Geluidkwaliteit Fl studio

Arno3000

Ingeburgerd
Hallo,

Regelmatig hoor ik dat de geluidskwaliteiet van fl minder zou zijn dan andere pakketten zoals cubase. Ik heb nooit een vergelijking gemaakt maar zijn er hier meer mensen die dit kunnen beamen?

Groet, Arno

Het is wel minder geworden dan vroeger toen het echt schrikbarend was, maar volgens mij is het mixalgoritme van Cubase wel nog steeds beter.

Ik weet er niet al te veel vanaf maar ik heb es gelezen dat cubase iets beter heeft. no idea wat:stupid

Trouwens, als ik een "fruity song" exporteer via cubase. Wordt de kwaliteit dan beter?
lijkt me eigelijk niet te kunnen.

Ik weet er niet al te veel vanaf maar ik heb es gelezen dat cubase iets beter heeft. no idea wat:stupid

Trouwens, als ik een "fruity song" exporteer via cubase. Wordt de kwaliteit dan beter?
lijkt me eigelijk niet te kunnen.
Dan lijkt me de kwaliteit niet beter te worden. Deze zal al minder zijn na de export uit fl.
Ik bedoel gewoon mixdownen uit cubase

Ik heb pas fl studio 8 aan geschaft en deze klinkt veel beter dan de voorgaande versies

trouwens ik exporteer niet meer met flstudio
ik start cooledit en klik op opnemen en dan laat ik fl studio het afspelen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb pas fl studio 8 aan geschaft en deze klinkt veel beter dan de voorgaande versies

trouwens ik exporteer niet meer met flstudio
ik start cooledit en klik op opnemen en dan laat ik fl studio het afspelen.

dus over je geluidskaart?

dus over je geluidskaart?

Dat word moeilijk ben ik bang. Ik heb vaak mijn project zo vol dat het compleet strak afspelen van mijn track niet meer lukt maar nog wel kan bouncen. Ik kan nog eens kijken naar die interpolatie.

Thanks voor jullie reacties

Mja. Een grafiekje :D

de topic starter vraagt op welk niveau FL studio zich verhoudt met andere pakketten m.b.t. geluidskwaliteit.

De een heeft hier wat gelezen, de andere daar. De volgende zegt dat versie 8 weer beter klinkt dan voorgaande versies. Allemaal prima, maar het is in feite niks waard voor de topic starter zolang iedereen maar wat roept zonder echt nuttige A/B testresultaten te kunnen presenteren. :)

Misschien kunnen we een stukkie maken met dezelfde synth bv nexus zonder extra fx erover heen. Bij mij draait cubase hellaas niet goed.

Misschien kunnen we een stukkie maken met dezelfde synth bv nexus zonder extra fx erover heen. Bij mij draait cubase hellaas niet goed.

en dan de file in dezelfde kwaliteit renderen (bitrate, Khz, stereo, wave, ditheren enzo)
anders krijg je andere verschillen

hier kan je dan een ABX-compare op doen

Back