MEESHA's Free VST Plugins

Vanaf nu GRATIS beschikbaar: Mijn zelfgemaakte VST synth's!!

attachment.php

2 polysynths, 1 monosynth, een analoge drum-module, een stepsequencer / arpeggiator en een sweeper effect zijn vanaf nu gratis te downloaden.

Deze plugins zijn gemaakt met SynthEdit.

Kijk op www.meesha.nl/vst voor meer info, audiofragmenten, screenshots en downloads!

(Binnenkort ook via www.kvraudio.com.)

Have Fun! :okdan:

Attachments

• meeshasfree.jpg
    meeshasfree.jpg
    102,1 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
Hee, gave stepsequencer, ik had em ff uitgeprobeerd op mijn microkorg en ik moet zeggen dat ik er lekkere oldskool sequences mee maak, werkt weer ff anders dan de noten intekenen, en dat werkt voor mij weer inspirerend :D
De Gemini is ook een gave synth, de rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Bedankt voor deze vette vst's :okdan:

Hee, gave stepsequencer, ik had em ff uitgeprobeerd op mijn microkorg en ik moet zeggen dat ik er lekkere oldskool sequences mee maak, werkt weer ff anders dan de noten intekenen, en dat werkt voor mij weer inspirerend :D
De Gemini is ook een gave synth, de rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Bedankt voor deze vette vst's :okdan:

Leuk om te horen dat het werkt, en dat je er inspiratie uit haalt. Ben benieuwd naar de resultaten... :koffie:

erg leuk inderdaad...... ook de presets vallen niet tegen. Ik heb wel een vraagje: ik kwam op je site ook de Scorpius tegen en heb hem gedownload. Heb je toevallig een overzicht van welke parameter je onder welke knop hebt zitten ? Dat is niet overal even duidelijk (bv. 3x dest 1 & 2). Ik wilde hem eens gaan proberen met mijn BCR2000.....

Ronald

wat ik een beetje vreemd vond van de Scorpius waren de Transpose knoppen... je kan niet duidelijk aflezen op welke stand de transpose nu eigenlijk staat... beetje jammer... ik snap eigenlijk ook niet waarom dat met 2 individuele drukknoppen is gedaan terwijl het gewoon met 1 slider zou hebben gekunt...

daarbij is deze VST erg zwaar qua CPU belasting dat hem zeer waarschijnlijk ligt in het feit dat er delay en een pracht en praal aan ledjes is gebruikt...

Laatst gewijzigd:
Wat ben jij voor een eikel???

Nee, jij bent tof. Het is gratis dús er mag geen kritische noot vallen?... :doei:

Ik ben doorgaans ook niet zo'n fan van de synthedit geluidskwaliteit, maar zal dat van deze set niet zeggen omdat ik ze niet geprobeerd heb.

Los daarvan vind ik het wel tof van Mees' om ze zo royaal te delen :okdan:. En dat dan met enige nadruk.

erg leuk inderdaad...... ook de presets vallen niet tegen. Ik heb wel een vraagje: ik kwam op je site ook de Scorpius tegen en heb hem gedownload. Heb je toevallig een overzicht van welke parameter je onder welke knop hebt zitten ? Dat is niet overal even duidelijk (bv. 3x dest 1 & 2). Ik wilde hem eens gaan proberen met mijn BCR2000.....

Ronald

In de reference guide staat welke knop voor welke functie is bedoelt. Maar ik denk dat je de MIDI CC nummers enzo bedoelt? Ik kan je wel een lijst geven, maar ik kan ook de BCR preset sturen.

Laatst gewijzigd:
wat ik een beetje vreemd vond van de Scorpius waren de Transpose knoppen... je kan niet duidelijk aflezen op welke stand de transpose nu eigenlijk staat... beetje jammer... ik snap eigenlijk ook niet waarom dat met 2 individuele drukknoppen is gedaan terwijl het gewoon met 1 slider zou hebben gekunt...

Tja ze zitten onder de drukknoppen omdat ik gewoon geen draaiknoppen meer over had om mn BCR's

Het idee van de Scorpius was ook om hem met 2 BCR2000's te gebruiken zonder dat je de VST zelf voor je neus hebt. Ik bedien hem dus ook niet met de muis op get scherm. Daarvoor moest ik een aantal concessies doen. De layout is daardoor waarschijnlijk ook wat onlogisch De scorpius geeft wel feedback aan de BCR's zodat ik altijd de stand van alle knoppen kan zien.

