WIe ben ik?

B

belinned

Guest
Allereest zeggen dat me dit hier een erg tof forum lijkt. Daarom dat ik mij ook even aangemeld heb!
Ik ben 27 jaar en woon in België. Ik speel in een coverband (http://www.garden-of-eden.tk)
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuw keyboard. Mijn oog is gevallen op een kn7000 technics keyboard, omwille van zijn enorme orgelsounds en zijn USB mogelijkheden.
Iemand ervaring met de technics kn7000? In hoeverre heb je mogelijkheid met een kn7000 om de sounds ook nog aan te passen, zoals je dit met de kn2000 kon?
Op dit moment heb ik een technics kn2000 die mij al meer dan 10 jaar trouw dient, maar hij is helaas qua sounds een beetje achterhaald.

Re: WIe ben ik?

Origineel geplaatst door belinned
Op dit moment heb ik een technics kn2000 die mij al meer dan 10 jaar trouw dient, maar hij is helaas qua sounds een beetje achterhaald.

Je bent best tevreden met je KN2000, enkel de geluiden vind je niet meer zo up-to-date. Misschien kijk je dan beter uit naar een geluidsmodule die je op je KN2000 kan aansluiten.

Keuze genoeg zou ik zeggen, en bij een 'beetje' module (bv een JV-1080 of zo) kan je serieus aan de geluiden prutsen hoor.

Maar als je je KN2000 toch wil vervangen dan heb je ook heel wat mogelijkheden:

Wil je in de keyboard-wereld blijven dan moet je idd die nieuwe van Technics eens gaan uitproberen, maar kijk ook eens naar bv een Yamaha Tyros of een Roland Discover. Ook goeie bakken hoor.

Maar misschien is het ogenblik nu wel aangebroken om te kiezen voor een synth, bv een workstation zoals een Triton (Le), een Roland Fantom, een Yamaha Motif, allemaal klassesynths waarbij je heel wat functies zal aantreffen die je ook op jouw technics aantreft. En hier kan je heeeeeeel wat tweaken aan geluiden, maar ook nog meer dan dat.
Zeker als je weet dat een KN7000 ongeveer evenveel kost als een nieuw workstation. (sommige workstations bestaan ook in rackformaat dus kan je zo aan je bestaande KN2000 hangen)

Zelf heb ik mijn ouwe Korg i5s vervangen door een Korg Karma en dat was, voor mij, een goede keuze.

Beste advies: kijk gerust rond op het forum en gebruik vooral de zoekfunctie, je vindt hier bergen informatie over toestellen die jou zeker kunnen interesseren en dan de modellen die je interesseren gaan uitproberen bij jouw favoriete muziekzaak.

Tijd voor een keyboard forum?

Bedankt voor de reacties! Aan zo een module heb ik ook al zitten denken, maar ik wil graag een backup toestel hebben. Stel dat mijn kn2000 het begeeft (Het ding is trouwens al 10 jaar oud en er wordt wekelijks wat mee afgezeuld!!!) wil ik graag een backup toestel hebben, dan heb je aan zo een module ook niks natuurlijk!
Een workstation zou natuurlijk ook heel tof zijn. Ik denk dat de Fantom zelfs nog beterkoop is dan die kn7000, maar om de één of andere reden spreekt die technics mij enorm aan. Waarschijnlijk omdat ik heel tevreden ben over die kn2000.
Van synths ken ik niet zoveel, zo een roland RS5 is qua prijs precies wel erg aantrekkelijk. Wat kun je hier juist mee? Zijn dat enkel synth geluiden of zitten daar ook orgelgeluiden en pianogeluiden in?
Alvast bedankt! Ik kan hier nog veel leren denk ik.

zo een roland RS5 is qua prijs precies wel erg aantrekkelijk. Wat kun je hier juist mee? Zijn dat enkel synth geluiden of zitten daar ook orgelgeluiden en pianogeluiden in?

De Roland RS-5 is een 'gewone' synth of zoals sommige wel al eens zeggen, een 'presetbak' maar je kan wel aan de geluiden sleutelen. Wat de kwaliteit van de klanken betreft, gewoon gaan beluisteren in de winkel, smaken verschillen dus enkel jouw oren kunnen je vertellen of ze bruikbaar en goed zijn. Is wel niet zo duur en soms zie je hem al als tweedehands verschijnen dus deze kan je heel goedkoop binnenhalen.

