Virus TI snow vs Powercore Compact met Virus pluggie

Virus TI snow vs Powercore Compact met Virus pluggie

• Virus TI snow

Stemmen: 25 71,4%
  • Powercore Compact met Virus pluggie

Stemmen: 5 14,3%
  • Geen idee

Stemmen: 5 14,3%

• Totaal aantal stemmers
    35
als ik eens tijd heb.

Luister eens naar Battle Of The Future Buddhas, daar hoor je tenminste sounds in die niet met vst's te maken zijn..

en hiermee bedoel ik dus ook een mate van vuilheid die niet met een virus snow te bereiken is (Reversed Vertigo Syndrome ligt hier op)

Ik zou dan doorsparen voor een TI desktop of keyboard.
De snow is voor een module wel erg duur nl.

En qua synthese vormen haal je wel wat meer uit de TI serie.
Of ze komen wellicht met een powercore TI versie uit. Maar dat zal dan nog zeker wel even duren. (maw reken er maar niet op)

En wat mixen betreft vind ik een flink aantal patches van de TI niet zo makkelijk te mixen als je zou denken. Of ik ken hem nog niet goed genoeg.

best goa/psy/dark bass komt volgens ikke nog steeds uit de sh-101
(met of zonder distortion er op..)

...Luister eens naar Battle Of The Future Buddhas, daar hoor je tenminste sounds in die niet met vst's te maken zijn.....

Ga ik zeker es checken; ik heb Dr.Gonzo een PM gestuurd dat hij het mij door stuurt want ik heb zelf niets van die mannen.

Ik zou dan doorsparen voor een TI desktop of keyboard.
De snow is voor een module wel erg duur nl.

Voor de extra features is het toch niet de moeite heb ik me laten vertellen en de extra knoppen maken de bak voor mij enkel minder portable. En ik pak overal waar ik kom sowieso mijn Novation Remote sl mee en die knopkes kan ik toch aan de virus TI vst mappen lijkt me zodat ik toch nog genoeg knopkes heb om aan te draaien. Of is dit mss toch niet zo'n goed idee?

best goa/psy/dark bass komt volgens ikke nog steeds uit de sh-101
(met of zonder distortion er op..)

Ziet er wel vet uit...ma denk niet dat ik zoiets kan betalen. Voorlopg krijg ik uit mijn vb-1 toch al een voldoende nice resulataat itt tot de leads.

Groenten!

SH heeft heel veel karakter maar ik denk niet dat je hem mag vergelijken met de alternatieven.

Voor live is die snow dan toch wel weer makkelijk door z'n afmetingen en hij kan ook die nieuwe functies die in 2.7 zitten aan.
Dus als je nog twijfelt zou ik zeker nog even wachten totdat je dat zelf kan testen. (duurt nog wel even had ik gehoord)

Ah, leuk hier nog meer 'Darkpsy' mensen aan te treffen:biertje:

Zelf heb ik net de Snow aangeschaft, en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over z'n geluid.
Ik heb nog niet de tijd gehad, zelf wat Psy presets in elkaar te knutselen, maar ik weet bijna zeker, dat dit geen probleem moet zijn voor de Snow.

Toch denk ik niet dat je echt een Virus nodig hebt om aan de kwaliteitseisen te voldoen.
Dat is allemaal zeker ook mogelijk met een aantal Vst's.

Yoehoeeeeee, Wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom.

2 jr geleden heeft een vriend een virus gekocht nieuw, dus ik voll verwachting, er achter zitten ff wat spelen. Op 1 of andere manier wist i mij niet te overtuigen, maar jah het is een Virus he!

Dus ik twijfelde aan mn zelf. Nu 2 jaar later zie ik dit topic *D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
digitaal, daarom klinkt ie zo dun
Dat vond ik dus ook.

enige reden zou ik zeggen is hands-on-control, user interface maar daar lijkt de Virus ook niet in uit te blinken
haha Ja idd :biertje:

snap nog steeds niet waarom mensen geld willen uitgeven aan software in een hardware doosje..
Idd heeeeeel erg veeeel geld :bekdicht:

@drane
er staat duidelijk op de Access site "virtual analogue"
as in "virtual reality" dus.. dsp

Whahaha dodelijk antwoord.......virtuele realiteit.....damned.

