MPC2000XL leest niet van Compact Flash kaart??

screech powers

Stamgast
ik heb een paar weken terug een compactflash reader ingebouwd, hij wordt herkend door de MPC en het lijkt er op dat ik er bestanden op kan saven, ben er niet zeker van.
loaden vanaf de kaart lukt in iedergeval niet, bij type staat er: ATAPI / PC en ik heb het idee dat hier misschien MPC moet staan ipv PC?
in iedergeval lijkt het er op dat het kaartje in het juiste formaat geformatteerd dient te worden, het is een ultra sandisk kaartje van 1 gb. formatteren in fat? ik heb gelezen dat 1gb moet kunnen kwa grootte. ik heb het kaartje op een mac gepartitioneerd in msDOS mode [4 partities van ongeveer 247Mb] en daarna in windows de partitie [in windows ziet hij maar 1 partitie ipv 4] geformatteerd naar fat.

iemand suggestisch misschien?

alvast bedankt!

Yo,

Als je mpc het device ziet, lijkt me dat al wel de juiste richting uit :-)

Wel OS heb je? OS 1.20 laat 1 GB partities toe. Met OS 1.14 zit je met 512 MB partities.

Je zegt dat je de kaart hebt geformateerd in fat...Is dit fat16 of fat32? Je moet fat16 hebben...

Met een pc kan je als volgt formatteren:

- open shell (start -> run -> cmd)
- format g: /FS:FAT (waarbij g: je flash card drive is)

Je kan ook proberen om te formatteren met MPCEDITOR. De trial versie is gratis en werkt voor paar weken dacht ik.

Welke card reader heb je btw?

formatteren heb ik al op meedere manieren gedaan maar in mpceditor weet ik niet hoe het moet, kan dat wel?
zojuist op de manier geformatteerd zoals jij beschrijft via cmd in windows met het zelfde resultaat, saven lukt steeds wel maar daarna de bestanden laden niet..
os 1.2 is geinstalleerd en ik heb een compact flash cardreader die ergens op een mpc forum als "werkendmet de mpc2000xl" stond aangeschreven..

Dan weet ik het zo onmiddellijk ook niet echt...

Ik had ooit ook problemen met een card te formatteren...Met mpc editor lukte dit en werkte dit ook. 't Is al tijdje geleden dus ik weet niet meer precies waar het format menu of knop staat...Bij mij werkt m'n kaart perfect als ik op pc onder windows formatteer zoals hierboven vermeld...

Wel oppassen met card readers die op fora als "werkend met mpc" worden omschreven...Het komt nogal eens voor dat een shop een card reader die werkt met mpc vervangt door een ander model die niet (helemaal) werkt met mpc's...

Staat er misschien een jumperblock op de card reader?

Succes ermee man...Hoop dat je die handel aan de praat krijgt...

ik heb wel gezeik gehad met de 2000xl <> cardreader in combi met een mac.
dingen niet meer herkennen enzo
bij de mac G4 had ik daar geen last van
misschien door ouder OSX

heb zelfs de floppydrive wel eens terug in moeten bouwen en met een bootflop opnieuw opstarten

volgens mij moet je OS 1.14 hebben en niet 2.0 als je zelf de CF hebt ingebouwd

en je kan je cfkaart toch gewoon in de mpc formatteren?

ik had die IDE CF-cardreader van piccocomputers die ok was toen

Formateer 'm eens in de mpc zelf of probeer voor te testen even een andere kleinere flash kaart.

Fat32 werkt volgens mij ook prima.

formatteren in de mpc heb ik natuurlijk al meerdere keren gedaan, zonder succes.. heel vreemd dat hijh alleen maar saved maar daarna de bestanden niet meer terug vind, alsof de kaart leeg is..

ga ik proberen maar toch gek want dit kaartje dat er nu in zit zou moeten werken volgens een aantal mensen.. [sandisk ultra 1 gb]

Scandisk kaarten werken perfect...Heb er drie die werken...CF cards wel, SD cards vermijden...

OS1.20 is specifiek voor card readers. 1.14 werkt ook maar dan zit je met partities van 512GB...Ik ben begonnen met 1.14 met m'n card reader maar ben snel overgestapt op 1.20.

Als de card reader/writer jumpers heeft, eens op mpc-forums zoeken. De mijne heeft er geen dus ook niks moeten goed zetten. Als je jumpers hebt, beschrijf dan eens de jumper block aub...En geef ook eens het specifieke model en merk van de card reader/writer...

Back