Electro

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey,

Weet er iemand de basis van een electro nummer ?
Ben nog maar net bezig met het maken van muziek en zou graag wat bijleren van jullie.

Is er ook een verband hoe je een electro melodie maakt , hoe ik mijn noten moet opbouwen ?
Zijn er speciale lessen of praktische tips voor dit soort melodieën ?

Mvg,
Tom

wat versta je onder electro dan tommeken?
justice , boize noize , mason , soulwax , The subs ... zo die dingen.

Het gaat vooral om de muziek van Justice...

Oh hell!

De paasrel!

*gaat naast Ro9 zitten met een voorraadje bier, een luchthoorn en een ratel*

Ik zou dat eerder onder disco gooien met pop/rock invloeden.

Doet me sterk denken aan daft punk trouwens

de clip is mooi gedaan zeg :)

Ik zou dat eerder onder disco gooien met pop/rock invloeden.

Doet me sterk denken aan daft punk trouwens

de clip is mooi gedaan zeg :)

Nja het heeft eigenlijk vanalles wat weg , maar het valt toch onder het genre electro. De klip is idd mooi gemaakt , maar dit is mijn streefdoel om zo'n muziek te maken. Mss heb je nu een gedacht van wat "electro" vandaag is.

En dat daft punk tintje heb je ook goed gehoort ^^ Justice hoor bij ed banger records , net als daft punk ;)

dit is wat als electro gemarket wordt vandaag de dag :)

als je kijkt hoe het met trance is gegaan. de tiesto kaastrance heeft niets meer te maken met wat trance was.
ach ja... de kerstman droeg vroeger ook een groen pak en heeft van coca cola een make-over gekregen en nu weet iedereen niet beter dan dat hij een rood pak heeft.

;)

dit is wat als electro gemarket wordt vandaag de dag :)

als je kijkt hoe het met trance is gegaan. de tiesto kaastrance heeft niets meer te maken met wat trance was.
ach ja... de kerstman droeg vroeger ook een groen pak en heeft van coca cola een make-over gekregen en nu weet iedereen niet beter dan dat hij een rood pak heeft.

;)

Nja zou kunnen , de tiesto trance is ook sterk achteruit gegaan , heb de elements of life dvd gekocht en beluisterd en moet zegge wel goed , maar niet de vroegere trans.

Maar ja. Heb je enig advies om dit genre van muziek te maken ? zoals ik net liet horen.

Anyways los van hoe we het noemen ;)

de sound die jij zoekt. De drums zijn samples van akoestische drums en daar kun je prima een samplekitje van een ouwe drumcomputer voor pakken.

Die harde kick in dat justice nummer is denk ik wel iets uit een 909 of een sample / synthese kick.

De synths zitten veel effecten over. Flinke overdrive of misschien wat distortion.
De kracht van die justice nummers zit hem niet alleen in de muziek zelf maar ook het mixen en gebruik (of misbruik) van effecten als compressors.

dat zit allemaal wel in logic denk ik en anders zijn dr nog wel links en rechts wat freeware plugins om het wat op te spicen :)

Anyways los van hoe we het noemen ;)

de sound die jij zoekt. De drums zijn samples van akoestische drums en daar kun je prima een samplekitje van een ouwe drumcomputer voor pakken.

Die harde kick in dat justice nummer is denk ik wel iets uit een 909 of een sample / synthese kick.

De synths zitten veel effecten over. Flinke overdrive of misschien wat distortion.
De kracht van die justice nummers zit hem niet alleen in de muziek zelf maar ook het mixen en gebruik (of misbruik) van effecten als compressors.

dat zit allemaal wel in logic denk ik en anders zijn dr nog wel links en rechts wat freeware plugins om het wat op te spicen :)
:) bedankt , zou binnekort wat hardware wille aanschaffen synths drumcomputers ? aanraders in dit genre ? buite die 909...

Nou als je logic hebt, daar zit ook wel een sampler in geloof ik.

Haal lekker wat samplekits van het internet.
check hier maar

Jep da zit idd in logic.
okej kzal is zoeke op internet ;)

Nog is bedankt ;)

Heey,

Weet er iemand de basis van een electro nummer ?
Ben nog maar net bezig met het maken van muziek en zou graag wat bijleren van jullie.

Is er ook een verband hoe je een electro melodie maakt , hoe ik mijn noten moet opbouwen ?
Zijn er speciale lessen of praktische tips voor dit soort melodieën ?

Mvg,
Tom

Misschien is het handiger als je eerst de basistechnieken van elektronische muziek produceren onder de knie krijgt voordat je een bepaalde richting op gaat. Ik snap dat je de kortste weg wilt nemen naar je doel, maar op de lange termijn zal je jezelf meer in de weg gaan zitten omdat je basiskennis ontbreekt die je juist dichter bij je doelen kan brengen.

Misschien is het handiger als je eerst de basistechnieken van elektronische muziek produceren onder de knie krijgt voordat je een bepaalde richting op gaat. Ik snap dat je de kortste weg wilt nemen naar je doel, maar op de lange termijn zal je jezelf meer in de weg gaan zitten omdat je basiskennis ontbreekt die je juist dichter bij je doelen kan brengen.

idd ik wou zo snel mogelijk iets maken. wat nog al logisch is bij de meeste onder ons. Misschien idd eerst de basis techniek van electronische muziek onder de knie krijgen...

Back