Sony Acid pro 6 :-> Ervaringen?

Jazper

Ouwe rot
Hallo allemaal.

Ik ga binnenkort de huiskamer uit met produceren, ben me aan het orienteren op het aanschaffen van DAW software. Betaalbaar is tijdens de opstartfase het toverwoord.

Sony's acid pro 6 zou in principe betaalbaar moeten zijn. Minder dan €300,- nl.

Wie heeft er ervaring met deze DAW software, goede, slechte. Hoe stabiel is het, hoe goed of hoe slecht is de audio engine. Ik ga er ook midi aanhangen, hoe goed is acid hiermee? Hoe buggy is de software etc.

Standaard vragen die eigenlijk opgaan voor elke DAW software.

Ik hoop dat er mensen zijn die hands-on ervaring hebben.

Ik heb er wel mee gewerkt, leuke tool en heel intuitief, maar Ableton Live kan hetzelfde en nog heel veel meer dus daar viel uiteindelijk de keus op. Aan de andere kant, en van die gasten van de Swedish House Maffia produceert met Acid en klinkt altijd knijtervet, daar komt het cliche van de kok en de keuken weer om de hoek kijken ;)

Vandaag even getest met midi aan de sequencer. Midi nootjes arrangeren, velocity bijschaven na het live inspelen. Ging niet gemakkelijk moet ik zeggen. Ongetijfeld moet ik me er verder in verdiepen.

Als ik je nog een tip mag geven: kies een pakket met uitbreidingsmogelijkheden en blijf daar bij. Als je moet switchen moet je telkens opnieuw leren en dat gaat allemaal ten koste van het muziekmaken. Midi vond ik trouwens bij Acid ook niet heel sterk, audio choppen, pitchen en quantizen werkte wel weer heel sterk. Succes met de keuze en hou in het achterhoofd dat het om de muziek gaat, dat vergeet je met alle mogelijkheden tegenwoordig heel snel.

mag het niet zeggen maar als je begint kan je beter iets downloaden dan gelijk kopen. acid is een redelijk programmatje, maar de vst plugins niet zo wat jij wil kan er wel mee, ik raad je cubase sx 3.0 aan, werkt geinig

Downloaden en wat demo's proberen. K werk zelf met Live en ben daar dik tevreden mee, maar als ik jou was zou ik gewoon es rustig wat demo's proberen en oppervlakkig kijken wat je het prettigst werken vind.
Daarna kun je je nog verdiepen in wat het daadwerkelijk allemaal kan, voor je besluit iets te kopen. Het is toch een beste bult geld wat je er aan uit (gaat) geven, zeker als je ook nog up to date wilt blijven en meegaat met de nieuwste versie telkens.

ow btw, geen ervaring met Acid, dat was eigenlijk je vraag hehe..

Back