Welke controller/interface heb ik nodig voor een top kwaliteit productie

Die controller is wel leuk om te hebben maar je moet gewoon zorgen voor een goede PC met goede geluidskaart en een goed stel speakers. Je mag best hi-fi speakers gebruiken in het begin, als het een heel neutraal ontwerp is. Vaak is dat beter dan kleine shitspeakers gebruiken waar je geen laag op hoort. En dan spaar je gewoon door voor Genelecs++.

Ik ben zelf helemaal niet zo met controllers bezig, ik vind het te veel gekut om in te stellen en uiteindelijk doe ik er niet zo veel mee.

Een controller is helemaal niet noodzakelijk. Ondanks het feit dat ik hier de Mackie controller in combo met Logic voor m'n neus heb staan, betrap ik me er zelf op dat ik wel heel vaak de muis gebruik. Ben misschien toch meer een muis man. Mixen doe je met je oren en niet met je handen. Alleen in het laatste stadium van mixen gebruik ik de Mackie wat meer. Als hij kapot zou gaan zou ik er waarschijnlijk geen traan om laten. Die nieuwe Euphonix controllertjes daarintegen lijken me wel interessant, maar werkt natuurlijk weer niet voor de pc logic versie ;{

Ik denk dat die jongen nog steeds geen antwoord heeft.

Ik raad je aan voor een Digidesign mbox 2 te gaan. Is USB en niet al te duur maar wel goede kwaliteit zonder veel gezeur ermee. Als software krijg je pro tools erbij maar hijs ook te bedienen op logic pro. Als controller zou ik niet het duurste van het duurste nemen, kan gewoon simpel eigenlijk. Een Mackie is dan idd een goede oplossing.

Back