Misschien moet je voor jezelf eens nagaan in hoeverre je zelf geluiden wil maken en vooral welke geluiden.
Als je, als lid van een band, de 'klassieke' geluiden zoals trompetten, gitaren, violen,... wil gebruiken dan is o.a. de Roland RS-5 de moeite waard om eens uit te proberen maar er zijn nog heel wat andere alternatieven hiervoor.

Wil je voornamelijk 'onnatuurlijke' geluiden (je weet wel 'synthgeluiden' zoals bliepjes, rare out-of-this-world geluiden,...) dan is de RS-5 minder interessant.

Misschien helpt het als je weet ff opsomt welke geluiden (soort) je wil gebruiken/maken, welke functies je zeker wil gebruiken of welke je net niet nodig hebt. Er bestaan ook zoveel toestellen, niet.

Bedankt voor de tips! Inderdaad, ge kunt het best eens langsgaan in een winkel en u zelf overtuigen!
Dat ga ik zeker en vast eens doen! Die RS5 moet natuurlijk ook een beetje een meerwaarde zijn voor mijn kn2000! Het heeft weinig zin om iets te kopen wat al zo fel lijkt op de sounds van de kn2000. Ik zal de winkels eens gaan bestormen!
Alvast bedankt voor alle nuttige tips!

Origineel geplaatst door bambamstudio
voor 'echte' piaogeluiden moet je de rs niet hebben.

Voor rhodes, orgels, stringetjes ed is ie goed genoeg

Ja, eigenlijk wel best een goeie opmerking van Bambam.

Want je speelt in een band dus gebruik je wellicht ook regelmatig pianoklanken? Dan moet je zeker tijdens je speurtocht in de winkels de pianogeluiden beluisteren. Deze klinken niet altijd zoals een piano.

Of je koopt een 'dedicated' piano natuurlijk, maar dat kost dan weer wat extra.

Alvast veel succes tijdens je zoektocht en laat zeker weten wat je keuze is geworden.

Enne, als je vragen hebt over een toestel dat je interesse heeft gewekt, op het forum vind je zeker wel iemand die je verder kan helpen hoor.

Bedankt! Ik merk al dat hier heel wat kenners zitten en dat is wel plezant! Het is altijd fijn als je bij iemand kan informeren die al een dergelijk keyboard/synth in zijn bezit heeft!
Want het zijn verdorie allemaal dure spullen! Een miskoop zou een echte ramp zijn! Het zou makkelijker zijn als het allemaal wat beterkoop was!

Welkom, 10 jaar valt toch wel mee. Velen werken hier dagelijks met apperatuur die 25 jaar of ouder is :)
En zelfs die gaan nog mee het podium op.

ik wil graag een backup toestel hebben. Stel dat mijn kn2000 het begeeft (Het ding is trouwens al 10 jaar oud en er wordt wekelijks wat mee afgezeuld!!!) wil ik graag een backup toestel hebben, dan heb je aan zo een module ook niks natuurlijk!

Welkom:koffie:

Origineel geplaatst door Hover

Want je speelt in een band dus gebruik je wellicht ook regelmatig pianoklanken? Dan moet je zeker tijdens je speurtocht in de winkels de pianogeluiden beluisteren. Deze klinken niet altijd zoals een piano.
.

Yamaha S-series
Roland XV-series

Ik denk dat 1 van deze instrumenten wel bij je passen.

Technics KN7000

Technics KN7000

Allemaal bedankt voor de adviezen, maar ik ben toch bij mijn eerste gedacht gebleven en heb mij een technics KN7000 keyboard besteld!
Er was gewoon geen synth of ander keyboard met zulke beestig uitgebreide orgelgeluiden! Nu nog een tweetal weken ongeduldig wachten op de levering!
De usb poort op het keyboard en de SD kaart maakt alles alleen nog maar completer!

Welkom.....

Praat eens met Linda op dit forum... die heeft net een Tyros gekocht.... wellicht dat ze wat ervaringen met je uit kan wisselen mocht je ook een Tyros overwegen, want das best een mooi bakkie....

CP

Neen dank je! Geen Tyros voor mij! Tegen de orgelklanken van de kn7000 kan echt niks op en het was net dat wat ik aan het zoeken was! De tyros zal natuurlijk ook wel voordelen hebben tov de kn7000. Maar met mijn budget moet je dan kiezen en dat heb ik dus gedaan!

Back