Alternatief voor Vocalign

Tactic

Ouwe rot
Is er een alternatief voor vocalign, dus een programma om verschillende tracks strak te zetten? Ik heb op de site van melodyne rondgekeken , maar kan niet echt ontdekken of het met dat pakket mogelijk is.
De demo van Vocalign werkt niet op mijn pc (waveforms niet zichtbaar), vandaar.

Grappig dat er zoveel verwarring rond Melodyne bestaat.

In principe komt het erop neer dat je een geluidsspoor laat analyzeren door het programma, waarna je het heel uitgebreid kan editten.
Je kan toonhoogte, timing, tremolo toevoegen of verwijderen, legato noten aanmaken, e.d. Het is een heel flexibel programma waarbij je mooie resultaten kan bekomen mits je niet tè ver afwijkt van het origineel natuurlijk.

Er zijn verschillende versies voorhanden; hier de vergelijkingstabel.

De plug-in werkt min of meer op dezelfe manier als de stand-alone, alleen moet je je geluidsspoor 'opnemen' waarna je de bewerkingen kan maken. Er zijn wel een aantal beperkingen (zoals ontbreken van audio-naar-MIDI functionaliteit, en copy/pasten)

Het verschilt met bv. Auto-tune dat het niet een 'zet-aan-en-vergeet' plug-in is, maar een uitgebreide editing suite voor audio.

Ben er zelf al een tijdje mee aan 't stoeien en krijg er erg mooie resultaten uit (bv. om harmonieën aan te maken uit één sample).

Maar het gaat me om wat vocalign doet, en niet autotune...

Er is zo ver ik weet geen programma wat doet wat Vocalign doet.

Ik heb Vocalign geprobeerd en het werkte perfect met de vocals die bij de demo zaten maar zodra ik eigen vocals alignde kreeg ik veel gekraak in de bewerkte files :erm:

Nu gebruik ik Melodyne als ik de timing van vocals moet aanpassen. Het werkt perfect maar je moet wel handmatig elk woord goed zetten.

Back