Sample Man Betrouwbaar?

Origineel geplaatst door olafmol
er is imho een verschil met een mp3 downloaden van het internet, of die mp3's downloaden van het internet, op een CD branden en deze voor 20 euro verkopen..

Olaf

nou nee hoor het is allebei schending van het auteursrecht

Origineel geplaatst door EDP
nou nee hoor het is allebei schending van het auteursrecht

Het eerste is schending van auteursrechten (overigens is het als consument niet strafbaar om gedownlode software te gebruiken, zolang je er maar geen geld mee verdiend of bedrijfsmatig gebruikt).....en het doorverkopen van gejatte software/muziek....is gewoon heling (en dat is nog veel strafbaarder) !!

Je mag voor eigen gebruik een kopietje maken van een cd....als je die daarna gaat verkopen is het pas strafbaar....anders hadden ze de bieb ook al lang kunnen sluiten !!!

Origineel geplaatst door C-Code
Het eerste is schending van auteursrechten (overigens is het als consument niet strafbaar om gedownlode software te gebruiken, zolang je er maar geen geld mee verdiend of bedrijfsmatig gebruikt).....en het doorverkopen van gejatte software/muziek....is gewoon heling (en dat is nog veel strafbaarder) !!

niet starfbaar als consument? waar haal je dat vandaan?

Je mag voor eigen gebruik een kopietje maken van een cd....als je die daarna gaat verkopen is het pas strafbaar....anders hadden ze de bieb ook al lang kunnen sluiten !!!

of het erger is of niet ik weet het niet, maar geloof mij maar als organisatie er werk van gaan maken heeft schending van auteurs recht veel grotere gevolgen dan heling. de thuis kopierder wordt over het algemeen met rustgelaten. de grotere jongens wordt altijd schending van autersrecht ten laste gelegt omdat op die manier meer te halen valt.

er is niemand die een kopie gaat maken als hij die cd al zelf heeft.

bibliotheken en videotheken hebben andere regels en die moeten ook heel wat afdragen.

maar ik snap ook wel wat je bedoeld het iligaal verkopen van gekopieerde cd's is idd een stapje hoger dan gewoon zelf kopieren, maar je benadeeld de "slachtoffers" er even hard mee.

waar haal je het trouwens in godsnaam vandaan dat het niet strafbaar zo zijn om als consument dat soort software te gebruiken? dat is het wel alleen in praktijk wordt er niemand voor vervolgd

wat ik trouwens ook erg dubieus vindt: op elke lege CD-R betaal je ongeveer 0,25 cent aan auteursrechten die naar de buma-stemra gaan..... maw: als ik backups van mijn eigen data en muziekbrouwsels etc. maak dan betaal ik voor elke CD aan de Buma-stemra..... ergens klopt daar iets niet...... want impliciet vertelt dit mij dat ik eigenlijk best wel kopieen van CD's mag maken omdat ik er toch al automatisch auteursrechten voor betaal, sterker nog: voor betaald heb, want je wil niet weten hoeveel CD-R's er bij mij doorgaan met data-backups..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
wat ik trouwens ook erg dubieus vindt: op elke lege CD-R betaal je ongeveer 0,25 cent aan auteursrechten die naar de buma-stemra gaan..... maw: als ik backups van mijn eigen data en muziekbrouwsels etc. maak dan betaal ik voor elke CD aan de Buma-stemra..... ergens klopt daar iets niet...... want impliciet vertelt dit mij dat ik eigenlijk best wel kopieen van CD's mag maken omdat ik er toch al automatisch auteursrechten voor betaal, sterker nog: voor betaald heb, want je wil niet weten hoeveel CD-R's er bij mij doorgaan met data-backups..

Olaf

maar als dat zo is dan is buma behoorlijk zijn zaken aan het vullen volgens mij

Eigenlijk wel. :)

Ik backup me helemaal suf. Zou liever een DVD fikker willen hebben. Is per mb/cent nog goedkoper ook. Op de fikker na.

En als die Sample Man aan die dingen kan komen om er geld aan te verdienen kan jij dat ook. Want ik durf er wel wat op te zetten (sample CD?) dat hij ze nog niet eens koopt.
Maar het is een sukkel want voor dat je het weet grijpen de wouten hem en mag hij wasknijpers gaan bouwen voor een poosje. Alsof je een advertentie voor een van Gogh in de krant zet.

