Logic Pro arpeggiator

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey allemaal,

Mijn vraag gaat over de arpeggiator in logic pro...

Als ik mijn arpeggiator opgesteld heb , kan ik kiezen uit verschillende maten
(vb. 1/16 , 1/8 , ... dus altijd Tut - Tut - Tut - Tut - ...)

Hoe kan je of is het mogelijk om de arpeggiator anders intestellen zodat de 1/16 en 1/8 samen gevloeit worden ?
Dus bv Tut - Tut tut - Tut - Tut tut-...

Of kan ik in logic pro gelijk soortige arps maken zoals de yamaha motif series ?

Alvast bedankt,
Tom

Nee dat gaat niet het is of 16 of 8 geen interpolatie ertussen.

Ik heb trouwens in me enviroment tussen elke hardware synth een arpeggiator object geplakt, sinds Pro of versie 8 werkt het eindelijk zoals het hoort.

Met de zgn touchtracks (zie manual) kan je wel hele sequence op een toets plakken (gewoon een midibar drag en droppen erop)dan kan je zoiets als de Motif doeen maar komt nog niet echt in de buurt. Omdat je dan per toets een melodie moet proggen eerst.

Het is denk ik wel mogelijk als je een ""switch" (=schakelaar) object gebruikt na de ARP. De stand van de switch kan je op bepaalde tijden laten aansturen dmv een controlchange commando in een daarvoor gereserveerde track. Door nu een ARP object op 1/16 te laten lopen en dan dmv die switch "gaten" te laten vallen, kun je het effect krijgen wat je wilt en bovendien nog veel meer variaties afhankelijk hoe je je stuurspoor programmeert.

Back