[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_signaalprocessor"]dsp=digitale signaalprocessor tja

Idd heeeeeel erg veeeel geld :bekdicht:
Misschien tijd om even de geschiedenis van synthprijzen door te nemen. De Snow (of wat dan ook wat tegenwoordig op de markt is) is absurd goedkoop vergeleken met de 14000 guldens die je toendertijd voor een Juup 8 moest neertellen, gezien dat de eerste je 20+ stabiele stemmen geeft en de tweede je maar 8, met beperkte modulatie-mogelijkheden.

Whahaha dodelijk antwoord.......virtuele realiteit.....damned.
En toch stikt het van de VA-bakken in de goa-studios. Hoe zou dat nou kunnen?

Analoog of uberhaupt hardware is geen magische oplossing voor iemand die z'n geluidjes niet weet te bakken of te mixen.

@Yoozer....over analoog/ digitaal valt weinig discussie te voeren. Lijkt mij toch heel duidelijk.

rvooh zn argumenten zijn beren sterk.

Wat betreft de prijs geldt precies het zelfde, Zie rvooh zn argumenten.

Staat als een huis he!

Daarom ben ik het volledig met hem eensch.

rvooh zn argumenten zijn beren sterk.
De "argumenten" in deze thread bestaan uit weinig meer dan "VST bad, analog good", maar dat is verre van uniek; daar bestaat 95% van de inhoud van dit soort discussies uit, en herhalen maakt het geen waarheid.

Er zijn tientallen prima reden om analoog te kiezen; het op voorhand afwijzen van alles wat maar enigzins naar digitaal riekt is er daar niet een van.

De "argumenten" in deze thread bestaan uit weinig meer dan "VST bad, analog good",

Nee hoor.

maar dat is verre van uniek; daar bestaat 95% van de inhoud van dit soort discussies uit, en herhalen maakt het geen waarheid.
De waarheid is dat analoog, analoog is en digitaal, digitaal.

Bedoel waarom klinkt analoog (anders) super lekker en digitaal net niet. Tja dan moet men trug naar de basis.

Er zijn tientallen prima reden om analoog te kiezen; het op voorhand afwijzen van alles wat maar enigzins naar digitaal riekt is er daar niet een van.

Is niet op voorhand afwijzen, in tegendeel.

Maar het argument om € 2.099,- voor een stukje digitaal te betalen is, ijzer sterk van rvooh

ik heb liever Hardware digitaal dan Software Analoog (VST plugs etc)

Vst/Software analoog hahahha

Bestaat dan dan?

Volgens mij worden die ook digitaal opgewekt.

eehm al dat arturia spul bijv?

wat ook meespeeld in HW of SW is de bediening enzo natuurlijk. Mappen op een remote kan wel, maar het is nooit dezelfde ervaring. Een een mooi dedicated LCD scherm werkt echt heel makkelijk

Ik zou zeggen Snow dus...

Bedoel waarom klinkt analoog (anders) super lekker
Neem jij alles wat je doet op tape op?

Heb je in je achtertuin een grot gemetseld, of gebruik je spring of plate reverb?

Hoor jij verschil tussen wat je speelt op een synthesizer en opneemt met een fatsoenlijke audio interface? Zou jij een dubbelblinde A/B test aandurven waarin een MIDI-file wordt afgespeeld op een synthesizer die je direct hoort en een opname hiervan die af wordt gespeeld?

Denk goed na voordat je ja zegt; er zijn er hier al genoeg door de mand gevallen die niet bij 2 mp3 of wave files konden zeggen of het ene uit een plugin of uit een authentieke analoge bak kwam. En da's ook nog eens droog - goa en psy staan er niet echt bekend om dat ze hun synthesizers droog laten horen, maar er gaat nog een stapel van effecten overheen, en het materiaal zit in de rest van de mix.

Maar het argument om € 2.099,- voor een stukje digitaal te betalen is, ijzer sterk van rvooh
Nee, dat is het niet. Je gaat er compleet aan voorbij dat de bak zelf ontworpen en gebouwd moet worden, en dat dat vrijwel altijd de grootste kostenpost van een synthesizer is. Als dit ding op een CDtje had gestaan had je wellicht een argument gehad; maar dat is niet het geval.

Back