Bert ten Hove
Whatever
Dames/heren,
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik ben op zoek naar een goed sequencer programma. Het moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Onbeperkt aantal midi-sporen.
Aan te sturen vanaf externe klok, dus start, stop, pauze, e.d.
Goede midi edit mogelijkheden (sysex e.d.)
Instrument lijst van patches (JV1010) moeten eenvoudig op te roepen zijn.
Audiosporen heb ik geen behoefte aan.
Ik denk aan bijv. MicroLogic, Cakewalk Home Studio 2002, Cubase.
Ik heb reeds enkele demo's gedownload, vooral Cakewalk spreekt mij wel aan.
Ik heb ook al een aantal eenvoudigere sequencers in gebruik, die echter geen van allen voldoen aan al mijn wensen, gewoon omdat ze alleen GM aankunnen, of niet met een externe klok kunnen worden gestuurd. Ik realiseer mij dat alle door mij genoemde programma's ook voor audio bedoeld zijn, maar deze optie zal ik waarschijnlijk slechts sporadisch gebruiken, omdat ik met een aparte harddiskrecorder werk.
Omdat ik gemerkt heb dat hier heel veel mensen op deze forums komen die verstand van zaken hebben graag advies.
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik ben op zoek naar een goed sequencer programma. Het moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Onbeperkt aantal midi-sporen.
Aan te sturen vanaf externe klok, dus start, stop, pauze, e.d.
Goede midi edit mogelijkheden (sysex e.d.)
Instrument lijst van patches (JV1010) moeten eenvoudig op te roepen zijn.
Audiosporen heb ik geen behoefte aan.
Ik denk aan bijv. MicroLogic, Cakewalk Home Studio 2002, Cubase.
Ik heb reeds enkele demo's gedownload, vooral Cakewalk spreekt mij wel aan.
Ik heb ook al een aantal eenvoudigere sequencers in gebruik, die echter geen van allen voldoen aan al mijn wensen, gewoon omdat ze alleen GM aankunnen, of niet met een externe klok kunnen worden gestuurd. Ik realiseer mij dat alle door mij genoemde programma's ook voor audio bedoeld zijn, maar deze optie zal ik waarschijnlijk slechts sporadisch gebruiken, omdat ik met een aparte harddiskrecorder werk.
Omdat ik gemerkt heb dat hier heel veel mensen op deze forums komen die verstand van zaken hebben graag advies.