Synton Syrinx Kleuren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als het goed gedaan is, zie je dat niet.. bovendien, ze zijn zo zeldzaam dat je ze niet elke dag ziet.. Hoe weet jij het verschil tussen A <en> ?

Ben niet zo paranoia ingesteld overigens, alleen bij zulke hoge bedragen voor 'slechts' een ander kleurtje waar er minder van zijn.. zou ik het 100% zeker willen weten, en niet 99,9% that's it. (voor de rest is het alleen speculeren)

Maar je bent toch met me eens, een verfbeurtje van een zwarte wat wellicht 500 euro kost (erg ruim genomen voor verf) en je 2 tot 3 duizend meer opleverd.. da's snel verdient denk ik dan ; maargoed, ik zal er over ophouden :D

Als het goed gedaan is, zie je dat niet.. bovendien, ze zijn zo zeldzaam dat je ze niet elke dag ziet.. Hoe weet jij het verschil tussen A <en> ?

Ben niet zo paranoia ingesteld overigens, alleen bij zulke hoge bedragen voor 'slechts' een ander kleurtje waar er minder van zijn.. zou ik het 100% zeker willen weten, en niet 99,9% that's it. (voor de rest is het alleen speculeren)

Maar je bent toch met me eens, een verfbeurtje van een zwarte wat wellicht 500 euro kost (erg ruim genomen voor verf) en je 2 tot 3 duizend meer opleverd.. da's snel verdient denk ik dan ; maargoed, ik zal er over ophouden :D

Ik denk dat er niemand is die zijn geliefde Syrinx gaat overschilderen om er meer geld voor te vangen...

Die Syrinx van MP voor 6000 eu lijkt me een onverkoopbaar instrument ivm de veel te hoge prijs..ik ben echtniet flauw maar 6000eu???...das wel erg veel..

Ik vraag me af of de kleur zo veel verschil gaat maken in de uiteindelijke verkoopprijs...toch??

Ik denk dat er niemand is die zijn geliefde Syrinx gaat overschilderen om er meer geld voor te vangen...

Die Syrinx van MP voor 6000 eu lijkt me een onverkoopbaar instrument ivm de veel te hoge prijs..ik ben echtniet flauw maar 6000eu???...das wel erg veel..

Ik vraag me af of de kleur zo veel verschil gaat maken in de uiteindelijke verkoopprijs...toch??

Mijn zwarte was rond de 2000 euro en mijn rode 2500 dollar. Ik vind 3500 toch echt wel de max voor dit model. Leuke bakkies, meer niet.

Dit bedrijfje schildert je synth in je favoriete kleur:
www.customsynth.co.uk
Kies een unieke kleur en je Syrinx wordt zo 3000 eurootjes meer waard. :D
Ik heb een keer op een - blauwe - Syrinx mogen spelen. De eigenaar had hem in de uitverkoop bij Feedback Rotterdam gekocht (ze hadden toen acties als een synth voor een appel en een ei). Prachtig scheurgeluid, maar totaal niet te vergelijken met een Minimoog; daarvoor mist hij te veel geluidsdruk. Ik heb er niet meer voor over dan voor een Minimoog, dus dat gaat niet lukken. Dan ga ik liever modulair. Die filtermodulaties kun je toch ook wel met andere synths simuleren?

Als jullie nog langer kletsen dat een andere KLEUR van een synth een 2500 euro hogere prijs rechtvaardigt neem ik jullie nooit meer serieus.

Bij dit betoog ken ik mij volledig aansluiten.

Allereerst: Wat betreft de kleuren: Het betreft hier echt de kleuren die door Synton zelf geleverd zijn. Geen repaint dus.
Ik heb indertijd contact gehad met Marc Paping (een van de originele bouwers) en die vertelde dat de "paarse" oftewel de "Titanium" versie waarschijnlijk een foutje is geweest.
Er zijn 4 of 8 van in omloop. (Ze werden in batches van 4 platen bedrukt).

Buiten de kleurverschillen, zijn de Syrinxen identiek. Voor geluid en mogelijkheden maakt de kleur dus niets uit...... Er zijn wel enkele kleine verschillen. Zo hebben sommige bijv. een audioinput.

Huidige vintage synth prijzen: Sommigen vinden ze duur, echter vergelijk de prijzen van vintage gitaren eens met die van vintage synths!!! Dan mogen wij echt wel van geluk spreken. Bovendien zijn ze vrij waardevast. Bevalt het instrument niet, dan kun je hem vaak voor hetzelfde bedrag doorverkopen. Soms zelfs met winst.

Ik lees ook dat de Syrinx beter zou zijn dan een MiniMoog........... "zucht"....
Da's appels met peren vergelijken..... Onzin dus!!!!!

Even over de MiniMoog: Ik las ergens op dit forum dat een MiniMoog helemaal niet zo bijzonder klinkt.......... Afgezien dat smaak persoonlijk is, wil ik er toch eens op wijzen dat het natuurlijk erg belangrijk is, waar je over speelt. De boxen bijvoorbeeld.... Als die van matige kwaliteit zijn, dan kan zelfs een MiniMoog daar niets beters van maken en komt het instrument niet tot zijn recht.

Als je de kans heb eens een MiniMoog te beluisteren via een stel JBL L-150 boxen en dan over dezelfde boxen een moderne synth beluistert, dan hoor je een wereld van verschil........
Ook een moderne MiniMoog Voyager, houdt de originele MiniMoog niet bij.
Met name bij langzame filtersweeps wint de echte oude Mini het met vlag en wimpel. (Zelf prefereer ik de serienummers boven 10175.)

Onthoud ook het volgende: Iemand die zijn instrument verkoopt, prijst hem aan, iemand die kopen wil, kraakt hem af, om zo de prijzen te drukken.......
Ik heb het zelf meegemaakt bij het kopen van een EIII rack (de analoge filter versie, slechts 200 gemaakt). De prijs liep op to 4700 Dm, + 300 transport.
5000 Dm dus. Dezelfde gast die de prijs zo hoog opdreef door zijn tegenbod, schrijft wel doodleuk op zijn website dat de geschatte waarde ca 700$ is!!!! (Ik bedoel maar..............).

Overigens, niet alles wat oud is is ook goed.......... Er zijn wel degelijk ook heel wat flutbakken gemaakt.............
Tot op zekere hoogte kun je wel afgaan op reviews en tips van anderen, echter zelf testen is het beste. Zo'n test doe je trouwens niet in een paar minuten. 2 Weken komt al eerder in de richting.

O, trouwens, bij het nieuwe spul zit ook wel eens wat aardigs hoor, echter zodra ze gaan beweren dat een instrument dezelfde klank kan produceren als een bepaald vintage instrument, dan mag je dat met een flinke korrel zout nemen.........

Groetjes en fijne feestdagen. :W

Geklooi met de touch & bend pad. Daarna een lead met formant filters. Tis maar wat gekut....

Attachments

• 01 Syrinx.mp3
    823 KB · Bekeken: 136
"Nog even dit voor de synthforum gebruikers:
Jullie negatieve en ongegronde opmerkingen slaan nergens op, ben geen handelaar maar verzamelaar.
En deze syrinx is in absolute orginele staat en niet overgespoten of wat dan ook.
En ik bepaal de prijs en niet jullie. "

ha ha ha ha wat een gast...
6000 euro vind ik persoonlijk ook wel erg :dubbel:

hij ziet er als nieuw uit,
echt een museumstuk.
denk , kopen voordat ie naar de vemia gaat, als ik het geld had..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back