mp3.com drastisch onaantrekkelijk!

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Damn...daar gaat m'n gratis webspace voor m'n muziek. Mp3.com verandert namelijk heel erg drastisch vanalles en nog wat vanaf 15 januari... zie de link: http://help.mp3.com/help/article/changes.html

Vraag me af of het ook verstandig van ze is. Denk dat veel lui nu zeker overstappen of gewoon een eigen site gaan bouwen. Ik ga iig kappen met mp3.com...

Nogal ingrijpende veranderingen als ik het zo lees... vooral voor mensen die geen Premuim-user zijn en meerdere MP3s online hebben staan. Geen mogelijkheid meer voor artiesten om hun MP3s te verkopen... Er zouden inderdaad nog wel eens wat artiesten kunnen zijn die nu denken "Ik koop wel een domein", of die ergens anders hun heil gaan zoeken.

Tsja, dat wordt onaantrekkelijk.. maar wel begrijpelijk.
Je kan je mp3tjes stallen en verkopen bij Vitaminic, die rekent ook niets. ('k vraag me trouwens af hoelang dat duurt).
Bij sites zoals ElectronicSCene mag je een enkel mp3tje 'gratis' plaatsen en de rest betaal je per maand, je krijgt dan je eigen muziek homepage. Het is daar wat 'persoonlijker' dan bij zo'n mp3.com

Je ziet zo'n beetje alles wat gratis is verdwijnen tegenwoordig. En als het tegenzit gaan ze ook nog geld vragen als je bepaalde informatie van websites wil halen die vroeger ook altijd gratis was.

Aan een kant is het wel logisch, maar aan de andere kant heb ik zo het gevoel dat ze over de rug van de internetters heen groot zijn geworden en nu hun positie gaan gebruiken om te cashen.

Zelf heb ik altijd m'n mp3 inkomsten (zoveel was het ook weer niet) aan goede doelen geschonken. En zal het met de rest die overblijft ook nog even doen. Ik was trouwens al aan het afbouwen, want hun fratsen begonnen me ook al tegen te staan.
Vivendi heeft de boel opgekocht en wil nu centen zien. Ze kunnen wat mij betreft opzouten met arrogante houding.

Heb er nooit veel mee gedaan, en nu kap ik er helemaal maar mee dan. Ik maak liever m'n eigen home page. :)

Het kan nu of aantrekkelijker worden omdat PRUTSERS:W zoals ik verdwijnen, of het kan bagger worden omdat PRUTSERS betalen in de hoop dat iemand gaat luisteren en de vet heftige gasten verdwijnen :[>

Hoe dan ook, deze jongen gaat binnenkort :walker: naar een ander stekkie...

Tja, sinds Vivendi MP3.com heeft overgenomen is het er allemaal niet beter op geworden voor de artiesten. Ik hou m'n mp3.com pagina alleen om wat 'traffic' te vangen en die link ik dan door naar m'n Ampcast site. Ampcast heeft het allerbeste CD programma, die CD's zien er gewoon gelikt uit en kunnen gebaseerd zijn op 'redbook' masters die je instuurt. Bovendien kun je 192 kb/s MP3's uploaden. Goed, het kost $ 75,- per jaar, maar dan heb je tenminste ook wat.

Voor degenen voor wie Ampcast niet bekend klinkt : www.ampcast.com

Re: mp3.com drastisch onaantrekkelijk!

Origineel geplaatst door Almeros
Damn...daar gaat m'n gratis webspace voor m'n muziek.

je wilt je eigen muziek hosten?
www.start2pray.nl is uw antwoord, wij hosten het voor je... noppes nada jonge!
jazzmann & jacobi zijn je reeds voorgegaan 8)

Origineel geplaatst door mikeandrews
Tja, sinds Vivendi MP3.com heeft overgenomen is het er allemaal niet beter op geworden voor de artiesten. Ik hou m'n mp3.com pagina alleen om wat 'traffic' te vangen en die link ik dan door naar m'n Ampcast site. Ampcast heeft het allerbeste CD programma, die CD's zien er gewoon gelikt uit en kunnen gebaseerd zijn op 'redbook' masters die je instuurt. Bovendien kun je 192 kb/s MP3's uploaden. Goed, het kost $ 75,- per jaar, maar dan heb je tenminste ook wat.

