welke hardware voor hiphop bassen

Ik adviseer een Yamaha Motif ES/XS.

Radio ready bassen van akoestisch fretless etc tot en met synth bassen in de moog style

Werk momenteel met een MPC 1K en DAW met cubase. Mijn probleem is dat ik snel wil kunnen werken. Samples choppen rocken op de MPC en dan een bassline inspelen. Dat laatste is een beetje mijn bottleneck.

Zoek dus een bak die mij snel een vet bassgeluid kan geven zonder te lang te moeten pielen met instellingen enzo. Uiteraard wel filters zodat geluid/presets aan te passen zijn, maar wil niet dat ik zelf de geluiden moet creeren.

Misschien zoek ik wel hetgeen niet bestaat maar goed daarom om vraag ik jullie raad.

Zat nl ook te kijken naar een MPC 5K omdat daar een ingebouwde synth in zit wellicht is dat voor mij het ei van Columbus ??

De nadruk / fun ligt bij mij toch meer in het freaken met samples.

microkorg?

denk dat de moog little fatty best wel een optie is, lekkere bassen die lekker in de mix liggen (wel belangrijk aangezien je dus veel met samples werkt). Daarnaast hands-on control (veel knoppen, geen menus etc.).

Maarja, moog is dan wel weer wat meer west-coast toch (a la snoop?). Het hangt er echt van af wat voor soort basgeluiden je zoekt. Maat van mij deed zijn hiphopbassen met fruitloops, eigenlijk alleen sinusbasgeluiden.

Is de novation bass station snel en gemakkelijk te gebruiken qua presets ?

Ik denk dat een RSF bak voor de meesten onder ons geen haalbare kaart is :D

Er hebben 2 Kobols in een maand te koop gestaan dus niet helemaal onhaalbaar.
Maar ze zijn volgens mij beiden naar het buitenland gegaan.
Typisch verhaal van wat de boer niet kent.............

Maar echt de Kobol en de Moogs zijn toch de beste bas machines.
De rest gewoon net niet als je het met die twee vergelijkt.

Back