E-Pro minisynth gevonden

Klopt, een CEM3340 VCO, CEM3320 VCF, CEM3330 Dual VCA en een CEM3310 EG.

erg lekker ...strakkie sc achtig klinkend dus

wel grappig dat er zoveel synths zijn met die vco [multiple waves out ]
denk pro one / sh / syrinx

Ik krijg nog geld van die gasten... :frons:

..ach laat maar ook...

gefeliciteerd met je aankoop, lijkt me een leuk ding.
25 euro, dat zal wel de aankoop van het jaar worden :)

Ik krijg nog geld van die gasten...

Ik heb kunnen achterhalen wie de ontwerper is van de E-pro's.
Ooit via de politie het adres gekregen van deze ingenieur R**** uit Sint Pancras. Was reparateur van bedrijf S dat doorging als o.a. E-pro.
Er bestaat ook nog een witte Arp 2600 cloon en leek op een verhoogde Korg MS20. Het is bij een enkel ontwerp/demonstratiemodel gebleven. Mensen moesten de helft van het aankoopbedrag storten en de andere helft moest men afdragen tijdens de aflevering. Maar ja die aflevering kwam er vrijwel nooit van.

Deze vondst heeft wel iets weg van het verhaaltje een paar jaar terug hier,
over de vondst van een Synton Syrinx. (ook nederlands)
Die mocht bij de kringloop mee voor voor 30 of 40 euro.
Hoewel minder zeldzaam (325 a 350 stuks) doet ie al ruim 3000 euro !?
Maar heeft wel meer parameters, mogelijkheden.....

Ik heb kunnen achterhalen wie de ontwerper is van de E-pro's.
Ooit via de politie het adres gekregen van deze ingenieur R**** uit Sint Pancras. Was reparateur van bedrijf S dat doorging als o.a. E-pro.
Er bestaat ook nog een witte Arp 2600 cloon en leek op een verhoogde Korg MS20. Het is bij een enkel ontwerp/demonstratiemodel gebleven. Mensen moesten de helft van het aankoopbedrag storten en de andere helft moest men afdragen tijdens de aflevering. Maar ja die aflevering kwam er vrijwel nooit van.

jahoooor
story hey ,...
vreemd zo zaken doen ,..kijk dat je eerst een aanbetaling moet hebben van 50 gasten voor je een batch van printen ofso laat maken
ala

dit staat niet soo mooi .....op de nederlands synth makers lijst ën die is al niet soo groot ¨syntecno- synton-uhhh ..iemand
????????

Ik krijg nog geld van die gasten... :frons:

..ach laat maar ook...

He, Jij ook nog ?
Aanbetaling voor de Spider ?

Het gaat me niet eens om het geld, maar vooral om de manier waarop ze veel mensen destijds bedonderd hebben. Mocht ik die lui (met name Ted S.) ooit nog eens tegen komen, dan wordt dat geen fijn gesprek ...

die is toch dood? Tedje van Es?

Nee hoor, nadat deze man in '81/82 een spoor van onbetaalde rekeningen en boze leveranciers & klanten achter liet, heeft ie z'n heil in de autojournalistiek gezocht, waar ie inmiddels ook weer uitgekotst is.

Ik heb er niet zo'n behoefte aan om Edje B. en Tedje S. te spreken, maar met ontwerper Erretje zou ik nog wel eens willen babbelen. Ik zal binnenkort even een familieportretje schieten van de synthkinderen van het illustere trio.

Boemtsjak (vanaf de camping :D )

Vet man! Klinkt als een Roland Moog wanabe.

Enuuuh... Ted van Es... die ene witte wel...

Attachments

• tedjevanes.jpg
    tedjevanes.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 186
Via Google op dit draadje terecht gekomen.

Ook ik krijg nog geld van E-pro maar in een andere hoedanigheid. Ik heb namelijk bij E-pro gewerkt en een flink aantal van deze apparaten geassembleerd in het piepkleine fabriekje in Schagen.
De eersten met een grote print onder het front en de latere versies met een dubbelzijdige kleine print. Na het failissement ben ik door de opkoper? van de boedel gevraagd om van de restonderdelen nog zoveel mogelijk Minisynths af te bouwen (en ook hiervoor heb ik te weinig betaald gekregen). Deze laatste exemplaren zijn voor zover ik weet bij DIL of Display in de verkoop terecht gekomen.

De toenmalig directeur van E-pro E.B heb ik nog even geGoogled en die is thans Reiki therapeut ( van de ene bedriegerij naar de andere zullen we maar zeggen) en T.S. ken ik alleen als autojournalist.
Mocht er nog interesse zijn dan heb ik nog wel wat verhalen over het ding.
Het kan ook zijn dat ik nog wat draaiknopjes heb liggen voor degenen met een incompleet exemplaar.

groeten,

Hey Be Tweeter! Welkom hier, synthgodje van me. :)

Ik denk dat er hier wel interesse is om meer info over deze synths te weten, want we zijn hier nogal into heimatsynths. ;)

De toenmalig directeur van E-pro E.B heb ik nog even geGoogled en die is thans Reiki therapeut ( van de ene bedriegerij naar de andere zullen we maar zeggen) en T.S. ken ik alleen als autojournalist.

Van synthbouwer naar Reiki-therapeut :dubbel: Op de een of andere manier zijn die gasten die de boel bedonderen altijd wel inventief, of hebben ze een groot aanpassingsvermogen. Maar het blijft triest, dit soort praktijken.

Hee Nicholas deux mille,
eigenlijk mag het geen verrassing heten dat jij hier ook rondhangt! :-)
Jouw opmerkingen op groen over de Formants deden me terugdenken aan de E-pro tijd en Google bracht me hier. Ik weet nog dat de NCM (Nederlandse Credietverzekering Maatschappij) vrijwel dagelijks aan de lijn hing; ik had toen dus beter moeten weten.
De opkoper van de boedel hield domicilie in B'dorp en daar kwam E.B. weer vandaan dus wederom had ik lont moeten ruiken. Ik heb met de Minisynth op de huishoudbeurs gestaan; het ideale electronische solo-instrument of apparaat voor geluidseffecten bij uw dia's etc. ;-)

Bestaan daar nog lichtbeelden van, meneer Sonneberg?

Ik zie je daar al staan op de huishoudbeurs met een CEM scheurijzer. Andere tijden...Maar leuke anecdotes!

Back