Voor degenen voor wie Ampcast niet bekend klinkt : www.ampcast.com

AmpCast is inderdaad ook wel OK. toch, ik blijf zweren bij het eerder al genoemde ElectronicScene.com

maar goed, ik ben enigszins bevooroordeeld om dat ik daar op vrijwillige basis actief ben als staffmember ;)

ik ken de mensen van AmpCast ook wel een beetje. Daar is het ook erg goed begonnen hoor, maar die mensen hebben volgens mij ook een beetje het geld geroken. Bij ElectronicScene is dat nog niet echt zo... en de eigenaar van de site kennende (zelf ook een muzikant) zal dat ook niet zo snel gebeuren.

Voordeel van AmpCast is wel dat het niet alleen maar electronicsche muziek is. Daarentegen kan dat ook tegen ze werken en voor ElectronicScene werken.

hoe dan ook ... de tijd van gratis dingen op Internet is toch wel erg snel aan het verdwijnen denk ik.

Had ik net een emailtje naar wat addressen gestuurd om te zeggen dat ik daar nok. Krijg ik zo'n geautomatiseerd customer courtesy verhaal terug. Lekker persoonlijk. Mja, je betaald ze niet dus mag je maar met een computer ouwehoeren of gewoon optyfen.

als je gewoon een plekje wilt om je mp3s kwijt te kunnen is mp3.com.au ook niet verkeerd
gratis, onbeperkt mp3s (128kbit), veranderingen aan je site worden veel sneller doorgevoerd en mp3s worden sneller geplaatst dan bij mp3.com

Het liefst ga ik nu een eigen siteje hosten... maar dat is nog duurder dan me bij 1 of andere site aansluiten. Aan de andere kant heb ik dan geen restricties... en das wel erg fijn natuurlijk ;)

Iemand nog goedkope hostingspace...minimaal 100 mb...2GB download...een geen onverwachte bullshit??? ;)

Misschien toch maar gewoon een ftp hier dag en nacht laten draaien... zucht...

Een andere optie is nog:

www.soundclick.com

daar heb ik het een en ander gestald, en zij maken het ook niet lastig, en het is gratis. Voor zolang dat duurt tenminste, maar tot nu toe hoor ik weinig vaags die kant op.

Wat betreft het aflopen van het gratis gebeuren op internet: Die bedrijven snijden zichzelf in hun vingers,zo ook mp3.com, want imho zijn weinig mensen bereid om geld te betalen voor diensten aangeboden door mp3.com. Zij leggen zelfs de royalty betaling stil, waardoor mensen geen geld meer kunnen genereren via hun accounts. Met andere woorden: ze willen alleen maar geld zien, zonder daarvoor iets terug te doen. En ik denk dat niemand daarmee akkoord gaat.

Zelf heb ik al mijn damCD's verwijderd (niet dat je daar iets mee verdiende, maar toch) en iedereen doorgelinkt naar mijn eigen sites.

E;ectronicscene bevalt me goed [al ben ik nog geen betalend lid.. want ik heb moeite om per credit card te betalen per maand.. ], er zijn daar een paar echt goede artiesten te vinden. Het groeit snel. Alles is gratis te downloaden en de info die je kan uploaden is echt erg handig. 't is meer om naamsbekendheid te krijgen, want inkomsten heb je daar niet.

Ik denk idd dat het belangrijk is dat de mensen die zo'n site runnen ookveel passie voor muziek moeten hebben.. en het moet kleinschalig blijven, niet te commercieel. Misschien ook leuk om zoiets in Nederland te doen..

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
E;ectronicscene bevalt me goed [al ben ik nog geen betalend lid.. want ik heb moeite om per credit card te betalen per maand.. ], er zijn daar een paar echt goede artiesten te vinden. Het groeit snel. Alles is gratis te downloaden en de info die je kan uploaden is echt erg handig. 't is meer om naamsbekendheid te krijgen, want inkomsten heb je daar niet.

ja, en het voordeel van restricties voor 'gratis' leden is dat niet iedere 14-jarige acid gebruiker zich aanmeld, waardoor de kwaliteit van de tracks erg hoog blijft.

en het voordeel is dat je meteen weet waar je aan toe bent. sites als mp3.com en ampcast.com die bieden eerst iets gratis aan, en zelfs de mogelijkheid om daaraan nog te verdienen. als dat dan allemaal wegvalt valt dat heel erg tegen natuurlijk. electronicscene.com is gewoon op een hele normale, realistische manier begonnen. hij belooft geen goude bergen, want hij weet toch wel dat ie dat niet waar kan maken.

