[Prophet 600] triggering

equate

Ouwe rot
Nu heb ik vandaag toch wat raars ontdekt bij mijn SCI Prophet 600:

- Je slaat een akkoord staccato aan (meerdere keren na elkaar).
Het geluid heeft een vca & vcf decay waarde van 3, de rest op 0 (ASR).
Wat ik nu hoor is dat af en toe, bij het loslaten van de toetsen, er nog
een klein tikje achteraan komt (het tikje lijkt een retriggering van de oscilatoren)
Envelope settings blijken er geen invloed op te hebben (behalve bij grotere Sustain
en Release waarden, dan treedt het niet op)

- Als ik de prophet sequence, snelle staccato akkoorden, gebeuren er helemaal
vreemde dingen: hele 16de akkoorden zijn niet te horen, of de tikjes treden weer op.

Is iemand bekend met dit irritante fenomeen?
Zover ik weet heb ik de laatse OS versie erin zitten.

equate

ik kan je helaas niet antwoorden maar meld voor de zekerheid even dat er geen garantie meer op zit!

Origineel geplaatst door Leo
ik kan je helaas niet antwoorden maar meld voor de zekerheid even dat er geen garantie meer op zit!

Wat? Geen garantie op een synth uit 1982 ?? Schandalig zeg !
:) :) :) :)

maarre...zijn er toevallig andere p600 bezitters die dit probleem kennen?

equate

is er niemand die dit probleem kent?

ik begin, na wat geexperimenteer, te vermoeden dat het
eem defecte amp vca is...=(

equate

Jaaa hier nog iemand! :doei:

dat probleem ken ik wel ja. Vind de envelope best wel klote van de P600. niet superstrak; eerder happerig.

Wat je eens zou kunnen proberen om de release van de vca en vcf een waarde van 1 te geven. Daar zit 'm vaak dat tikje in omdat hij te kort staat afgesteld. Dit zou weleens kunnen werken! en is het in unison mode ook zo?

Dit is echt weird, en heel moeilijk uit te leggen eigenlijk. Maar ik heb zelf nog een ander irritant probleem met m'n P600 nl. dit: in poly-mode doen de helft van de toetsen het niet. als het nu elke keer dezelfde toetsen zouden zijn ok.

het gaat als volgt: ik sla toets C aan, die hoor ik. dan C#, ik hoor niets. Dan D, ik hoor weer niets. Maar dan toets E hoor ik weer wel!
En zodra ik weer een toets heb aangeslagen die ik hoor (zoals die E), dan doet die C# het ineens weer wel. Maar dan daarna doet de E het weer niet!!! en bovendien moet ik tig keer stemmen tot-ie een beetje aan te horen is. :stupid :stupid aaarghh iemand?
andere rom-versie misschien, volgens mij zit de 1e erin; ik zie nl. geen getal in het display als ik hem aanzet. (zo kan je zien welke versie erin zit)

oja, dit is alleen in poly-mode. unison is in orde.

Origineel geplaatst door Sander02
Wat je eens zou kunnen proberen om de release van de vca en vcf een waarde van 1 te geven. Daar zit 'm vaak dat tikje in omdat hij te kort staat afgesteld. Dit zou weleens kunnen werken! en is het in unison mode ook zo?
B]

Heb ik geprobeerd... en er ik ben er nu achter gekomen dat het ook bij alle andere willekeurige settings
van de adsr gebeurd =( . In unison mode schijnt het niet voor te komen...

equate

Yo, Mischien niet helemaal meer een actief topic, maar ik heb t zelfde probleem met mijn P600 de laatste tijd... :\
Al een idee wat het probleem is?

Back