Minisynth-jes

Krek

Jungle of Wires
Je hebt een hele berg minisynths ala Microkorg... Ik ben op zoek naar nog zoiets, ik heb een microkorg, wat zou daar bijpassen?
Ik maak industrial en werk zonder computer. De Nord modular Keys heb ik begrepen dat je daar een computer voor nodig hebt...

Acces virus Indigo?

Ik vind die kleine rugzaksynths wel erg leuk, en ik kan er veel van kwijt in mijn minihomestudio 8~ De Microkorg is lekker hands on, das ook wel leuk. Al die menutjes en alles vind ik maar niks

Ik vind het vooral interessant om te weten welke er allemaal zijn. Oude (nog interessanter) en nieuwe. De Korg MicroX ken ik al 'been there done that'

Ik ben serieus op zoek om er eentje te kopen... Wat zal ik nemen.

-Alesis Micron
-Clavia Nord Modular Keys (Samen met een dedicated oude Win2K laptopvalt het best mee hoor. En eens je alle patches hebt aangemaakt heb je live geen laptop meer nodig.)
-Dave Smith Mono Evolver Keyboard
-Moog Little Phatty
-Novation BassStation & K-Station
-Waldorf Micro Q Keyboard

En als er geen toetsen aan hoeven te zitten:
-Dave Smith Evolver Desktop
-Elektron Monomachine
-Future Retro 777
-Waldorf Blofeld
-Yamaha AN-200 & DX-200

En de Korg Prophecy

bijpassend

bijpassend

WAT erbij past .. zijn natuurlijk de KORG electribes..
bijvoorbeeld EM2 de zwarte..heb je 2vco sound + drums..EA2 ook prima (is de groene want klinkt veel experimenteler.,.dan blijft het allemaal erg compact..en heb je een goede ==sequencer== eraan hangen..misschien bedoel je juist dat je wat anders erbij wil dat toch fraai combineert..en dat is een heel moeilijk vraag..ik zou minimaal een normaal keyboard willen hebben..die muizentoetsjes van de microkorg irriteerden mij erg snel..
DE genoemde Alesis Micron is een zeer betaalbaar keyboard met goede sounds maar klinkt wel wat te gelikt...

OH ja voor industrial is de MS2000 natuurlijk ideaal zefs veel en veel meer dan de micro. inruilen dus dat ding...het werkt gewoon heel anders dat je voor elke parameter een directe knop hebt en de sequencer is helemaal TOP...per stap kun je ook nog een 4tal parameters mooi vloeiend in en uit laten lopen..voorbeels sequnce loopt af en loopt van ;links naar rechts naar links in het stereobeeld..

of lfo loopt op en af of..etc etc..

Murc :walker:

Yamaha CS 01 (geen midi, wel 100% analoog):P
Clavia Nord Micro Modular (geen toetsen, wel een computer nodig om te programmeren)

Superbedankt voor de reacties!

Ik heb een MS2000, maar dat ding is zoooo log. Maar wel super idd. Ik zoek iets wat in een (grote) rugzak past ja. Ik heb zitten kijken naar de electribes, keb ooit een ESX gehad, maar die heb ik weggedaan. De filters die erop zaten vond ik helemaal ruk. Ik ga nu op zoek naar een ES denk ik. Iets goedkoper en ik gebruik m toch alleen maar als sampler/sequencer. Ik heb gekeken naar een Nord Modular Keys, die niet meer nieuw te koop is. Heb geen ervaring met deze nord, en ik wil toch zoveel mogelijk van die computer afblijven (ik zit met mijn werk al de hele dag in die glazen bol te kijken) dus dat is misschien niet zo'n goede keus.

De Korg EM, hoe zijn die sounds? Ik zoek geen acid of trance, echt industrial
En de Elektron Monomachine (geen keys) hoe is die? Ik heb ooit een Machinedrum gehad, vond ik wel super werken, maar vond de sounds niet zo.

Superbedankt voor de reacties!
.