Maar die hele discussie over illegale shit is hier niet nodig. Gewoon niet zaken doen met die Sample Man, want voor je het weet krijg je CD's met wasreclame spotjes aangesmeerd.

maar als dat zo is dan is buma behoorlijk zijn zaken aan het vullen volgens mij

zou heel wel mogelijk zijn..... ik ben wel es benieuwd naar de salarissen van de BS-mensen.... ;)

tis volgens mij altijd al zo geweest..ook met cassette-bandjes...en die gebruikte je ook net zo hard voor je ZX Spectrum data...... en als ik me niet helemaal vergis is het dan ook nog eens zo dat er op die bedragen die binnenkomen van bv de CD-R's, die dus niet direct aan een bepaalde artiest toe te wijzen zijn, een bepaalde verdeelsleutel wordt losgelaten adhv verkoop- en afspeel-cijfers en dat dus vervolgens de grote commerciele artiesten de grootste klap van dat geld mogen ontvangen...

correct me if i'm wrong..

Olaf

Op Marktplaats staan inderdaad heel veel mensen op die copieen verkopen en dat geld niet alleen voor SampleCd's maar ook voor Software !
Nu heb ik zelf ook een tijdje de Marktmeesters getipt maar het heeft gewoon geen nut (ze verwijderen hem wel maar na een uurtje staat er weer zo'n goochem op :( )
Ze moeten daar eigenlijk voor deze rubrieken een regeling maken zodat de Marktmeesters eerst de advertentie moeten lezen i.p.v. meteen te plaatsen!

En wat betreft de Cracks van Kazaa ik gebruik zelf ook wel eens een Crack van een SoftSynth ofzo (testen we natuurlijk wel op een andere PC :) )
Maar dit doe ik alleen maar om te kijken of het iets is omdat ik bij sommige Softsynths/Programma's de Demo's te beperkt vind.
Als ik het dan iets vindt dan koop ik het maar ik zou hem niet constant als Crack gebruiken.
De reden waarom ik Legale Software wil is puur de Support en Ondersteuning kijk maar eens naar Native Instruments daar krijg je zo eens in de tijd bij Reaktor een leuk bonuspakketje met Ensembles en bij Absynth nieuwe geluiden enz.enz.
Dat krijg je niet met een crack !

:peukie:

Gewoon volhouden en de webmaster blijven tippen.

Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld de producent of importeur van de sample cd's of software een e-mail sturen.

Als het hun ernst is dan gaan ze achter zo'n gast aan en zorgen ze dat hij zijn straf niet ontloopt.

In Nederland wordt trouwens meer gekopieerd en illegaal verkocht dan waar ook ter wereld..............

Wow, wat een reacties allemaal. Het blijft natuurlijk een eindeloze discussie. Maar 'k vraag me wel af waar we zouden staan indien er niets te kraken viel en alles legaal gekocht moest worden. Misschien was dit synthforum er zelfs wel niet.

Origineel geplaatst door Toon
Wow, wat een reacties allemaal. Het blijft natuurlijk een eindeloze discussie. Maar 'k vraag me wel af waar we zouden staan indien er niets te kraken viel en alles legaal gekocht moest worden. Misschien was dit synthforum er zelfs wel niet.

ikdenk dat je daar een punt heb. het schijnt zelfs zo te zijn dat de naams bekentheid van cubase' te wijten is aan het makelijk te kraken software die steinberg gemaakt heeft.

dus dat is eigenlijk een voordeel geweest voor steinberg

(ik weet het deze zinnen zitten vol met spelvauten maar ik heb geen zin om ze te verbeteren)

er is niemand die een kopie gaat maken als hij die cd al zelf heeft.

