Crystal 2 is uit

olafmol

[EXPANSIONS]
een gratis alternatief voor AbSynth: Crystal 2 van GreenOak...het ziet er allemaal niet zo gelikt uit maar het klinkt wel...en dat voor precies 0,0 euro!

http://www.greenoak.com/crystal/userguide.html

crystalscreen.jpg

Olaf

Vette bak maar tikkie omslachtig.
Wel bijzondere geluiden, ik heb hem gekregen op de cd bij computer music( vet blad by the way)

ik hoop iig dat de interface beter is dan de absynth want die vond ik alles behalve intuitief ....

die wave sequencing lijkt me leuk. ga ik gelijk proberen (als mn compu t weer doet). kan je ook eigen waves maken of importeren of moet je een van die tien pre-set waves gebruiken?

Ik vind het een verschrikkelijk onding, als je in het ene scherm iets uit een pulldown menu haalt dan worden je modulation routings gewijzigd???? En hij VREET CPU gewoon.....

Hij klonk verder niet onaardig. Maar ja daar koop ik op deze manier niks voor.

Ook ik vind het een vreselijk onding. Waarom?!

Bij de meeste VSTs begrijp ik de interface redelijk als ik die de eerste keer voor me zie. Dan bedoel ik dus niet dat ik de synth helemaal begrijp, maar ik kan er in ieder geval in manouvreren. Dat is bij Crystal zeker niet het geval. Ik begrijp er geen snars van. Nu graag geen RTFM opmerkingen, want dat is niet het punt wat ik hier wil maken. Ik bedoel dat software intuitief hoort te zijn..............

En dat is Crystal zekers niet. Of het is een synth voor de advanced user............... =(
Voor mij in ieder geval nog even geen crystal.

Daarnaast is het idd waar dat ie CPU-power vreet. Soms sloegen mijn meters 30% uit met alleen Crystal in FruityLoops.
Daarvoor moet ik in andere gevallen een behoorlijke effectchain opzetten.

joehoe mensen , dit is een semi-modulaire synth! alsof dat zo intuitief is als een subtractive dingetje...... dit gaat een stuk verder..ok de interface is nie top, maar zoals al eerder gezegd is: het is wel gratis!

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
joehoe mensen , dit is een semi-modulaire synth! alsof dat zo intuitief is als een subtractive dingetje...... dit gaat een stuk verder..ok de interface is nie top, maar zoals al eerder gezegd is: het is wel gratis!

Olaf

Dus inderdaad en synthje voor advanced users. Idd gratis, maar mijn andere argumenten blijven wel staan denk ik.

Olaf

Hij zou op zijn minst mijn modulatieroutings kunnen laten staan. Na voor de derde keer LFO 1 de pitch van voice 1 en de rate van LFO 3 en LFO 3 de filter cutoff te laten moduleren opnieuw heb moeten instellen en het WEER kwijt was ben ik afgehaakt.

mail de programmeur met je feedback! wordt zeker gewaardeerd!

Olaf

mail de programmeur met je feedback! wordt zeker gewaardeerd!

Olaf

Klopt.

Maar ik hoopte dat iemand me kon uitleggen dat ik iets verkeerd deed ;)

Back