De transpose knoppen hebben eigenlijk alleen een +1 danwel -1 octaaf functie. Dus als je ze allebij aan (of uit) hebt staan is de transpose 0.

daarbij is deze VST erg zwaar qua CPU belasting dat hem zeer waarschijnlijk ligt in het feit dat er delay en een pracht en praal aan ledjes is gebruikt...

Hmm, dat valt bij mij wel mee. De flanger en delay zijn waarschijnlijk de boosdoeners, ja. Ik weet niet of de ledjes hier nog aan bijdragen.

Is het misschien een idee er even bij te zetten wat voor systeemeisen deze VST plugins nodig hebben?
Zelf heb ik oud pc'tje met :o: Windows XP en Sonar Homestudio XL maar als ik op downloaden klik weet mijn computer er geen raad mee dus.
.rar is toch voor Apple?
Klinkt best aardig die Gemini maar ik heb al heeeel veeeel VSTi's eigenlijk en installeer toch maar niet omdat mijn computer niet weet wat een .rar is ;)
:o::stupid

Tja, de systeem eisen, kan ik weinig zinnigs over zeggen. Kwestie van gewoon proberen denk ik. Sowieso is het gewoon een VST plugin dus elke DAW zou er wel overweg mee moeten kunnen.

Een .rar bestand is niet specifiek voor Apple, hoor. Het is gewoon een "ingepakt" bestand dat je kunt "uitpakken" met winzip.

Nee, jij bent tof. Het is gratis dús er mag geen kritische noot vallen?... :doei:

Ik ben doorgaans ook niet zo'n fan van de synthedit geluidskwaliteit, maar zal dat van deze set niet zeggen omdat ik ze niet geprobeerd heb.

Los daarvan vind ik het wel tof van Mees' om ze zo royaal te delen :okdan:. En dat dan met enige nadruk.

Nee natuurlijk mag je kritiek hebben :okdan: Maar het gaat natuurlijk om de manier waarop.

Ik ben doorgaans ook niet zo'n fan van de synthedit geluidskwaliteit
bestaat dat dan? een bedenker van een synth kan het net zo gek maken qua mogelijkheden dat van een 'typische klank' echt niet meer te spreken valt. het zou best kunnen dat jij misschien wel eens krakkemikkerige VSTi's hebt geprobeerd die toevallig waren gemaakt met synthedit, maar om alles dan over 1 kam te scheren is ook zoiets... waarschijnlijk zit een groot gedeelte ook tussen de oren (en/of ogen) omdat een bepaald uiterlijk van een VSTi verwachtingen schept, daarom ben ik over het algemeen ook erg tegen de zogenaamde vintage look qua softsynths...

als je ze, in 1ste plaats voor jezelf, eenmaal af hebt dan is delen niet meer zo moeilijk nutuulk :)

bestaat dat dan? een bedenker van een synth kan het net zo gek maken qua mogelijkheden dat van een 'typische klank' echt niet meer te spreken valt. het zou best kunnen dat jij misschien wel eens krakkemikkerige VSTi's hebt geprobeerd die toevallig waren gemaakt met synthedit, maar om alles dan over 1 kam te scheren is ook zoiets... waarschijnlijk zit een groot gedeelte ook tussen de oren (en/of ogen) omdat een bepaald uiterlijk van een VSTi verwachtingen schept, daarom ben ik over het algemeen ook erg tegen de zogenaamde vintage look qua softsynths...

Het ligt dus aan mijn oren en alles wat ertussen zit en niet aan synthedit, zijn we daar ook uit.

waarschijnlijk zit een groot gedeelte ook tussen de oren (en/of ogen) omdat een bepaald uiterlijk van een VSTi verwachtingen schept, daarom ben ik over het algemeen ook erg tegen de zogenaamde vintage look qua softsynths...

De vintage look van mijn softsynths hebben niet als doel om je het idee te geven dat er ook een echte vintage klank uit komt. Ze zien er zo uit omdat de opbouw gebaseerd is op het principe van de analoge synth. En door het een dergelijke look te geven heb je misschien nét effe het idee dat je een "echte" (analoge) synth onder je vingers hebt. Het maakt het ook overzichtelijk. Ik hou niet van die moderne "gestyleerde" plugins.

Ik hoop dat deze look het werken met de synths prettig maakt, het oog wil ook wat...

Back