Ik denk idd dat het belangrijk is dat de mensen die zo'n site runnen ookveel passie voor muziek moeten hebben.. en het moet kleinschalig blijven, niet te commercieel. Misschien ook leuk om zoiets in Nederland te doen..

je weet niet half hoe veel er bij komt kijken. echt, als ik af en toe die verhalen van hem in het managers forum hoor... nee, laat dan maar ;-)

Waar ik niemand over hoor:

Is het zo dat MP3.com mede-eigenaar van je muziek, dan wel uitgeefrecht wordt? Ze hebben zo'n lang "click here to get screwed" verhaal dat ik halverwege gekapt ben met lezen.

Ik dacht iets op te pikken van het feit dat je zelf niet meer klakkeloos je spullen ergens anders ook mag uitgeven.

Origineel geplaatst door Stefan
ja, en het voordeel van restricties voor 'gratis' leden is dat niet iedere 14-jarige acid gebruiker zich aanmeld, waardoor de kwaliteit van de tracks erg hoog blijft.

Sorry dat ik me nu een beetje kwaad voel hoor. Alsof 14 jarigen geen goede muziek kunnen brouwen. Sinds wanneer is muziekmaken nu weer leeftijdsgebonden. Misschien zijn het wel de ouderen zoals ik, wat heet overigens oud, die baggermuziek maken maar geld hebben zich "in te kopen".

Verder maakt niemand vanaf dag 1 goede muziek, en je spul op internet gooien kan helpen. Ik heb bergen tips ontvangen nadat ik een paar nummers op mp3.com had geplaatst.

't is toch zo dat als je moet betalen voor je mp3tjes, je beter gaat nadenken welke je gaat plaatsen op je site. Dan weten de bezoekers van je mp3 site ook waar ze aan toe zijn..
Je onafgewekte versies zou je dan op de eigen homepage kunnen plaatsen.

Dus JIJ moet gaan betalen zodat ze JOUW muziek kunnen uitgeven?
Nee ze zeggen, jij bent een vette n00b en wij maken jouw beroemd.
DACHT het niet, want wie doet het werk van het maken?
En WIE moet alle promotie ZELF doen?
Mja als artiest krijg je ook nooit een fatsoenlijk percentage. 5 a 10% als je geluk hebt.

Ik snap niet dat jullie in de omgekeerde filosofie geloven trouwens. Dan doe ik wel wat meer promotie om m'n eigen site onder de aandacht te krijgen. (lukt alleen niet als hij zo lelijk is, maar da's stap 2)

Maar Vivendi koopt het van de beginners van mp3.com. Die zijn nu binnen, en wat hebben de mensen die mp3.com nou gekregen? Ik ken wel wat mensen die wel veel meer dan 1000$ gescoord hebben maar is dat vergelijken met de miljoenen die mp3.com heeft opgebracht?

Ze gaan steeds verder met kleine stapjes. Nu mogen beginners (maar liefst) 3 songs er neer zetten. Straks mag dat ook al niet meer. En dan moet je gaan betalen voor downloaden. En wat is er dan over van de orginele mp3.com?
He-le-maal niets! Daar sta je dan met je willie in je klauwen.

Trouwens die gast van mp3.com is nu bezig om Linux in een Windows jasje te gieten. Hij pakt gewoon een zooi open source produkten bij elkaar plakt het aan elkaar en je moet er vet voor betalen. Alleen werkt het helemaal niet omdat MS ook niet zo dom was om hun technologie makkelijk toegankelijk te maken voor derden.

Maar ik sta niet meer bij mp3.com en ze kunnen wel heel snel iemand deleten maar die 5$ die ik daar had pikken ze natuurlijk weer in. Stelletje zielepieten.

Back