M-Audio Fasttrack Pro

in alle rust

Nieuwkomer
Hallo,

Ik neem thuis op met nu nog een MXL V69 als microfoon en M-Audio fasttrack pro als geluidskaart. Om de mic zit een reflectiescherm en gordijnen zijn altijd dicht bij opname. Geen last van omgevings geluid of slechte bekabeling. Toch krijg ik ruis, ligt dit aan de mic of aan de geluidskaart? Hoor vaker dat de m-audio wel is wat ruis veroorzaakt. Of is het probleem opgelost als ik een Rode-NT-1000 mic koop met 6db(a) noise level tegenover de 22db(a) van de MXL die ik nu heb, of is het echt me geluidskaart? En stel dat het dat is, waarvoor kan ik die dan het beste vervangen, mbox? ( het is overigens niet me pc die de zoem/ruis veroorzaakt ).

Bij voor baat dank,

Groeten,jorrit

Enorme schop omhoog misschien, maar om hiervoor nou een apart topic aan te maken.. Ik zit ook met een vraagje:

Stel, ik kijk een film en ik hoor een vet stukje, waarvan ik denk: Ja, die wil ik opnemen! Alleen ik heb echt geen idee hoe ik met de fasttrack pro m'n pc output kan opnemen, en ik heb toch al wel aardig wat geprobeerd.. En dat zou ik dan wel graag willen doen zonder extra kabels aan te kopen. Iemand enig idee?

Bij de 2496 was er nog de mogelijkheid om in een wave editor je mixer (interne mixer zegmaar) op te nemen, maar dat zit er bij de fasttrack ook niet meer in..

Ik neem aan dat je de film op je computer zit te bekijken?
Ja, geen dvd speler aan de tv hier:o:
Opnemen via Audacity, opslaan en daarna in je DAW oproepen.
Dat opnemen dat is het hem nou juist, dat lukt niet. Ik gebruik Adobe Audition als wave editor, en je kunt dan bij edit->hardware perferences aangeven vanuit welke input je wilt opnemen. Maar het geluid komt dus door de outputs van de fasttrack, en DAT wil ik dus opnemen.. Sorry voor de onduidelijkheid.

Kick!

Back