Behringer Rev2496 ruis

ik heb het probleem gevonden
het zit `m in de outputs van de rev2496
als ik een beetje druk op de stekker word de ruis veel erger of minder

op de XLR aansluiting is deze ruis al veel minder

En hoe denk je dit probleem te kunnen oplossen?

ik zal `m volgende week eens openmaken

(moet ook nog een soldeerbout kopen)

Hopelijk moet je enkel aan de plug solderen ...
Behringer printjes, zeker bij toestellen als de Rev2496, kunnen een ware nachtmerrie worden voor een doe het zelver.

ik ben van plan volgende week alle kabels opnieuw te leggen

heb nu een andere kabel gelegd en een stukje plakband gebruikt en de ruis is minder
:okdan:

Hopelijk moet je enkel aan de plug solderen ...
Behringer printjes, zeker bij toestellen als de Rev2496, kunnen een ware nachtmerrie worden voor een doe het zelver.

I agree. De printjes in dat soort apparatuur (goedkoop digitaal) zijn niet vergelijken met die van bijvoorbeeld een eind jaren 70 mengtafel of zo. Die printjes worden gesoldeerd in baden en zijn niet echt servicevriendelijk. Bij de minste twijfel zou ik er iemand naar laten kijken met iets meer ervaring op het gebied van solderen.

Over defecte apparatuur hier:

Aphex 2x (waarschijnlijk voedingsprobleem compressor)
Alesis 2x (display D4 en schakelaar compressor)
Siel (2x) (voedingsaansluiting DK70 en display SX500)
Korg (2x) (voedingsprobleem poly800, en een zwaar verrotte poly61)
Yamaha (eerste toets an1x functioneert niet meer)
Dynacord (vaag probleem vrs23)
Roland (toetsen en voeding JX8p)
Tascam (riem van 4-sporenrecorder)
Soundcraft (alle schakelaars (Alps notabene) zo'n beetje defect)

Maar de acht Behringerapparaatjes werken allemaal nog helemaal prima.

En ow ja, het grootste gedeelte van het lijstje is reeds (deels) gerepareerd.

I agree. De printjes in dat soort apparatuur (goedkoop digitaal) zijn niet vergelijken met die van bijvoorbeeld een eind jaren 70 mengtafel of zo. Die printjes worden gesoldeerd in baden en zijn niet echt servicevriendelijk. Bij de minste twijfel zou ik er iemand naar laten kijken met iets meer ervaring op het gebied van solderen.

Inderdaad, niet specifiek Behringer ...
Soms kan je de fout wel localiseren, maar daarom nog niet zien!
Gewoon omdat de onderdelen/printbanen zo microscopish klein zijn ...
Een professionele reparateur heeft wel die mogelijkheden.
Bovendien zijn reparaties van deze aard gewoonlijk niet echt duur!

Maar ja, als het enkel aan een Jack-aansluiting zelf zou liggen, zou ik ook met een soldeerbout aan de slag durven gaan. Al moet ik er wel bij zeggen, dat ik kan solderen! (heb een opleiding genoten, en geschikt gereedschap ... ;))

mijn Rev2496 ruiste ook op zo'n -40db, hard genoeg om het inkomend signaal ledje op mn mixer te laten branden.

Maar ik zoek er nog wel eentje !

ik heb het niet opgelost, heb ermee leren leven eigenlijk. maar de mijne is al een poosje verkocht.

wil eventueel wel even kijken of we iets kunnen regelen met mn mx200 (zie sig) mocht je die interessanter vinden? ik kom tegen einde van de maand toch in vlissingen dus laat maar weten kan m altijd meenemen ..

heb net balanced kabels gedaan ipv unbalanced
de ruis is net zo veel
daar ligt het dus niet aan

Lijkt er dus op dat er gewoon iets mis is met de analoge uitgangstrap. Kun je niet oplossen door andere kabels of balanced aan sluiten. Je kunt proberen om digitaal te gaan, maar dan moet je wel digitale in en uitgangen hebben op je mixer of geluidskaart o.i.d. Anders zou ik er gewoon mee naar een reparateur gaan, danwel de winkel waar je hem gekocht hebt...

Behringer repareert overigens niks. Die geven gewoon een nieuwe als het garantie is. Mijn shop heeft ook wel eens iets creatiefs met een factuur gedaan als het eigenlijk buiten de garantie was en kreeg ik toch een nieuwe ;) Kost hun ook niks.

belangrijkste vraag misschien: heb je er last van als je m op normaal niveau in je muziek gebruikt?

vanuit perfectionistische hoek natuurlijk wel, maar practisch?

Back