Geluidkwaliteit Fl studio

Hierbij even een riedeltje uit fl studio.
Het is de nexus met de come whit me 1 lead uit de dance leads categorie.

Geen externe effecten erover alleen die in de nexus everder alleen de panning breed gezet.

http://www.speedyshare.com/420506980.html

Kan iemand iets vergelijkbaars maken in cubase

Zet je interpolation op 512 en je hebt identieke kwaliteit aan cubase. T is allemaal digitaal, klinkt allemaal t zelfde.. verschillen komen door plugins (Fruity Reverb klinkt minder dan een Reverb van 300 euro ja, mooi he, vsts).

Zet je interpolation op 512 en je hebt identieke kwaliteit aan cubase. T is allemaal digitaal, klinkt allemaal t zelfde.. verschillen komen door plugins (Fruity Reverb klinkt minder dan een Reverb van 300 euro ja, mooi he, vsts).

Dat zou mooi zijn. Ik zal het eens testen thanks.

goeie geluidskaart plus fruity en je bent een heel eind... mensen blijven altijd haten op het o zo simpele programma fruityloops! het is gebruiksvriendelijk en oneindig uitbouwbaar muziekprogramma! en het klinkt ook goed als je goeie vst's hebt!

@syce1
Ik twijfel er niet aan dat geluidskwaliteit van FL Studio, gewoon vergelijkbaar met Cubase als het gaat om de output van VST(i)'s ( Althans niet waarneembaar.). Verder ook erg gebruiksvriendelijk en geschikt voor alle instapniveas.

Maar hoe bepaald de geluidskaart de outputkwaliteit eigenlijk. Ik heb wel eens gehoord dat het mogelijk is softsynths te renderen zonder geluidskaart. Oftewel, bij het renderen van digitaal komt de geluidskaart er niet aan te pas. Omdat het allemaal gebasseerd is op 1-tjes en 0-letjes.
Weet iemand of dat waar is?

Maar hoe bepaald de geluidskaart de outputkwaliteit eigenlijk. Ik heb wel eens gehoord dat het mogelijk is softsynths te renderen zonder geluidskaart. Oftewel, bij het renderen van digitaal komt de geluidskaart er niet aan te pas. Omdat het allemaal gebasseerd is op 1-tjes en 0-letjes.
Weet iemand of dat waar is?
je geluidskaart heeft geen invloed op renderen / bouncen / exporteren

de meest voorkomende fout bij digitaal mixen (ITB) is om alle faders/signalen op 0dB te laten peaken....hierdoor krijg je interne digitale clipping en wordt de mix slechter... zet gewoon al je faders op ongeveer -12dB, en laat je masterfader op 0dB of misschien zelfs iets lager, bv -0,2dB. Dat scheelt echt veel bij de mix...

Olaf

geluidskaart lijkt me ook niet van toepassing voor degeluidskwaliteit aangezien het geluid in de pc blijft.
De geluidkaart is alleen belangrijk voor de latency en hoe je het over je speakers hoort.

en als je rendert doe dit dan zonder compressor erop (standaard preset club basic / default in v6 en lager)

@Ramoonus
Bedankt voor de tip. Bedoel je ook rederen van de uiteindelijke track en zet je de compressie er dan op een ander programma er op?
wat bedoel je met "default in c6 en lager"

@Ramoonus
Bedankt voor de tip. Bedoel je ook rederen van de uiteindelijke track en zet je de compressie er dan op een ander programma er op?
wat bedoel je met "default in c6 en lager"
Ik doel erop dat je de standaard compressor af moet zetten op de master
zeker als je een vergelijkend warenonderzoek wilt doen

er staat in v6
in de versies 3 t/m 6 weet ik dat de compressor in de club basic en default template ingebouwd zijn
maar deze kunnen uitgeschakeld worden

Kijk dat is een bruikbare tip:okdan:

het vershil wat er is zijn de pannig laws, deze zijn anders in alle hosts.

je kan deze uitzetten in FL bij project-general settings. dan pompt ie meer db's, maar het fuckt je panning wel op.

geloof dat je in cubeest uit 4 panning laws kan kiezen.

ik denk dat het verschil zo minimaal is dat je het nooit zal horen. en dat beweren de makers van ableton ook die hebben zo test gedaan.

ff lachen over dit topic
http://andystor.googlepages.com/home
plugin die niks doet voor gelovigen!

Waar zit dat dan precie die panning law..? Net even gekeken.. kan hem niet vinden onder setting.

Waar zit dat dan precie die panning law..? Net even gekeken.. kan hem niet vinden onder setting.

zit wel in cubase en niet in FLStudio
is verder niet echt van belang voor de geluidskwaliteit
wel voor volume

lijkt me

Back