Masterboard te koop gevraagd

Status
Please reply by conversation.

Rhoderik

Nieuwkomer
Ik zoek een wat serieuzer masterboard. Serieuzer wil zeggen: beter dan wat ik nu gebruik. En da's niet zo moeilijk, want dat is een ouwe Roland U20. Je weet wel, met zo'n onbetrouwbaar toetsenbord waarvan de aanslaggevoeligheid je ineens in de steek laat bij allerlei toetsen. En als je wat vlugger speelt zit je naar het plastieke gerammel van de toetsen te luisteren. Maar ja, 80 Euri's voor betaald, nadat het broertje, de Rhodes model 660 het helemaal had opgegeven.
Na deze klaagzang: Ik zoek dus , met het eeuwige euvel, weinig munten geheten, een Masterboard met betere, gewogen toetsen. Wat het ding verder kan maakt me niets uit, als er maar midi-out op zit. Het geval moet gewoon wat modules aansturen en m'n vriendin moet als pianiste ook een beetje fijn gevoel krijgen bij de toetsen, als ze hier logeert en musiceert. Het is natuurlijk leuk als er Korg of Kurzweil op staat, maar of dat nou realistisch is, voor die paar-honderd euro die ik te spenderen heb !? Ik neem aan dat er in de categorie Roland, inmiddels betere toetsen zitten dan in de U20 generatie, begin negentiger jaren dus.
Als iemand iets heeft staan - niet versleten graag - of suggesties heeft, hoor ik dat heel graag !!!
:yamaha:

Beste Rhoderik,

Ik heb een mooie en goede Alesis QS8 op het forum te koop staan.

Dat is echt wat voor jou. Zonder de optionele geheugenkaartjes kun je hem kopen voor 350 euro.

Groeten Paul

Roland A90 is een erg fijn masterkeyboard. De A90EX heeft nog een pianobord aan boord die niet slecht is.

Status
Please reply by conversation.
Back