Opname vragen

Synthequ

Stamgast
Ik heb de volgende items gelezen met bandopname :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=76614&highlight=opname+apperatuur
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=34172&highlight=opname+apperatuur
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=37402&highlight=opname+apperatuur
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=7418&highlight=opname+apperatuur

maar vind hier niet het mijne in.

Ook heb ik de volgende items gelezen met geluidskaart/firewire :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=90725
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=90725

Firewire kan , maar een geluidskaart lijkt mij makkelijker of niet soms:confused:

Hallo allemaal :doei:

Ik heb een soundcraft 200b 24 mono ingangen welke ik zo ingesteld heb dat er 12 stereo ingangen de stereouitgang links op aux 1 en 3 en rechts op 2 en 4 zitten.
Aux 1 en 2 heb ik op monitorren aangesloten.
Aux 3 en 4 gaat retour geluidskaart.

Doordat de geluidskaart van muziek naar de soundcraft stuurt welke met andere muziektoevoegingen via de soundcraft weer de geluidskaart ingaat gaat deze rondzingen/storen/resoneren. :(

Nu kan ik zeggen oke , ik neem op met een bandrecorder (welke ik niet heb) maar als ik deze wil bewerken moet ik deze weer op de pc afspelen en opnemen. Lijkt mij niet geschikt dus.
Een tweede (pci-slot) geluidskaart lijkt mij niet mogelijk voor de pc en een aanschaf van een tweede pc is ook weer een dure oplossing. :frons:

De geluidskaart die ik heb genereerd heeft trouwens ook nog eens een soort van ruis door beinvloeding van de aanwezige fan voor de koeling.

Nu heb ik een keer ergens gezien : een videokaart welke per spoor op kan nemen. Ik zou hier dus de 4 aux uitgangen van de soundcraft kunnen gebruiken voor opname welke appart weggeschreven kan worden , lijkt mij trouwens wel het idee van de delta 1010Lt of misschien is dit wel degene????:confused: (voorbeeld : http://www.marktplaats.nl/).
Hiernaast heb ik ook een uitgang c-room welke ik kan gebruiken naar de monitorren , dus lijkt mij goed geregeld of niet soms.
Alleen (nu komt ie) de Delta is inderdaad vrij prijzig , dus zoeken naar een tweedehands of alternatief............ of kan iemand hier nog wat aan toevoegen wat een goed alternatief lijkt qua opstelling van mijn studio of qua opnamemogelijkheden.

Ik gebruik trouwens X-oom voor het opnemen via de ingang van de geluidskaart wat uitermate goed werkt , zeker omdat de opname in vele verschillende files weg te schrijven zijn en dus ook voor mijn adobe audition , dus op dit programma ben ik wel heel erg gesteld :okdan: , dus wil ik deze zeker behouden.

hm. beetje ingewikkelde oplossing lijkt me. Heb snel ff de handleiding bekeken en volgens mij kun je beter de master-out aansluiten op je GELUIDSkaart (videokaarten doen niet zoveel met audio ;)) en de monitors aansluiten op de monitor out.
Aux kun je gebruiken om effecten aan te sluiten enzo. Je kunt wel weer kanalen combineren en toewijzen aan een subgroep, dan doe je door die knopjes boven je sliders te gebruiken ..
Als je deze gerouteerd hebt (bijv alle drum op 1 subgroep) zou je inderdaad de subgroepen zelf weer naar aparte inputs van je geluidskaart kunnen sturen, moet je er wel eentje hebben met meerdere inputs uiteraard.

hm. beetje ingewikkelde oplossing lijkt me. Heb snel ff de handleiding bekeken en volgens mij kun je beter de master-out aansluiten op je GELUIDSkaart (videokaarten doen niet zoveel met audio ;)) en de monitors aansluiten op de monitor out.
Aux kun je gebruiken om effecten aan te sluiten enzo. Je kunt wel weer kanalen combineren en toewijzen aan een subgroep, dan doe je door die knopjes boven je sliders te gebruiken ..
Als je deze gerouteerd hebt (bijv alle drum op 1 subgroep) zou je inderdaad de subgroepen zelf weer naar aparte inputs van je geluidskaart kunnen sturen, moet je er wel eentje hebben met meerdere inputs uiteraard.

Hmmmmm , video is natuurlijk audio , foutje is menselijk.

Je bedoeld volgens mij de mix output , een 3 pins connector voor de monitorren.
Ik werk alleen met jack pluggen.
Ik vind jouw idee trouwens wel cool , zo had ik het nog niet bekeken.
Alleen blijkt dus dat ik een geluidskaart met meerdere input's nodig zou moeten hebben , maar levert dat geen problemen op als ik zowel zend en ontvang via de geluidskaart waardoor deze resoneerd/rond gaat zingen.