De Korg EM, hoe zijn die sounds? Ik zoek geen acid of trance, echt industrial
quote]

maakt niet zo veel uit elke sound dus ook de drumsounds zijn te editen..hoe diep is dat te editen..? voor zo,n klein machientje best wel goed eigenlijk...
van de EM1 is ook het reuze grote voordeel dat ie zo simpel te bedienen is..
filter wel wat beperkt maar ik vind de nadruk op het filter toch altijd een beetje overdreven..fantastisch filter ..en dan is het goed..? MOOI van niet dus..

ingebouwde effects (wat goedkoop en rauw.. maar dus wel passend.)).van de EM zijn in ider geval meer bruikbaar als dat filtertje..wat heet dat filtertje is helemaal niet nodig..alleen jammer dat ie niet op batterijen gaat ben zelf een batterij fan..mischien dat en forumgenoot ietrs met een accu kan verzinnen voor Murc waar ie dan wat meer spullen aan kan hangen..? Geen idee wat mogelijk is..

:walker:

Succes ermee Murc

Ik heb zelf een DX200 en die is iig klein, geen toetsen, en geen computer nodig. Werkt erg plezierig en kan zeer 'weird'en 'vet' klinken!

Ik heb gekeken naar een Nord Modular Keys, die niet meer nieuw te koop is. Heb geen ervaring met deze nord, en ik wil toch zoveel mogelijk van die computer afblijven (ik zit met mijn werk al de hele dag in die glazen bol te kijken) dus dat is misschien niet zo'n goede keus.

Maar bij de "grote" Modulars hoef je ook niet meer dan 1 keer aan de computer te komen (tja, hoogstens om knoppen toe te wijzen); je laadt gewoon een stel patches in, haalt 'm weer van de computer af, en klaar :).

De sound van de modular lijkt me wel lekker rauw. Dus het is alleen patches inladen... Nou dat valt wel mee. En... lekker klein. Misschien toch ff kijken naar een 2de handsje

He Murc.. Jij hebt toch een EM te koop? Tenminste als ik dat goed heb gezien in de gauwigheid... Misschien interessant....

NEE DAT is de EAII de groene versie met dus de stalen kast in plaats van dat plastic.zoals de i versies...overigens mijn favoriet de zwarte EM=1 dus heeft ook de plastic kast..maar goed dat is niet anders..wqnt daarvan is geen 2e versie of 3e versie gekomen.

de EAI gaat voor 140 de deur uit alhier vandaar mijn over vraag naar 175 E voor de veel =modernere en fraaie
stalen versie..
er was wel belangstelling met name van Marktplaats..maar nog niet de volle meppo...(:>> dat hoeft ook niet maar is t'ie wel waard vind ik..geinig ding ..echt als nieuw in de doos met orginele handleiding blah blah blah......

Murc

Ik ben in de mogelijkheid geweest een SH-101 en CS-01 uit te proberen, maar niet naast elkaar. Best een goed geluid. Nou denk ik alleen dat de SH-101 wel nog iets rauwer klinkt. Ze zouden allebei niet misstaan in mn set-up.

Ik zit zelf te denken aan een MicroKorg of een Waldorf Blofeld... Passen mooi in het budget en nemen weinig ruimte in.

nadeel van de microkorg zijn de kleine toetsen, voordeel is de vocoder en audio ingangen. beiden hebben een arpeggiator...
toch lijkt op het eerste gezicht de blofeld me een 'vettere' synth qua mogelijkheden/geluiden.

als je die 101 onder de 300euro kan kopen dan moet je dat gewoon doen, krijg je echt geen spijt van, ik heb die van mij al meer dan een jaar en elke dag heb ik er weer zoveel plezier van, echt een vette synth!!!

Tja, waar vind je een SH101 voor onder de 300 eutjes, als ik die vind koop ik m gelijk. lijkt me echt een vette bak ja. Ik had al een "te koop gevraagd" draadje ervan gemaakt kreeg ik welgeteld 1 reactie op. Vroeg er 450 euro voor... ook nog ophalen in Belgie... Vind ik net ff te veel. Maar goed we gaan vrolijk verder kijken, geduld :bekdicht: is een schone zaak (Aaargh). Na het lezen van de Blofelddraad heb ik de neiging om hem uit te proberen bij de muziekwinkel. Maar is dat wat voor industrial? Na het luisteren van wat MP3's ben ik niet overtuigd... lijkt me wat braafjes. Al heb ik nog niet zelf mijn vingertjes aan gewaagd. Ook de monomachine lijkt me best oke, maar ook nog niet met mijn eigen vingertjes uitgetest. Iemand ervaringen? Tis wel lekker mini die blofeld en monomachine

Back