vraag over isolatie van zang booth? zo genoeg demping??

michielhemmer

Stamgast
dag forummers,

Ik zit in de voorbereiding om een zangbooth te maken in mijn studiootje (omdat ik wat last heb van geluid van buiten af en graag de zanger(es) wil isoleren kwa geluids niveau zodat ik laat ook nog zang opnames kan maken) en heb een vraag over de hoeveelheid isolatie.

het volgende ben ik van plan:

ik bouw een houten palen frame (met houten platen aan de buitenkant).
Aan de buitenkant van de platen hout komt een extra gipsplaat.
Aan de binnenkant van de platenhout plak ik ISOFIX +/-6cm (dat klem ik tussen ISOFIX latten die ik aan het hout plak)
Tegen de ISOFIX latten schroef ik een gipsplaat (de scroef komt dus niet in contact met het hout).
Tegen de gipsplaat wil ik auralex akoustisch materiaal (piramide schuimplaten) plakken.
Aan de achterkant aan de binnenkant van de booth maak ik een basstrap (volgens instructies van het blas SOS).

Denken jullie dat de isolatie manier en dikte van de booth voldoende zal dempen zodat je van buiten de booth de zanger heel zacht of niet hoort???

lijkt me prima te doen, maar wees niet te gretig met dat auralex noppenschuim.. alleen ik vraag me af hoe groot je die booth precies wil maken

de booth is niet simetrisch en zal iets zijn van:

achterkant: 2m (deze staat iets schuin naar binnen t.o.v de vaste huismuur)
linkerkant: 2m (deze staat iets schuin naar binnen)
voorkant: 1,2m (hier komt de deur)
recterkant: +/-2,4m (vaste muur van huis)

ik heb alle spullen in huis gehaald en zal er een foto verslag van maken......resultaat is dus gewoon afwachten.

Back