usb connection terminated.press enter(yamha mo6)

jaiden

Nieuwkomer
hallo,

ik heb een zeer strucureel probleem met mijn yamaha mo6...

elke keer als ik dat ding aan zet krijg ik de melding in het scherm usb connection terminated. press enter...

als ik op enter druk gebeurt er niks en het lijkt alsof die hele mo6 dan geblokt staat.....

na misschien 10 keer aan uit zetten en de enter+utility toets een paar keer alchter elkaar gedrukt te hebben is hij dan eindelijk geactiveerd...

ik denk niet dat dit de bedoeling van het apparaat is...

is er misschien een manier om dat gedoe van die usb te omzeilen.....

ik hoor graag uw antwoord

misschien een idee om nadat hij eindelijk geactiveerd is, nieuwe firmware/drivers installeren?! Weet niet of dit mogelijk is bij yamaha, zou de site of je manual er eens op na lezen... Zal vast wel een mogelijkheid zijn...

Ik zou eerst de USB driver deïnstalleren en opnieuw installeren in Windows. Als dat geen soelaas biedt zou ik het OS updaten naar de laatste versie:

http://www.yamahasynth.com/download/mo.html

Deze kun je gewoon op een USBstick zetten. Je moet bij de opstart van de MO6 dan de [Master] en [Utility] toetsen tegelijk ingedrukt houden. Zie ook de instructies die bij de OS-file meegeleverd worden.

Succes!

Ik zou eerst de USB driver deïnstalleren en opnieuw installeren in Windows. Als dat geen soelaas biedt zou ik het OS updaten naar de laatste versie:

http://www.yamahasynth.com/download/mo.html

Deze kun je gewoon op een USBstick zetten. Je moet bij de opstart van de MO6 dan de [Master] en [Utility] toetsen tegelijk ingedrukt houden. Zie ook de instructies die bij de OS-file meegeleverd worden.

Succes!
Dit is wat ik van yamaha gekregen heb en zelfs dit werkt niet!

Ik geef u hierbij een zeer exacte reset procedure, welke precies te volgen is:

Reset voor de MO6:

1. Houdt u "Section" en "Mute" gedrukt, terwijl u de synth inschakelt.
2. Druk nu met "Dec/No" of met "Inc/Yes" naar het gewenste testprogramma.
3. Het benodigde testprogramma voor een complete reset is T17.
4. Druk nu "Enter".
5. Druk - indien nodig - "Exit".

Wanneer u nu de synth inschakelt, ziet u iedere keer weer de volgende meldingen:
"Now scanning autoload files".
Vervolgens:
"Now loading...(DEMO PATTERN)"

Indien u na het inschakelen deze meldingen niet meer wilt hebben, is het volgende van toepassing:
1. Druk de "Utility" knop.
2. Druk de "SF4" knop.
3. Gebruik nu de "data dial" of de "Dec" of "Inc" knop en verander de informatie in het display naar: "Autoload Off".
4. Druk nu "Store".

Ik wens u veel succes ! Laat u ons even weten, of weer alles in orde is ?

Dit is wat ik van yamaha gekregen heb en zelfs dit werkt niet!

Ik geef u hierbij een zeer exacte reset procedure, welke precies te volgen is:

Reset voor de MO6:

1. Houdt u "Section" en "Mute" gedrukt, terwijl u de synth inschakelt.
2. Druk nu met "Dec/No" of met "Inc/Yes" naar het gewenste testprogramma.
3. Het benodigde testprogramma voor een complete reset is T17.
4. Druk nu "Enter".
5. Druk - indien nodig - "Exit".

Wanneer u nu de synth inschakelt, ziet u iedere keer weer de volgende meldingen:
"Now scanning autoload files".
Vervolgens:
"Now loading...(DEMO PATTERN)"

Indien u na het inschakelen deze meldingen niet meer wilt hebben, is het volgende van toepassing:
1. Druk de "Utility" knop.
2. Druk de "SF4" knop.
3. Gebruik nu de "data dial" of de "Dec" of "Inc" knop en verander de informatie in het display naar: "Autoload Off".
4. Druk nu "Store".

Ik wens u veel succes ! Laat u ons even weten, of weer alles in orde is ?
het lijkt alsof de synth..ergens geblokt staat....ik denk dat ik hem maar terug stuur naar de yamaha dealer waar ik hem vandaan hebt....anders weet ik het ook niet meer!

Ik neem aan dat je de USB-kabel al eens verwisselt hebt met een andere? anders zou je dat nog kunnen proberen. Zou vervelend zijn als de oorzaak meer in de aansluitingen/kabels zit dan in de OS/software van de MO6. Mocht dat allemaal niet werken, dan zou ik ook naar de dealer gaan om de zaak te laten uitzoeken...

Succes!

Misschien kun je het ook nog even op een andere pc proberen?

Wellicht kun je nog iets proberen. Soms zie je met randapparatuur (card reader oid) Dat deze soms niet werkt of verdwijnt. Dan kan wel eens komen door het ontbreken van aarde. Is je PC aangeloten op een geaard stopcontact of je Yamaha? Als dit niet het geval is, is dit iig het proberen waard door een harspel uit te leggen vanaf een geaard stopcontact (keuken bv.).

Draai je daarnaast onder Vista? Kan wellicht ook de oorzaak zijn.

Heb je daarnaast je Instrument aanstaan als je je pc opstart? Wellicht dan eens proberen om eerst je PC op te starten (USB kabel niet in je synth) en vervolgens als PC opgestart is USB insteken en dan synth aan.

Ik garandeer niet dat het gaat werken, maar het is iig het proberen waard!

Succes, VasC!

Back