'live' afmixen?

De werkwijze van Nolet komt erg overeen met wat ik altijd al deed maar dan met andere apparatuur.
Nu heb ik sinds 2 dagen ofzo, weer een RS7000 in huis en moet ik dus mijn werkwijze gaan her-ontdekken!

Live mixen is altijd erg lekker klinken, alleen wil ik vaak erg complexe trucjes uithalen met een track die live niet te doen zijn. Verder ben ik een mierenneukertje als t gaat om de sound het moet voor me gevoel natuurlijk perfect zijn, maar niet te perfect want dat haalt die charme weg uit de mix (het dilemma!)

Ik zit te denken om misschien de RS zo aan te sluiten dat ik live kan mixen en dit in Cubase kan opnemen en vervolgens kan bijwerken, hoe? ik zou t nog niet weten Ik zou ook zoals Nolet alles in audio naar cubase kunnen opnemen (zoals ik altijd al deed!) maar hoe moet ik t dan weer terug krijgen om het in een live set te gebruiken! maargoed dat staat dacht ik al in andere thread ergens vermeld, dus daar ga ik nu ff kijken ! (tips zijn welkom ! stuurmaar een mailtje psychovalley@zonnet.nl)

Al met al *gevoel van herkenning in heel veel wat hier staat !*

Origineel geplaatst door Mstudio1
Ik zit te denken om misschien de RS zo aan te sluiten dat ik live kan mixen en dit in Cubase kan opnemen en vervolgens kan bijwerken, hoe? ik zou t nog niet weten Ik zou ook zoals Nolet alles in audio naar cubase kunnen opnemen (zoals ik altijd al deed!) maar hoe moet ik t dan weer terug krijgen om het in een live set te gebruiken

ehmmm??? als je het live kan opnemen als audio naar cubase komt het toch uit je RS lijkt me, en zolang je dat daar niet uit weghaalt zit het er nog steeds in, zodat je dat gewoon voor je livesets kan gebruiken...toch?

Olaf

hihi sorry ik bedoelde dat ik de midi data opneem in cubase en daar bewerk, hoe ik dat moet doen weet ik nog ff niet, ff controller data bekijken e.d. denk ik! maargoed dat met die audio opnemen in cubase en daar bewerken met allerlei effecten (soft en hardware) en vervolgens voor me live optreden weer terug in de RS7K zien te krijgen lijkt me wat lastiger toch ? of doe je dan gewoon hele stukken (zeg maar ff audio pattern/samples) van je productie in je RS tracks knallen!?!maar dat is eigelijk offtopic ( of niet:confused: ) dus zal ik jullie hier verder niet mee lastig vallen !

hmmmm had ik toen ik dat vorige schreef gedronken ofzo? :biertje:
in iedergeval vind ik het live mixen erg lekker, maar wil ik de mogelijkheden van complexere mixage ook graag (blijven) Toepassen waardoor je soms dus die live non-chalante feel kwijt raakt en t te gelikt wordt.

Ja! Dat opnemen van MIDI van de RS voor *alle* kanalen tegelijk moet kunnen.. Ik heb het nog niet helemaal uitgeprobeerd, maar als je in Cubase gebruikt maakt van de Input Transformer kan je kanaal 1-16 instellen. D.w.z dat je realtime aan de knoppen van de RS kan hengsten en die meteen kan opnemen. Je kunt dan direct in Cubase zien welke controllers (als je die niet eruit filtert natuurlijk) opgenomen zijn. Pas op, want als je op alle 16 de kanalen rommel afspeelt + controllers dan komen er wel verschrikkelijk veel midi/automation kanalen in SX te staan, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet :D En ook kan het zijn dat je op deze manier de 'strakheid' van de RS sequencer teniet doet door de midi verzending (=relatief traaag)

succes

Om effe in te haken op schuif en sleepwerk:

Als ik een basslijn heb die maar niet wil klinken: RETROGRADE!!! (ja, omkeren dus!)
Het heet retrograde in cakewalk, hoe het in cubase enzo heet weet ik niet.
En omgekeerd hoor je er dus andere dingen in , en dat verder uitwerken.

-C-

Back