probleem met pitch tracking mfb-oscillator

Hazes

Vind ik leuk
Ik heb een MFB osc-o1 die ik met behulp van een Doepfer MCV4 via midi aanstuur. 't Ding heeft drie dco's die je tegelijk kunt aansturen via 1 cv-input, maar ook allemaal apart door een cv-signaal in de andere cv-inputs te patchen. Ook kun je de output van de oscillators apart uitsturen.
OSC-01.JPG
Nu heb ik een eigenaardig probleem. Wanneer ik de Doepfer op cv-1 aansluit, klopt de pitchtrack niet. Een oktaaf beslaat dan ruwweg uit 16 semitonen ipv 12. Nu komt de grap: wanneer ik een kabel in in cv-2 steek en verder nergens mee verbind, is de pitchtrack van DCO 1 ineens wel goed (DCO 2 en 3 vanzelfsprekend niet aangezien die geen cv-signaal meer krijgen). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Laatst gewijzigd:
Als je probeert met een Y kabel cv 1 & cv 2 tegelijk aan te sturen wat gebeurt er dan ?

Laat svp nog even weten hoe het afgelopen is.

Ik krijg je probleem hier nl. niet gereproduceerd.

Heb nog zitten denken of het geen voedingsprobleem kan zijn, of dat je met je CV signaal nog andere zaken aanstuurt en je een cv buffer zou moeten gebruiken (A-185 dacht ik ?)

Zal ik vandaag eens uitproberen. thanks.

Net even geprobeerd. Ik stuur alleen maar de mfb-osc aan met het cv-signaal van de midi-cv converter, verder niets. Met hetzelfde cv signaal op cv1 en cv2 reageert de mfb hetzelfde als met alleen een cv-signaal op cv1. Ook heb ik de osc. even op een andere voeding aangesloten met hetzelfde resultaat. Ik begin nu toch sterk te denken aan een defect in de mfb.

Lijkt het idd wel op;

om helemaal zeker te zijn zou je nog eens een andere midi-cv converter kunnen gebruiken. Of een cv/gate uitgang van een andere analoge synth.

Schiet me verder niets te binnen.

Net even geprobeerd. Ik stuur alleen maar de mfb-osc aan met het cv-signaal van de midi-cv converter, verder niets. Met hetzelfde cv signaal op cv1 en cv2 reageert de mfb hetzelfde als met alleen een cv-signaal op cv1. Ook heb ik de osc. even op een andere voeding aangesloten met hetzelfde resultaat. Ik begin nu toch sterk te denken aan een defect in de mfb.

De Doepfer is het niet. Ik heb ook even een LFO gebruikt om de pitch te sweepen. De mfb reageert daar net zo eigenaardig op. :(

Contact gehad met Manfred Fricke. De osc-01 gaat op de post naar Berlijn om gerepareerd te worden...

Netjes.. Ik ben erg benieuwd naar die osc..

mfb is terug. 't Lijkt erop welhaast op dat de cv-uitgang van de mcv4 niet meer dan 1 osc kan aansturen. Zodra ik via een multiple meerdere cv inputs aan elkaar knoop, zakt het cv-signaal in. Zijn er anderen met een mcv4 die dat herkennen?

Geen mcv4 hier, maar een cv buffer module (dacht A-185) doet wonderen bij dit soort problemen

Geen mcv4 hier, maar een cv buffer module (dacht A-185) doet wonderen bij dit soort problemen

Dat zal het inderdaad wel gaan worden ja. Ik verbaas me er gewoon over dat het cv-signaal blijkbaar zo snel inzakt. Bedankt voor het reageren!

kheb het pas toevallig van monopoly geleerd, maar de mcv4 stuurt uit:
1x Pitch-CV
1x Velocity
2x AUX-CV
1xGate

Dat is 4xCV en 1xGate

Aux-cv is vrij toe te wijzen aan een CC controller ofzo.

wou afknapper zeg,
(A-185-2 = 60 euro plus voeding )

weet niet waar je op af knapt, maar ik heb het over de A-185, niet de A-185-2.

(en een voeding heeft ie al denk ik)

185-2 is daarentegen wel een leuke module. Misschien dat ik ze beide wel aanschaf.

mfb is terug. 't Lijkt erop welhaast op dat de cv-uitgang van de mcv4 niet meer dan 1 osc kan aansturen. Zodra ik via een multiple meerdere cv inputs aan elkaar knoop, zakt het cv-signaal in. Zijn er anderen met een mcv4 die dat herkennen?

Heb ik idd ook wel eens last mee gehad.
Ik vind het soiso een klote ding die MCV4. Of het ligt aan de mijne.
groet,
Maarten

Back