Synton Syrinx Kleuren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja dat snap ik allemaal wel, en ik snap ook de nostalgische en sentimentele waarde die er aan een apparaat gegeven kan worden. Die Synton is vrij uniek te noemen zelfs, maar toch 6000 dat is eeen beetje bizar.
Kijk als het in 1e instantie on MUZIEK maken gaat heb je dat allemaal niet nodig....tis leuk voor de heb, handel en voor de verzamelaar of museumhouder... Maar daar ging het de TS ook over geloof ik, voor zijn database ofzo...

Wat is de TS???...en ja 6000 euries is idd wel bizar...en die perspex kap over die Syrinx idem...

TS = Transsexueel maar in dit geval is het Topic Starter Ralph :D

Verkoper is geen kwaaie vent, maar 6.000,- .....tsja :) Zelf heb ik dan toch liever een zwarte.

Syrinx is inderdaad volledig CEM, net als bijv. de Crumar Spirit en de SC Pro One. Lijkt me wel een interessante bak maar als het sec om muziek maken gaat (en dus niet verzamelen) dan zou ik die 6 ruggen wel anders besteden.

Iemand een idee wat de kleur nog verder uitmaakt ? Is er technisch gezien nog een verschil ?

Als er nu maar 8 van een bepaalde kleur zijn.. hoe weet je in godsnaam of die niet een "paintjob" heeft gehad ?? Ik zou mezelf echt heel goed informeren hoe je de authenticiteit kan achterhalen, voordat ik 2X de prijs neerleg voor een bak die normaal al een godsvermogen kost :L

(los van 't feit dat ik eerder voor een fenix zou gaan.. wat een kickuh bak is dat)

Voor die prijzen kunnen ze toch ook wel weer nieuwe bouwen?
Of is dat wat te ver gedacht?

Kan je een CEM niet discreet nabouwen dan?
Lekker makkelijk gezegd natuulk maar ehm waarom niet?

een nagebouwde is ook geen drol waard.
een beetje zoals een nieuwe synthi :)

klopt, daarom worden ze denk ik ook niet nagemaakt.
deze vlieger gaar natuurlijk op voor een heleboel dit soort dingen, bijv. een ms10 of 20 is ook na te maken, maar ja whats the point, dan heb je een kloon, is toch anders.
:baco:
groeten,
jeroen

terloops, iets wat men goed int hoofd moet bijhouden is dat binnen 30j je nog steeds oude cems gaat kunnen kopen voor je syrinx of ander cem synth te herstellen,maar of je van die nieuwe curis chips gaat vinden voor je p8 of evolver is iets anders..,laat staan een virus ti dsp of weet ik veel vervangen..

Syrinx, MiniMoog en nog wat opmerkingen......

Syrinx, MiniMoog en nog wat opmerkingen......

Allereerst: Wat betreft de kleuren: Het betreft hier echt de kleuren die door Synton zelf geleverd zijn. Geen repaint dus.
Ik heb indertijd contact gehad met Marc Paping (een van de originele bouwers) en die vertelde dat de "paarse" oftewel de "Titanium" versie waarschijnlijk een foutje is geweest.
Er zijn 4 of 8 van in omloop. (Ze werden in batches van 4 platen bedrukt).

Buiten de kleurverschillen, zijn de Syrinxen identiek. Voor geluid en mogelijkheden maakt de kleur dus niets uit...... Er zijn wel enkele kleine verschillen. Zo hebben sommige bijv. een audioinput.

Huidige vintage synth prijzen: Sommigen vinden ze duur, echter vergelijk de prijzen van vintage gitaren eens met die van vintage synths!!! Dan mogen wij echt wel van geluk spreken. Bovendien zijn ze vrij waardevast. Bevalt het instrument niet, dan kun je hem vaak voor hetzelfde bedrag doorverkopen. Soms zelfs met winst.

Ik lees ook dat de Syrinx beter zou zijn dan een MiniMoog........... "zucht"....
Da's appels met peren vergelijken..... Onzin dus!!!!!

Even over de MiniMoog: Ik las ergens op dit forum dat een MiniMoog helemaal niet zo bijzonder klinkt.......... Afgezien dat smaak persoonlijk is, wil ik er toch eens op wijzen dat het natuurlijk erg belangrijk is, waar je over speelt. De boxen bijvoorbeeld.... Als die van matige kwaliteit zijn, dan kan zelfs een MiniMoog daar niets beters van maken en komt het instrument niet tot zijn recht.

Als je de kans heb eens een MiniMoog te beluisteren via een stel JBL L-150 boxen en dan over dezelfde boxen een moderne synth beluistert, dan hoor je een wereld van verschil........
Ook een moderne MiniMoog Voyager, houdt de originele MiniMoog niet bij.
Met name bij langzame filtersweeps wint de echte oude Mini het met vlag en wimpel. (Zelf prefereer ik de serienummers boven 10175.)

Onthoud ook het volgende: Iemand die zijn instrument verkoopt, prijst hem aan, iemand die kopen wil, kraakt hem af, om zo de prijzen te drukken.......
Ik heb het zelf meegemaakt bij het kopen van een EIII rack (de analoge filter versie, slechts 200 gemaakt). De prijs liep op to 4700 Dm, + 300 transport.
5000 Dm dus. Dezelfde gast die de prijs zo hoog opdreef door zijn tegenbod, schrijft wel doodleuk op zijn website dat de geschatte waarde ca 700$ is!!!! (Ik bedoel maar..............).

Overigens, niet alles wat oud is is ook goed.......... Er zijn wel degelijk ook heel wat flutbakken gemaakt.............
Tot op zekere hoogte kun je wel afgaan op reviews en tips van anderen, echter zelf testen is het beste. Zo'n test doe je trouwens niet in een paar minuten. 2 Weken komt al eerder in de richting.

O, trouwens, bij het nieuwe spul zit ook wel eens wat aardigs hoor, echter zodra ze gaan beweren dat een instrument dezelfde klank kan produceren als een bepaald vintage instrument, dan mag je dat met een flinke korrel zout nemen.........

Groetjes en fijne feestdagen. :W

Laatst gewijzigd:
Allereerst: Wat betreft de kleuren: Het betreft hier echt de kleuren die door Synton zelf geleverd zijn. Geen repaint dus.
Ik heb indertijd contact gehad met Marc Paping (een van de originele bouwers) en die vertelde dat de "paarse" oftewel de "Titanium" versie waarschijnlijk een foutje is geweest.

Ok, maar stel dan sta ik bij een verkoper thuis.. en er staat een van de aller-zeldzaamste Syrinxen .. de titanium.

Hoe kom je er dan achter of het authentiek is ? (zonder te proberen stiekem de evt. repaint lak eraf te pulken..)
Lijkt me op z'n minst belangrijk aangezien het je 2 tot 3 duizend euro scheelt als het toch de zwarte is.

Ok, maar stel dan sta ik bij een verkoper thuis.. en er staat een van de aller-zeldzaamste Syrinxen .. de titanium.

Hoe kom je er dan achter of het authentiek is ? (zonder te proberen stiekem de evt. repaint lak eraf te pulken..)
Lijkt me op z'n minst belangrijk aangezien het je 2 tot 3 duizend euro scheelt als het toch de zwarte is.

Je ziet toch wel of iets origineel is???...screenprint intact?...patina?..ik zie het meteen als iets niet in orde is..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back