Audio naar midi

Chulukinat

Ouwe rot
is er een programma waarmee je audio naar midi kan converteren? na een beetje klooien met melodyne lijkt me dat dit toch wel mogelijk moet zijn. zou ideaal zijn voor mij aangezien ik niet zo goed een instrument kan spelen.

Melodyne is tot nu toe de minst slechte oplossing ... Ik heb al een paar andere getest (demo of try-out versies) en de meesten werken alleen met single instrument/single tone muziek (dus geen ensembles en geen complexe akkoorden). Fluiten naar MIDI wil nog wel ;-)

maar met melodyne kun je toch niet je audio naar midi omzetten? zodat je naderhand deze midi informatie kunt gebruiken om een plugin mee aan te sturen...

Jawel, maar alleen Studio of Cre8 versies kunnen dat ... http://www.celemony.com/cms/index.php?id=melodyne_audiomidi en die zijn wel behoorlijk prijzig. Probeer even met een demo of het inderdaad doet wat je wil voor je het geld uitgeeft (Studio kan je testen als demo download). Ik weet niet welke versie je hebt, maar in Studio versie 3 staat het op pagina 87 en volgende in de manual. Behalve audio naar MIDI heb je dan wel een kei van een pitch control programma (real time als plug in maar ook ofline als editing studio).

weet iemand ook of er ( free of shareware) osftware voor de mac bestaat die dat kan??,
ps melodyne aanschaffen, alleen hiervoor is wat duur vind ik

Back