Oberheim OB12 space track

barend

Ouwe rot
Ik heb onlangs een solonummer opgenomen waarbij ik de Oberheim OB12 gebruik.
Alle synthpartijen komen uit de OB12.
Het nummer heet heel toepasselijk 'OB-Wal Kenobi'.
Het nummer bevat veel spacy synthpartijen vooral vanaf 5:00

naast de OB12 gebruik ik nog deze apparatuur in dit nummer:
-Wal fretloze bas
-Fender Strat gitaar
-Boss DR-880 drumcomputer
-10 liter koffie

op de andere tracks speel ik nog sitar

hier is de link (is het eerste nummer):
http://www.myspace.com/barendtromp

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

lekkere track

Mooie track hoor! lekkere opbouw ook. Je zou nog kunnen sleutelen aan de mix om de verhoudingen meer in balans de krijgen tussen de diverse tracks (drums in verhouding tot leads/bass in tweede deel bijvoorbeeld).

Beste Barend,

Heerlijke track, Mick Karn referenties liggen voor de hand....maar beschouw dat vooral als een erg groot compliment. Wat knort zo'n Wal toch heerlijk hè?

Beste Barend,

Heerlijke track, Mick Karn referenties liggen voor de hand....maar beschouw dat vooral als een erg groot compliment. Wat knort zo'n Wal toch heerlijk hè?

bedankt iedereen voor het commentaar...

Dremmet: tof dat iemand bekend is met Mick Karn...hij is inderdaad een van mijn grote voorbeelden op fretloze bas, dus niet erg om hiermee vergeleken te worden...verder vind ik Percy Jones (van Brand X) en John Giblin te gek op fretloze bas. Deze Wal bas had ik geleend van een goede vriend, maar ik wil er zelf ook eentje. Beetje duur alleen.

ben jezelf ook bassist dan? en heb je ook een Wal?

He Barend,

Tin Drum staat fier in mijn (overigens dikwijls wat wisselende, want stemmingsafhankelijke) top 5 alltime favourites. Ik ben geen bassist, maar heb hier wel een fretless staan, waar ik af en toe iets op pruts. Geen WAL overigens, was die van Karn niet van speciaal afrikaans hout? Door de jaren heen ook altijd wel Karn's albums blijven kopen. De laatste die ik heb is geloof ik Each Eye A Path, wel goed hoor - maar steeds minder prominente bass partijen. Het klinkt allemaal steeds wat meer Protools achtig zeg maar, je hoort als het ware dat iemand zwaar zat te kicken op alle opties. Het JBK album had dat ook wel een beetje. Is dat ook jouw ervaring?

De gitaarpartijen ongeveer op 3:50 min in de Obiwan track doen mij ook erg fripperiaans aan, doen mij denken aan Gone to earth era Sylvian. Erg gaaf gedaan.

Ik heb de andere Myspace tracks gisteren wel drie keer achterelkaar zitten luisteren. Kicken man! Die sitar in combinatie met die bass, he-le-maal goed. Hoe neem je dit op?

anyway: thanks for posting!

De albums Dalis car, The Tooth Mother en Bestail Clusters en inderdaad Tin Drum van Japan zijn mijn favoriete Mick Karn albums. Each eye a path draai ik bijna nooit om dezelfde redenen die jij noemt.
En inderdaad Robert Fripp vind ik ook te gek. Leuk dat iemand die invloeden eruit haalt.

Wat betreft de opname: de sitar heb ik opgenomen met een Rode NT1000 microfoon en de bas gewoon rechtstreeks via een preamp de geluidskaart in.

Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden met de mix bij nader inzien, misschien is de bas wel iets te prominent en misschien moeten sommige synthpartijen nog wat harder.

Back