Veel mensen maken van hun cds een backup kopie en een kopie voor in de auto, plus een rip naar .mp3 of .ogg voor op de PC. Dit zijn al 3 kopies ;)

CD's gaan behoorlijk snel kapot als je ze gebruikt :erm:

nou, veel mensen.. wat mp3 betreft wel ja dat heb ik bij veel cd's van me ook idd

Ik ben net van ebay afgekickt omdat ik valse gegevens heb gebruikt om mijn privacy te beschermen... In plaats van dat ze illegale praktijken tegen gaan als kopies enzo verkopen en zogenaamd gesigneerde zooi doen ze mij eraf kikken omdat ik enkel geen adres gegevens enzo opgaf tegen spam en die zooi. Ik weet hoe dat gaat daar. Ik krijg al spam op mijn mail adres door ebay dus...

Origineel geplaatst door Toon

Da's natuurlijk kolder. Het heet niet voor niets het synthforum. Van orgine ging het over hardware en met name analoge bakken.
En niet voor niets dat 'we' allemaal die illegale dingen bewust buiten de deur moeten houden. Anders is het hek van de dam en is het forum binnen no-time opgedoekt. Dus het tegenovergestelde van wat je beweerd.

Zo als ma Flodder het zo treffend kan zeggen: 'Zeg houden we het wel een beetje gezellig.' ;)

als ik nooit gekraakte software had gebruikt had ik nooit de software gekocht die ik nu heb......

de meeste gasten die als een bezetene gekraakte software downloaden hadden het zo ie zo nooit gekocht, die downloaden het alleen maar zo dat ze tegen hun maatjes kunnen vertellen dat ze de nieuwste shit hebben. dus op zich valt t allemaal wel mee met de schade van de muziek software industrie.... spelletjes enz is weer een heel andere verhaal, dat is wat meer te vergelijken met de mp3 situatie...schade is daar echt groot....door al dat gedoe is de verkoop van albums is nog maar 15% van wat het zo'n 4 a 5 jaar geleden was.

sample cd makers lopen ook veel schade op... kbedoel of je nou 200, 20, of zelfs voor de "niet minder bedeelde" helemaal niks, voor een cd betaal. zelfs ik heb af en toe wel s zo iets van hm... 200 is wel erg veel geld. gelukkig gebruik ik liever synths enz dus die paar cd's die ik heb gewoon gekocht. maar dan moet ik wel erbij vermelden dat ik die sample cd's samen met wat andere gasten heb gekocht, maar dat moet kunnen vind ik.
een voorbeelde: stel ik koop een zwembad samen met wat mensen. ik mag dan toch hopen dat de verkoper van het zwembad niet begin te zeiken dat we allemaal ons eigen zwembad moeten kopen. ok, ok, misschien niet een al te best voorbeeld maar khoop dat je begrijp wat ik bedoel.

maaruh, ff over die marktplaats gasten. kdenk dat die gasten van marktplaats t ook niet echt intreseren. t enigste waar ze daar op letten is de prijs waarvoor je iets verkoopt, zodra ze maar vermoeden dat je boven de 200 zit krijg je direkt een mailtje.

zo verkocht ik een keer iets wat misschien maar net 200 waard was. dacht ik zo van nou eerlijk, is eerlijk, dan ga ik er ook geen 6 euro voor dokken. dus ik geen richtprijs erbij gezet en vermeld dat ze maar een bod moesten doen, en werkelijk waar ik had echt de advertentie nog geen 5 minuten geplaatst en het mailtje kwam binnen met daarin vermeld dat mijn advertentie was verwijderd omdat ze de waarde boven de 200 schatte. ik overdrijf echt niet en ff voor de record, khad er uiteindelijk 140 voor gevangen..

Ik vind dat je eigenlijk best mag stellen dat sites als marktplaats, ebay enz enz. best aansprakelijk gehouden mogen worden in het meehelpen van het verspreiden van die illegale software/sample cd's. Ik denk dat zij daar best meer energie in mogen gaan steken............in principe geven zij mensen een weg om hun illegale waar aan te bieden.

Zou dat missschien eens neergelegd moeten gaan worden bij overheidsinstanties die zich daarmee bezighouden ?

waar haal je het trouwens in godsnaam vandaan dat het niet strafbaar zo zijn om als consument dat soort software te gebruiken? dat is het wel alleen in praktijk wordt er niemand voor vervolgd

your right........maar zie jij de politie al binnenvallen in het bejaardentehuis omdat opoe op zijn pc een illegale versie van klaverjassen heeft zitten ?

Back