M-Audio Trigger Finger

FironX

Nieuwkomer
Hey hey:okdan:

ik heb afgleopen week een M-audio TF gekocht en ben er opzich tevreden over.
het linken van effecten naar de controller toe is een eitje

ik vraag me alleen af hoe ik samples in apparte pads krijg.

Bijvoorbeeld als ik op P1 druk wil ik een kick horen
als ik op P2 drukwil ik een snare horen en ga zo maar door tot de 16x

Hoe link ik een kick of ander geluid dat ik in FL Studio heb naar de controller zodat ik voor ieder geluid een apparte pad gebruik?

alvast bedankt:biertje:

Volgens mij werkt het niet in FL als je de samples gewoon als aparte channel laadt. Als je bijvoorbeeld een drummachine plugin gebruikt kan je het waarschijnlijk wel er aan linken, omdat elke drumsample een andere noot of midicc heeft.
Maar misschien dat het wel kan, heb het even geprobeerd en kwam er niet uit, maar heb zelf niet zoveel verstand van FL.

Ik gebruik zelf altijd reason hiervoor, de samples in de Redrum hebben allemaal gewoon noten, 1e sample is C1, 2e is C#1 enz.

Er zijn verschillende mogelijkheden, bij die ik nu bespreek kun je de verschillende geluiden toewijzen aan apparte fx kanalen, wat me opzich wel belangrijk lijkt.

1) je gebruikt de FCP. Je laat hier je aparte samples in. (multi samples zijn hier ook mogelijk te gebruiken)
2) Je werkt met een layer. De children beperk je het bereik tot een 1 toon. BV c4 kick, d4 snare. Lijkt veel werk, maar valt opzich wel mee.
De layer speelt dan 1 toon van de children aan.
3) Je laat een drum loop in met behulp van Slicex (FL 8). Eventueel maak je zelf een drumloop. (ook hier kun je de apparte slices op apparte fx kanalen zetten.)

Ik zou optie 2 gebruiken en optie 3 voor loops. Eventueel zelfs de Slicex als een layer gebruiken bij optie 2.

Misschien betere methode:

ga naar:
settings / midi

dan kies je bij "Omni Preview..." een midi channel en stel je je finger tricker ook in op de zelfde mini channel. Nou moet het werken. Werkt op m'n master keyboard.

Back