als ik nooit gekraakte software had gebruikt had ik nooit de software gekocht die ik nu heb......
de meeste gasten die als een bezetene gekraakte software downloaden hadden het zo ie zo nooit gekocht, die downloaden het alleen maar zo dat ze tegen hun maatjes kunnen vertellen dat ze de nieuwste shit hebben. dus op zich valt t allemaal wel mee met de schade van de muziek software industrie.... spelletjes enz is weer een heel andere verhaal, dat is wat meer te vergelijken met de mp3 situatie...schade is daar echt groot....door al dat gedoe is de verkoop van albums is nog maar 15% van wat het zo'n 4 a 5 jaar geleden was.
sample cd makers lopen ook veel schade op... kbedoel of je nou 200, 20, of zelfs voor de "niet minder bedeelde" helemaal niks, voor een cd betaal. zelfs ik heb af en toe wel s zo iets van hm... 200 is wel erg veel geld. gelukkig gebruik ik liever synths enz dus die paar cd's die ik heb gewoon gekocht. maar dan moet ik wel erbij vermelden dat ik die sample cd's samen met wat andere gasten heb gekocht, maar dat moet kunnen vind ik.
een voorbeelde: stel ik koop een zwembad samen met wat mensen. ik mag dan toch hopen dat de verkoper van het zwembad niet begin te zeiken dat we allemaal ons eigen zwembad moeten kopen. ok, ok, misschien niet een al te best voorbeeld maar khoop dat je begrijp wat ik bedoel.
maaruh, ff over die marktplaats gasten. kdenk dat die gasten van marktplaats t ook niet echt intreseren. t enigste waar ze daar op letten is de prijs waarvoor je iets verkoopt, zodra ze maar vermoeden dat je boven de 200 zit krijg je direkt een mailtje.
zo verkocht ik een keer iets wat misschien maar net 200 waard was. dacht ik zo van nou eerlijk, is eerlijk, dan ga ik er ook geen 6 euro voor dokken. dus ik geen richtprijs erbij gezet en vermeld dat ze maar een bod moesten doen, en werkelijk waar ik had echt de advertentie nog geen 5 minuten geplaatst en het mailtje kwam binnen met daarin vermeld dat mijn advertentie was verwijderd omdat ze de waarde boven de 200 schatte. ik overdrijf echt niet en ff voor de record, khad er uiteindelijk 140 voor gevangen..