De Rode NT-1000 of..

in alle rust

Nieuwkomer
Beste ... ,

Ik werk momenteel met de MXL V69 Mogami Edition ( microfoon ) en als geluidskaart gebruik ik de M-Audio Fasttrack Pro. Als ik opneem in een ruimte waar ook me pc staat, er zit wel een reflectiescherm om de mic, komt er wat ruis bij. Dit is niet de zoem van me pc of slechte bekabeling, dat heb ik getest. Na zoeken merkte ik dat het noise level ( ruis level ) van de mxl v69 22 db( a ) weet ik niet zeker, is. Dit is vrij hoog. Ook de sound vind ik tegenvallen. Daarom ben ik gaan zoeken naar een nieuwe microfoon en kwam ik de Rode NT-1000 tegen. Dat noise level is 6 db ( a ). Zit daar veel verschil in vraag ik me af? Of ligt het ook aan me geluidskaart? De ruis hoor ik namelijk pas echt als me boxen vol open staan en ik in cubase de opname volume omhoog zet met 12 db.

Weet iemand toevallig of het echt aan de microfoon ligt of meer aan de geluidskaart en of de Rode NT-1000 een goede oplossing is of dat ik de geluidskaart moet vervangen voor bijv. de mbox2? Het omgevings geluid is het in ieder geval niet.

Graag advies/tips. Ben iedereen zeer dankbaar bij welke reactie dan ook. En voor vandaag ( 23 maart ), wens ik iedereen alvast een zalig paasfeest toe.

Groet, jorrit

Back