Kawai K3

Status
Please reply by conversation.

Von Haunebu

crypto-technologisch lid
Een werkende graag, voor een schappelijke prijs. Ruilen kan ook tegen een goed werkende Siel Expander 80 of ye ol' Roland MC303; vooral handig als hardware sequencer, of voor de densietrensie-saunds. Beide met handleiding.
Oh, het liefst de toetsenversie.. niet die K3m (of hij moet echt cheap zijn)

waarom niet de k3m
en de k3 is best zeldzaam ....
en gewild vanwege t analoge filtert

en idd erister een tje te lkoop nu ..op mp
check andere draad k3m

Heeft die K3m geen analoog filter dan? Want dan hoef ik 'm sowieso niet; daar ging het me juist om. Ik vind de rest van die Kx serie echt verschrikkelijk plastic klinken.
Dan wordt het lang zoeken denk ik:/

waarom niet de k3m
en de k3 is best zeldzaam ....
en gewild vanwege t analoge filtert

en idd erister een tje te lkoop nu ..op mp
check andere draad k3m

Of bedoel je 'hij's zeldzaam en gewild'
En dat die K3m hetzelfde is op de toetsen en de joggydraai na...
'Dus waarom niet die'
Als dat zo is; doe me dan maar die rackdoos, dan speel ik daar wel mee
tot dat ik de echte een keer tegenkom...

Oh, het liefst de toetsenversie.. niet die K3m (of hij moet echt cheap zijn)

Via dit forum heb ik ongeveer 1.5 tot 2jr geleden een K3m voor eur.50,- op de kop getikt. Verkoper was zo vriendelijk om m tijdelijk te reserveren en 3 weken op me te wachten! Meestal zie je de M versie voor +/-eur.175,- verkocht worden. Toetsenversie zou ik niet weten... kwil zo min mogelijk toetsen in mn studio'tje hebben.

Er zitten DCO's in de K3(m)... en 6 SEMM of CEMM chips, = dus het analoge filter, waardoor de K3(m) een hybride is.

Mijn K3m ligt op de pijnbank om de zgn. standaard mod. filter in te krijgen. Daarnaast worden de filters naar buiten gehaald om via CV ind. aangestuurd te worden. Ik verwacht ook dat m'n K3m van 3he naar 5he gaat maar wel een vet LBP bankie wordt :okdan:

K3/K3m
-superunderrated synth with 24dB SSM filters (geen SEMM of CEMM dus)
-typical 6 Voice 2DCO synth, 2 ADSRs, 1 LFO, LFO and ENV mods to VCO, VCA, VCF
- 32 32-harmonic waveforms to choose from (like DW8000), and you can make
your own 32-harmonic waveform, simple additive synthesis -can sound very
warm or very bright

K3/K3m
-superunderrated synth with 24dB SSM filters (geen SEMM of CEMM dus)
-typical 6 Voice 2DCO synth, 2 ADSRs, 1 LFO, LFO and ENV mods to VCO, VCA, VCF
- 32 32-harmonic waveforms to choose from (like DW8000), and you can make
your own 32-harmonic waveform, simple additive synthesis -can sound very
warm or very bright

Alleen jammer dat er maar één LFO in zit.. Maar goed, deze synth kan echt wel wat anders voortbrengen dan de gemiddelde juno of fm-bak.
Ben benieuwd naar die k3m; of dat een beetje lekker bewerken is, want ik heb ervaring met de siel expander 80 en de korg ex800, maar die vind ik echt te saai en te onhandig; maar ook vooral qua klankmogelijkheden, 't is een beetje het standaardwerk. Ik heb verder nog een alpha juno 2 staan en dat is toch altijd mijn favoriet gebleven, met die jogdail... bewerkt allemaal lekker snel.
Ik heb alleen nog geen wavetable/additiefke in de kast staan, dus vandaar de keuze voor deze kerel.
Maar ik zal dan toch maar eerst kijken voor die k3m en ooit hopen op de toetsenversie....

Gevond, maar hij's al weer kapot.... blèh..

De mijne ligt al meer dan een jaar bij een maatje van me op de pijnbank ...
de standaardmod is al uitgevoerd..
maar de bedoeling is om alle 6 filters via cv/gate aan te sturen en een cutoff + resonance als break out te monteren.

het editen met druktoetsjes kan sneller/makkelijker....
als k mn K3m terugheb hang ik er een Behringer BCR2000 controller aan om te kijken of ie erop reageert (via sysex) ?!?!?!?!?!

Ja thanks, had gelijk gemaild. Ga 'm dinsdag ophalen :) Dus dan heb ik weer een K3m over.. die het goed oet overigens; de stekker was losgeschoten...

Ja thanks, had gelijk gemaild. Ga 'm dinsdag ophalen :) Dus dan heb ik weer een K3m over.. die het goed oet overigens; de stekker was losgeschoten...

idd
kgeef 120
:engel:kijkmaar

Status
Please reply by conversation.
Back