Ik hoor jouw ervaring wel , ga ik in de tussentijd het een en ander aanpssen op jouw advies.

Dank tot zo ver.

Hmmmmm , video is natuurlijk audio , foutje is menselijk.

Je bedoeld volgens mij de mix output , een 3 pins connector voor de monitorren.
Ik werk alleen met jack pluggen.
Ik vind jouw idee trouwens wel cool , zo had ik het nog niet bekeken.
Alleen blijkt dus dat ik een geluidskaart met meerdere input's nodig zou moeten hebben , maar levert dat geen problemen op als ik zowel zend en ontvang via de geluidskaart waardoor deze resoneerd/rond gaat zingen.

Ik hoor jouw ervaring wel , ga ik in de tussentijd het een en ander aanpssen op jouw advies.

Dank tot zo ver.

ahh. dat is dus een XLR aansluting, de wat betere monitoren ondersteunen dat wel, maar wat je ook zou kunnen doen is de MIX-out naar je monitoren sturen.

De send/return zijn niet heel geschikt voor opnamen. Op de sub-out zitten (correct me if im wrong) ook Group-outs (althans op mijn spirit studio). Je kunt dan kanalen toewijzen aan bepaalde sub-outs en deze dan opnemen. Als je alle kanalen die je wilt opnemen toewijst aan 1 sub-groep dan heb je op zich geen kaart met meerdere inputs nodig.

misschien snap ik het niet maar waarom stuur je audio via de geluidskaart naar de soundcraft?
je wil het daar samen met andere geluiden terugsturen via dezelfde geluidskaart naar de pc?

je kan het geluid dat al op de pc staat toch daar laten en gelijk spelen met het inkomende signaal op een andere track?

misschien snap ik het niet maar waarom stuur je audio via de geluidskaart naar de soundcraft?
je wil het daar samen met andere geluiden terugsturen via dezelfde geluidskaart naar de pc?

Op deze manier kan ik de zelf gemaakte in audition opgenomen muziek mixxen met mijn eigen toevoegingen dmv microfoon of keyboard , zo scheelt dat plakken en instellen omdat je het in een keer toevoegd. Dat vind ik prettiger dan opnemen en het dan voor niets doen omdat het toch niet helemaal past.

je kan het geluid dat al op de pc staat toch daar laten en gelijk spelen met het inkomende signaal op een andere track?

Volgens mij kom ik toch weer op hetzelfde terecht dat de boel gaat resoneren omdat de geluidskaart via de mengtafel afspeelt naar de monitorren en ook weer opneemt via de geluidskaart ondanks dat het alleen om een toevoeging gaat en geen samenkoppeling van de afgespeelde muziek en de opname. Buiten dit kom ik op het probleem dat volgens mij audition niet kan afspelen en op een track tegelijkertijd kan opnemen of heb ik het mis??????

Volgens mij kom ik toch weer op hetzelfde terecht dat de boel gaat resoneren omdat de geluidskaart via de mengtafel afspeelt naar de monitorren en ook weer opneemt via de geluidskaart ondanks dat het alleen om een toevoeging gaat en geen samenkoppeling van de afgespeelde muziek en de opname. Buiten dit kom ik op het probleem dat volgens mij audition niet kan afspelen en op een track tegelijkertijd kan opnemen of heb ik het mis??????

op zich niet onlogisch wat je probeert te doen. echter, het monitoren kun je nu doen op je mengtafel. Tegelijkertijd kun je signalen routeren naar je geluidskaart en als zodanig opnemen. Zo kun je dus direct afspelen en opnemen.

op zich niet onlogisch wat je probeert te doen. echter, het monitoren kun je nu doen op je mengtafel. Tegelijkertijd kun je signalen routeren naar je geluidskaart en als zodanig opnemen. Zo kun je dus direct afspelen en opnemen.

Het probleem zit hem erin dat als er een uitgaand signaal vanaf de geluidskaart en er ook een signaal de geluidskaart ingaat , dan kan ik de schuif niet vergenoeg open zetten omdat dit problemen oplevert.
Het probleem wat veroorzaakt is dat de volume in mekaar zakt bij te hard en resoneerd op 1 of ander manier bij een beetje te hard.
Als ik de ingang los gooi naar de geluidskaart zakt er niks in elkaar en ook geen resonantie.
Is mijn geluidskaart dan wel goed????? Vreemd want alleen opnemen gaat dus wel goed en andersom ook.
Is er iets met het mengpaneel aan de hand?????

Ook wat vreemd is is dat mijn aux uitgang veel ruis heeft en mijn control room output totaal niet. Het ligt niet aan de ingangen , want als ik deze loskoppel blijft er alsnog veel ruis op de aux 1 t/m 4.

Back