[preview]libra ft. taylor-calling your name(ms rmx)

Mindsensation

Ingeburgerd
Door onze publisher (Warner) is ons gevraagd om deze track te remixen. Over een paar maanden gaat er een vinyl uitkomen met remixes van deze track (hij is van 2000 dacht ik). hopen dat deze goedgekeurd wordt voor de vinyl maar dat even terzijde

Er zit een uur of 10 werk in, op de site staat een preview van een minuut of 4.

Omdat we de 'oude' vinyl hier ook hebben liggen en de mixen die daar op staan erg melodieus zijn is deze remix wat minder melodieus dan je van ons zou verwachten. Anyway, ik ben er erg tevreden over tot nu toe. Commentaar is welkom :)

Download em hier:
www.redwoodbar.nl/mindsensation/Libra ft Taylor-Calling your Name(Mindsensation Remix)(preview).mp3

Last edited by a moderator:
Wat me metteen opvalt zijn de stemmen. Die zijn mooi opgenomen.
De track heeft wel erg veel galm, maakt de mix moeilijker. Maar past wel op zich.
Zeker een knap stukje werk.

Zou bij de mix toch oppassen dat het mid/laag niet een te breed stereobeeld krijgen (galm?) dat maakt het mixen een tikkie lastiger en krijg je kans dat die freq's gaan overheersen op menig (cheapo) stereo setje.
En met die stemmen is een piekje in de EQ hoger dan 12khz ook wel lekker, voor de hijg factor zullen we maar zeggen. :)

een piekje in dat freq gebied, misschien dat dat kan werken ja. deze vocalen zijn trouwens heel erg geprocessed dmv compressie, eq en volume veranderingen. Zoals ik ze aangeleverd kreeg waren ze echt onbruikbaar, de 'lage' stukjes waren echt veel zachter dan de hogere stukjes.

1:Persoonlijk zou ik een iets minder opvallend geluid kiezen voor de eerste sequence, dat toontje gaat erg storen zodra de vocalen erin komen, je verstaat erg weinig van wat ze zingt door de toon die gewoon harder staat als de zang.
Stop de toon voor de zang begint of kies onder de vocaal een andere sound (softer) die hetzelfde riffje speelt.
2:Dat herhalen (loopen) van "calling your name" zou ik minder vaak doen, wat meer afwisselen en een beetje als een telefoonstem eq-en en een totaal andere galm geven als je leadvocaal,ze zitten elkaar te erg in de weg naar mijn mening.
3: Trek het arrangement eens wat vaker leeg zodat je de nadruk meer legt op wat er eigenlijk voor mooie sounds inzitten of om de vocaal eens te laten werken.
4: Probeer het nog wat uit te kleden kwa sounds, het is erg goed uitgemixed, maar je weet niet meer waar je nou eigenlijk naar moet luisteren, een fout die ik overigens zelf ook vaak maak.
5:Ik weet niet of je de vocals droog hebt, of dat die berg delay er al op zit, maar probeer wat te matigen, in een club of grote zaal versta je er echt helemaal niks meer van. Zonde want ik ken de plaat en is echt te goed gezongen om te verzuipen in effecten.

P.S. dit is uitsluitend mijn persoonlijke smaak en mening!!!
Veel suk6!

Fijn....pokke emotidingens...had er geen poppetjes van willen maken
ze onstonden na 1 dubbele punt en 2 dubbele punt......:(

niet gekeken hoe het er uit zou gaan zien, krijg je dit....

Sorry...commentaar sta ik echter achter!

[moderator mode]

Hint: zet volgende keer een vinkje bij: Zet de smilies uit in dit bericht.

[/moderator mode]

het geheel klonk erg lekker vooral dat stuk op 1:14 klonk erg lekker. Het stuk daarvoor vond ik dat in het laag de geluiden een beetje elkaar in de weg zaten, het laag was erg rommelig. Op 1:14 heb ik het idee dat het choir op de achtergrond toch iets te hard staat, waardoor hij te ver naar voren komt. Het synth geluid van 2:00 heeft denk ik iets teveel reverb naar mijn idee. Verder een lekker nummer, lekker geremixed. TOP! :okdan:

mooi! ik vind alleen die lead teveel overstuurd ofzo... ik denk dat ie te schel is
zit erg veel ruimte in maar indd beetje teveel van het goeie hier en daar
leadgeluidje in het begin kan misschien iets zachter
ben benieuwd naar eindresultaat!

Best lekker; paar persoonlijke punten van kritiek:
1. De main lead is inderdaad wat te schel, beetje teveel midhoog, mag wel wat warmer klinkn.
2. Misschien zijn de vocalen wat overdadig. Sommig stukken met vocaal en sommige stukken met sporadisch een vocaal, of helemaal niet kunnen goed werken.
3. Het algehele ritme van de track vind ik wat mager. Op een gegeven moment knalt de loop er in een keer in en schreeuwt ie echt: 'ik ben een gesamplede loop! hoor mij!' Dat is toch af te raden, lijkt me. Misschien heeft het zin om hem soms langzaam in en uit te filteren, of best wel snel, kan ook. Anders klinkt het wat houterig, beetje vierkant-Boozywoozy gevoel...

Zijn maar een paar ideetjes, evt. heb je er wat aan. Succes!

Origineel geplaatst door Fokov
Op een gegeven moment knalt de loop er in een keer in en schreeuwt ie echt: 'ik ben een gesamplede loop! hoor mij!' QUOTE]
de loop is toch echt door onszelf gemaakt hoor, niet gesampled. Maar je hebt gelijk, ben de loop wat aan het filteren zonder dat ik hem er opeens uit gooi of er opeens weer in gooi zodat het wat vloeiender loopt. Daarnaast heb ik wat variatie toegevoegd op de vocaal die op de achtergrond geloopt wordt. De op-en afbouw is nu ook wat vloeiender. Hoop binnenkort de nieuwe versie te posten.
Btw ik ga de lead ook wat filteren om hem wat minder schel te maken...vanaf hier iedereen een goede jaarwisseling toegewenst!

Back