Sampling memory upgrade MPC 2000(classic)

Overgewicht

Nieuwkomer
Hallo ik wil graag m'n sampling memory van 2MB naar 32MB upgraden(is het max geloof ik).
Maar ik kan dat ding wel openschoeven maar verder kom ik niet.
is er een zaak in NL die dat voor me kan doen? moet ook nog 32MB geheugen ergens vandaag zien te halen.

Overgewicht

Je kan toch eerst simms kopen en dan open schroeven en dan er in doen ? Je moet eerst die balk aan de voorkant eraf halen en dan de schroeven aan de zijkant en langs de rand aan de achterkant. Ff een flat kabeltjes los en een printje er uit. Ik heb nog veel simms liggen maar heb geen zin om m,n mpc uit elkaar te schroeven voor te testen :-)

volgens mij moesten er 2 stuks 16 mb edo in en het 2 mb boardje er uit halen.

@marcuu: mpc 2000 mag zowel edo als fastpage hebben, zelfs door elkaar heen.
Inderdaad 2x 16 mb en de 2 mb eruit halen.

Is gewoon zelf te doen

Zo eindelijk gevonden 2 SIMMS van 16 MB EDO erin gepielt(ben daar neit zo handig in)
Nog niet getest mar ga er van uit dat ik niets hoef te doen dat het gewoon goed zo is toch?

Als de simms goed zijn en je enigzins antistatisch hebt gewerkt dan ben je inderdaad klaar en zou de mpc 32mb moeten zien.

Trouwens redelijk lastig om 32mb met geluiden vol te krijgen...

Kan me herinneren dat het of in de handleiding staat, of makkelijk op internet te vinden is..

Maar ik heb de SIMMS mischien iets verkeerd vast gepakt.
kan ik ze nu weg gooien en nieuwe bestellen of kan ik er nog wat mee doen zodat ze het als nog gaan doen?

Verkeerd vastgepakt? Hoe bedoel je dat? Is er wat afgebroken, je kan er mijns inziens weinig aan slopen man....

SIMMS zijn static sensitive onderdelen. Als je die verkeerd behandeld dan KAN je ze daarmee slopen.
Let wel _KAN_ het hoeft niet.

MPC's zijn behoorlijk zeikerig qua geheugen, ik kreeg uiteindelijk enkel Mutec's aan de praat(Akai geheugen)

Ik heb anders toendertijd gewoon in de computerwinkel geheugen gekocht en dat werkte zonder problemen.

dat geluk had ik niet helaas... twee keer niks, en mutec in 1 keer goed..

Nee, ik heb officieel Akai geheugen gekocht(Mutec). Dat ging direct goed.

Back