebeuren, de vakantie is over dus het kan even duren voor ik helemaal klaar en tevreden ben.

Origineel geplaatst door wesko
Nou ik heb eindelijk (na 5 jaar) de moeite genomen de Akai S2000 te programmeren... :stupid wat een kloteding om te bedienen zeg. Gauw via de PC gaan doen.

Zelf effies sampletjes genomen (MarcelD's samples waren te groot voor 2 MB RAM, snel uitbreiden dus)

Hmmm, ik heb er inderdaad niet bij stilgestaan dat er mensen zijn die minder geheugen in hun sampler hebben :stupid

Als jij me verteld wat voor soort geheugen er in je S2000 moet kijk ik hier eens even rond. Wellicht dat ik nog het een en ander rond heb slingeren;)

"S2000 RAM memory expansion
The following are the possibile S2000 RAM configurations (using standard 72pin SIMMs):

Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 4 MB + Slot 2: 0 MB = 6 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 4 MB + Slot 2: 4 MB = 10 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 0 MB = 18 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 4 MB = 22 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 16 MB = 32 MB Total Memory"

standaard (een paar jaar geleden dus) 72pins geheugen moet 'ut doen...:eureka:

"S2000 RAM memory expansion
The following are the possibile S2000 RAM configurations (using standard 72pin SIMMs):

Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 4 MB + Slot 2: 0 MB = 6 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 4 MB + Slot 2: 4 MB = 10 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 0 MB = 18 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 4 MB = 22 MB Total Memory
Standard memory (on board): 2 MB + Slot 1: 16 MB + Slot 2: 16 MB = 32 MB Total Memory"

standaard (een paar jaar geleden dus) 72pins geheugen moet 'ut doen...:eureka:

Okee uit een ouwe PC moet dus wel lukken... 'k zoek ook nog effects...

Ben zelf nog bezig geweest (na de S2000 geheugenuitbreiding :) ) met samplen van de 8" strings... erg leuk monnikenwerk :stupid

Hier hoor je een stukkie door de phaser, met wat QuadraVerb Preset 00 saus eroverheen. Voor diegen die willen weten hoe het smaakt.

Ik heb de bassen ook gesampled, zijn ook erg mooi geworden. Als het me lukt de twee Single Programs te exporteren (wie vond dat de S2000 en TS-12 geen DOS floppen moest kunnen lezen :kont: ) dan gooi ik ze online.

Linkje: http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/audio/1.mp3

Zijdezacht (C) MarcelD en poeslief!

Origineel geplaatst door Marcel D
Als jij me verteld wat voor soort geheugen er in je S2000 moet kijk ik hier eens even rond. Wellicht dat ik nog het een en ander rond heb slingeren;)

Al geregeld... maar een effect board of multi output board is welkom :L

Origineel geplaatst door wesko
Ben zelf nog bezig geweest (na de S2000 geheugenuitbreiding :) ) met samplen van de 8" strings... erg leuk monnikenwerk :stupid

Hier hoor je een stukkie door de phaser, met wat QuadraVerb Preset 00 saus eroverheen. Voor diegen die willen weten hoe het smaakt.

Klinkt lekker Wesko:{ Ik zat zelf ook al te denken om de rest van de 310 maar te sampelen, dan kan die enorme bak tenminste de deur uit.

Klinkt lekker Wesko:{ Ik zat zelf ook al te denken om de rest van de 310 maar te sampelen, dan kan die enorme bak tenminste de deur uit.

Ja ik dacht er ook aan - maar dat verdient ie niet! Zet anders oma's lamp meer naar het raam :)

Als je die andere geluiden (inclusief de bassen) net zo netjes doet als je eerste set samples, dan heb ik best wel wat Eurootjes over voor een sample CD'tje. 8)

Origineel geplaatst door Lotuz
Als je die andere geluiden (inclusief de bassen) net zo netjes doet als je eerste set samples, dan heb ik best wel wat Eurootjes over voor een sample CD'tje. 8)

Ik ben wel van plan me een weekend op te sluiten en letterlijk alle registers open te trekken (zijn er best veel) te samplen. Het gaat aardig en ik snap na 5 jaar die S2000 ook een beetje :stupid ik ben er slecht in om nieuwe dingen te leren die niet logisch zijn - dan weigert er iets in me kop :bekdicht:

Op zich zijn alleen de bassen de moeite waard (wie ben ik). Zoooo diep en zo "los". Het orgelgeluid is wel gaaf, maar niet zo vreselijk mooi dat je per se samples zou willen hebben. Maar je hebt me op een idee gebracht, het is veel werk en ik ben op zich een weggever, maar 20 EUR voor alle samples is niet onwelkom. Dan ga je ook niet kopieren, de commerciele prijzen van $250 en hoger zijn je vast niet onbekend. En dan heb ik na twee-en-een-halve CD mijn 310 terugverdiend ;)

Dit was trouwens mijn eerste sampleklus (nog nooit ook maar iets mee gedaan) en de truc met de S2000 is FIND (zoek de loop) en CROSSFADE (fade de loop aan elkaar). Ik ben er een minuut of wat mee bezig per toets. Nu heb ik 4 samples per oktaaf maar met de spreiding van C-Eb-F#-A kom ik zo dicht bij het origineel dat ik de overgangen van de samples niet eens hoor. Daarna nog wat minuutjes om de Program te maken. Ik heb geen idee hoe groot de samples zijn, ik dacht rond 50000 samples, is dik een seconde, mono 16 bit, geeft 100kbyte per stuk. 17 samples (4 oktaaf) per klank geeft me 1.7 meg totaal, past dus ook nog in de niet-expanded S2000 met een beetje mazzel!

Ik neem aan dat andere samplers de S2000 files kunnen importeren?

Ik heb dan wel een S2000 staan, maar die gebruik ik niet meer. Het liefst heb ik gewoon .wav files, want die zijn compatible met de meeste samplers, zowel hard- als software. Zelf werk ik nu met soft samplers en die samples van Marcel had ik binnen no time geladen in Reason's NN-XT. Die "Set Root Notes From Pitch Detection" functie is wat dat betreft supermakkelijk. De prijs van € 20,- voor een CD'tje met goed gesamplede en verwerkte samples vind ik redelijk overigens.

Wesko: mooi dat het gelukt is met de memory-uitbreiding van je S2000 :okdan:

die mp3-demo is ook wel erug Jarre :okdan:

Back