emu1212m@96kHz?

goran

1984
Hey,

Ik vraag me af of ik met mn emu1212M ook in 96kHz kan luisteren en opnemen?
Ik zie namelijk in mn Patchmix 44kHz t/m de 192 kHz staan...niets hiervan lijkt te reageren...athans...als ik b.v. iets uit het lijstje van de 96kHz selecteer hoor ik of neemt niets op...
De vraag dus of dit wel mogelijk is...zo niet..wat ik dan wel nodig heb om in 96kHz muziek te maken...

Ik heb vernomen dat je qua opname en bij het gebruiken van ( sommige ) vst`s je een verschil hoort...

Attachments

• 44.1.JPG
    44.1.JPG
    58,4 KB · Bekeken: 102
  • 96.JPG
    96.JPG
    56,3 KB · Bekeken: 87
Vraag ik hier iets stoms/onwerkelijks? Of heeft niemand ervaring met de Emu1212M?

Zelf heb ik ook een 1212M en ik neem nooit iets op in 96 kHz.
Ik ben al blij als ik hoe dan ook iets uit die geluidskaart krijg met mijn verouderde pc-tje. Mijn pjuter kan het op gewoon 16 bits en met 44 kHz al niet eens aan. Veel van mijn VSTi's knallen het CPU-verbruik met die 1212M in het rood en ik kan je dus ook niet verder helpen. Zelf gebruik ik Sonar en wat gebruik jij? Misschien is Steinberg wat vriendelijker voor het CPU-gebruik?
Helaas kan ik je ook niet helpen dus en ik neem aan dat je een dikke vette pc nodig hebt.

De 1212m kan zonder problemen 96kHz en 192kHz draaien. Maar de screenshots die je laat zien zijn demo setups van de interne router, niet direct de clockrate setting. Als je die selecteert krijg je niet alleen een andere samplerate, maar wordt ook de routing van je kaart anders geconfigureerd. De kans dat die demo setup dan precies overeenkomt met die van jou is niet zo groot natuurlijk...

Als je gewoon je huidige setup op 96 kHz wilt draaien, moet je bij de opties de interne clock omzetten naar 96 kHz.

Na de handleiding door te hebben gelezen en veel te hebben geprobeerd kom ik er nog steeds niet uit...Ik lees een stukje in de handleiding waarin staat dat als je je clockrate op 96khz zet, hij ENKEL kan afspelen die ook 96khz is ( dat is wat ik ervan heb begrepen ) ... Het zal me ook niets verbazen als het zo is want ik krijg er op geen enkele manier geluid uit...alleen op 44.1 khz dus...Ikke Nie SchnaP

Zelf gebruik ik Sonar en wat gebruik jij? Misschien is Steinberg wat vriendelijker voor het CPU-gebruik?
Helaas kan ik je ook niet helpen dus en ik neem aan dat je een dikke vette pc nodig hebt.

Ik gebruik Cubase Sx3 en gelukkig nooit echt last van een te hoge CPU gebruik ( tenzij ik teveel plugins tegelijkertijd heb aanstaan hehe :P )

je moet de PatchMix als interne clock draaien en Cubase als externe

misschien doet het het dan

ik ga het vanavond uitproberen als ik klaar ben op kantoor...
@Etaoin : ik las in de "help" van de Emu dat als je rate op 96Khz staat ingesteld, hij dus geen andere geluidsbestanden kan afspelen die een andere rate hebben ( zoals 44.1 ) .. maar als ik jou zo hoor heb ik dat waarschijnlijk verkeerd begrepen/gelezen

haha...ik vraag me gewoon af of ik binnen die 96k ook gewoon nog andere dingen kan doen, zoals een album opzetten ( en dat je geluid hoort ) en andere zaken...en idd, ik wil gewoon in 96K werken...dus opnemen op 96K en mn muziek verder maken in 96K... Offtopic : is dit trouwens ook van invloed op vst`s? ik heb eens vernomen dat omdat je op 96K draait je vst`s beter, mooier, krachtiger etc klinken...omdat gegevens dan veel nauwkeuriger werken ofzoiets...

haha...ik vraag me gewoon af of ik binnen die 96k ook gewoon nog andere dingen kan doen, zoals een album opzetten ( en dat je geluid hoort ) en andere zaken...en idd, ik wil gewoon in 96K werken...dus opnemen op 96K en mn muziek verder maken in 96K... Offtopic : is dit trouwens ook van invloed op vst`s? ik heb eens vernomen dat omdat je op 96K draait je vst`s beter, mooier, krachtiger etc klinken...omdat gegevens dan veel nauwkeuriger werken ofzoiets...

klopt :)

Back