Motif ES 7 Sampling

hnieuw

www.new-hansen.com
Hallo iedereen,

Vrijdag moet ik spelen met een band, en ik was vanplan te samplen...dus heb ik een Motif Es7 gekocht (al heel lang geinformeerd hoor:P). Maargoed, het is me op andere motifs gewoon gelukt om USB-stick met wav-sounds in te laden en af te spelen via -> File, Load, type: wav. Maar nu flipt hij ehm hard, en zegt hij dat er geen DIMM-memory aanwezig is. Naar mijn ervaring heb je alleen een DIMM memory nodig om samples op te slaan, en niet af te spelen. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

-hnieuw-

vanuit de Fabriek zit er meestal al geheugen in de Motif
maar het kan best zijn dat dit niet voldoende is om
je geluiden te laden.

of kijk even achter het klepje aan de onderkant.

Attachments

• yam.jpg
    yam.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 69
Hallo iedereen,

Naar mijn ervaring heb je alleen een DIMM memory nodig om samples op te slaan, en niet af te spelen.

De samples kunnen slechts afgespeeld worden als ze ingeladen zijn ... in het RAM-geheugen.
Zonder dat geheugen kan je geen samples opnemen of afspelen.

De samples kunnen slechts afgespeeld worden als ze ingeladen zijn ... in het RAM-geheugen.
Zonder dat geheugen kan je geen samples opnemen of afspelen.

Dus hop, hop, naar de computershop... 8o)

vanuit de Fabriek zit er meestal al geheugen in de Motif
maar het kan best zijn dat dit niet voldoende is om
je geluiden te laden.

of kijk even achter het klepje aan de onderkant.

Vanuit de frabriek zit er GEEN sample geheugen in de motif ES 7. Tenminste niet in de mijne.

Dat vond ik best verneu...kreatief. Ik heb er dus zelf geheugen ingeplaatst van een ouwe PC die ik nog had staan. Werkte purrfect.

Niet dattie stuk is, maar heb nu een Korg M3 en daar zit standaard al 64 mb is. Yay korg!

L56 Out..

Laatst gewijzigd:
Vanuit de frabriek zit er GEEN sample geheugen in de motif ES 7. Tenminste niet in de mijne.

Dat vond ik best verneu...kreatief. Ik heb er dus zelf geheugen ingeplaatst van een ouwe PC die ik nog had staan. Werkte purrfect.

Niet dattie stuk is, maar heb nu een Korg M3 en daar zit standaard al 64 mb is. Yay korg!

L56 Out..

aha ok , dus geen geheugen vanuit de fabriek =(
,zelfs geen 2 of 4 mb hardwired Ram ? dan
maar even op internet kijken , dacht dat het 72 pins geheugen was :)

Ik heb het nog even opgezocht, ik heb in mijn Motif Transcend 256 MB 133 Mhz non ecc cl3 geplaats. Doet het zonder problemen.

Er zou toch een lijst moeten zijn met namen van fabrikanten van RAM - geheugen?
Weet iemand dat?

Ik heb er nu 256 in zitten, maar wil dat dus uitbreiden naar 512.

Edit: ik ben er al uit!

Dat lijstje stond volgens mij ergens achter in de handleiding, ik heb mijn geheugen gewoon bij Thomann gekocht, 1 gig was euh 65€ ofzo. Alleen sample ik nooit met mijn XS :P Ik ben een beetje lui en vind het nabewerken in Wavelab6 veel makkelijker

In de handleiding staat op blz 289, het soort geheugen wat je moet hebben:"
Use only 168-pin DIMMs of 64, 128 or 256 MB capacity
(synchronized DRAM; PC100 or PC133)".

EDIT: ik zie dat je er al uit bent.

Back