Trigger finger beatmaker , info gevraagd

Synthequ

Stamgast
Iemand toevallig kennis van een Trigger finger beatmaker.
Ik heb even de kennis nodig om tot een koop over te gaan.
Heeft iemand een link naar een site om te luisteren hoe deze klinkt.
Is dit een aanbeveler en is 80 euries een leuk prijsje????

Laatst gewijzigd:
Iemand toevallig kennis van een Trigger finger beatmaker.
Ik heb even de kennis nodig om tot een koop over te gaan.
Heeft iemand een link naar een site om te luisteren hoe deze klinkt.
Is dit een aanbeveler en is 80 euries een leuk prijsje????

Petssssssssssss.....................

Niemand die kan vertellen of dit een aanwinst is om te hebben in de studio???
Is er een betere op de markt misschien.

Weet je uberhaupt wel waarop je hebt geboden op marktplaats?

Laatst gewijzigd:

Attachments

• Trigger%20Finger_DB[1].jpg
    Trigger%20Finger_DB[1].jpg
    6,9 KB · Bekeken: 93
het is een midi controller... zeg maar een midi keyboardje in de vorm van drumpads..

Hij maakt dus geen geluid.. het is de bedoeling dat je met de triggerfinger software of hardware aanstuurt die dat doet..

Ligt dus aan je software of hardware synth/sampler 'hoe hij klinkt'.

het is een midi controller... zeg maar een midi keyboardje in de vorm van drumpads..

Hij maakt dus geen geluid.. het is de bedoeling dat je met de triggerfinger software of hardware aanstuurt die dat doet..

Ligt dus aan je software of hardware synth/sampler 'hoe hij klinkt'.

Dat klopt helemaal en daarom ook de vraag of dit een goed product is en misschien een aanwinst om zo makkelijker een drumpartij te kunnen maken als ik deze een roland mbd1 aanstuur. Lijkt mij fijner dan via een keyboard en ook fijner dan programmeren op een pc en achteraf het er niet mee eens zijn.
Ik hou wat dat betreft meer van het handwerk. (niet verkeerd zien graag).
zo kan je naast de gemaakte muziek via de pc of keyboard direct je drum toepassen en niet dmv cubase dmv plakwerk.
Zo denk ik er althans over.

Alleen de vraag blijft of het echt een aanbeveler is. Ik heb in ieder geval gehoord/gelezen dat proffesionele bij optredens deze ook toepassen , of het waar is???????????

Is een heel leuk ding hoor. Ik heb 'm ooit een keer gekregen bij een ruil en denk niet dat ie ooit weg zal gaan (tenzij voor een betere drumpad controller). Alles is redelijk stevig en de knoppen voelen prima aan. De pads zijn anders dan die van een MPC maar werken perfect.

Soms is het wel een beetje gedoe om samples aan de pads te hangen, dat hangt natuurlijk helemaal af van de software / hardware die je gebruikt. Gebruik 'm veel met Ableton en dan wijs ik geen drums maar tracks toe aan de pads. Werkt geweldig.

Verder voor live gebruik natuurlijk perfect. Zowel voor 'ouderwets' midi als via USB.

Je wil 'm gebruiken om een module aan te sturen? Geen probleem. Misschien zal je wel even wat tijd moeten spenderen aan het toewijzen van de geluiden aan de pads. Er van uitgaande dat je niet de standaard midi volgorde gebruikt. Elke pad is afzonderlijk instelbaar.

Wat ik wel erg mis is een makkelijke transpose / octave up/down optie. Het kan wel maar dedicated knoppen had makkelijker geweest.

Is een heel leuk ding hoor. Ik heb 'm ooit een keer gekregen bij een ruil en denk niet dat ie ooit weg zal gaan (tenzij voor een betere drumpad controller). Alles is redelijk stevig en de knoppen voelen prima aan. De pads zijn anders dan die van een MPC maar werken perfect.

Soms is het wel een beetje gedoe om samples aan de pads te hangen, dat hangt natuurlijk helemaal af van de software / hardware die je gebruikt. Gebruik 'm veel met Ableton en dan wijs ik geen drums maar tracks toe aan de pads. Werkt geweldig.

Verder voor live gebruik natuurlijk perfect. Zowel voor 'ouderwets' midi als via USB.

Je wil 'm gebruiken om een module aan te sturen? Geen probleem. Misschien zal je wel even wat tijd moeten spenderen aan het toewijzen van de geluiden aan de pads. Er van uitgaande dat je niet de standaard midi volgorde gebruikt. Elke pad is afzonderlijk instelbaar.

Wat ik wel erg mis is een makkelijke transpose / octave up/down optie. Het kan wel maar dedicated knoppen had makkelijker geweest.

Fijn bedankt voor de info.:okdan:

Het volgende speelt alleen nog : Pre-programmed maps for Reason, Live, GM Drum, XG Drum, iDrum, and more make setup a snap—and full programmability lets you customize the unit to fit your needs--->>> Kan jij mij hier iets meer aan info over geven.

Ik gebruik die voorgedefinieerde maps niet. Zo'n map is natuurlijk niet meer dan een toewijzing van een midi note aan een pad en evt toewijzing van een midi controller aan een knop/slider.

Bv als Reason ReDrum z'n samples aan midi noten C1 tot C2 hangt, dan is zo'n map daar op ingesteld zodat je meteen aan de slag kan. En zo zullen ook de meeste drumsounds van je MBD1 wel gebruikt kunnen worden met een of andere map, maar wil je misschien net die ene hihat er niet tussen hebben omdat je die niet mooi vindt, of je hebt die kick liever op pad4 ipv pad1.

Dat bedoelde ik te zeggen met dat je wellicht even tijd moet spenderen aan het toewijzen van geluiden aan de pads. De kans is groot dat die voorgedefinieerde maps net niet doen wat jij wilt. Dus zul je ze moeten aanpassen. Maar dat geldt natuurlijk voor alle midi controllers die er zijn.

Ik gebruik die voorgedefinieerde maps niet. Zo'n map is natuurlijk niet meer dan een toewijzing van een midi note aan een pad en evt toewijzing van een midi controller aan een knop/slider.

Bv als Reason ReDrum z'n samples aan midi noten C1 tot C2 hangt, dan is zo'n map daar op ingesteld zodat je meteen aan de slag kan. En zo zullen ook de meeste drumsounds van je MBD1 wel gebruikt kunnen worden met een of andere map, maar wil je misschien net die ene hihat er niet tussen hebben omdat je die niet mooi vindt, of je hebt die kick liever op pad4 ipv pad1.

Dat bedoelde ik te zeggen met dat je wellicht even tijd moet spenderen aan het toewijzen van geluiden aan de pads. De kans is groot dat die voorgedefinieerde maps net niet doen wat jij wilt. Dus zul je ze moeten aanpassen. Maar dat geldt natuurlijk voor alle midi controllers die er zijn.

Aha , das dus mooi want redrum heb ik.

Nou geweldig , allen onwijs bedankt voor de info.
Voor mij dus de keuze : JA ik ga ervoor.

:slotje::slotje::slotje::slotje::slotje:

Back