Rob Acid video over z'n mastering

Thanks! Tof filmpje :okdan:

Gaat trouwens niet alleen over masteren maar ook een beetje over zn eigen muziek en spullen.. erg interessant om te zien

Interessante tip over compressie.

ben benieuwd.

zat laatst zijn myspace te luisteren en verbaasde me toen al over de eigenaardige mastering

Heel interessant. Hij zegt dus mastering plug-ins weg. Wellicht beter te vertalen als pas op met plug-ins. Blijf goed luisteren en gebruik het met verstand. Iig een mooie kijk om eens anders met (voor mij, heb geen analoge hardware compressor) plug-ins aan de gang te gaan.

Iig goede tip!

p.s. wel eens lastig kijken, je wilt het Duits luisteren en de subs lezen, maar ook de film kijken.... ;-)

Leuk om te zien.

Lekker freaken. Zo hoort het. :)

Sinds softsynths met 1082432589 presets heeft het woord "preset" niet zoveel meer te betekenen als wat het in de tijd van de DX7, D50 en M1 deed... maar het is wel vaak een race om als eerste een nieuw apparaat te kopen om dan -net- die hook te ontdekken om er weer een snel hitje mee proberen te scoren.

Sinds softsynths met 1082432589 presets heeft het woord "preset" niet zoveel meer te betekenen als wat het in de tijd van de DX7, D50 en M1 deed... maar het is wel vaak een race om als eerste een nieuw apparaat te kopen om dan -net- die hook te ontdekken om er weer een snel hitje mee proberen te scoren.

Een preset blijft altijd een preset hoe je 't ook wendt of keert. Het gebruik van presets of minimale variaties daarop werkt dertien in een dozijn muziek in de hand. Bovendien leer je er als producer ook helemaal niets van waardoor je altijd achter de feiten aanloopt. Never the leader always the follower ;)

Preset discussies zijn zo standaard. ;)

Maar bizar dat je al je hardware gaat openschroeven en als een facist alle goedkope componenten eruit mietert en vervangt voor duurdere.

rob acid ..maatje van me heeft nog setje platen ...toen acid nog acid klonk /was
hij is zeker een persoon die nog steeds volop erg ok musix maakt
net as 3r phase [klang der familie] dritte raum
enso meer duitse tekno artist erg nette producties neerzetten ,..tegenwoordig respect
ervaring met equipment is wel degelijk een must ...have

rob acid ..maatje van me heeft nog setje platen ...toen acid nog acid klonk /was
hij is zeker een persoon die nog steeds volop erg ok musix maakt
net as 3r phase [klang der familie] dritte raum
enso meer duitse tekno artist erg nette producties neerzetten ,..tegenwoordig respect
ervaring met equipment is wel degelijk een must ...have

C-ker fetter dann ATB. Maar da's een kwestie van smaak geloof ik.

Maar bizar dat je al je hardware gaat openschroeven en als een facist alle goedkope componenten eruit mietert en vervangt voor duurdere.

Mwa, doet Black Lion Audio ook, tegen betaling. Uiteindelijk moet zo'n fabrikant toch altijd meer rekening houden met marges dan iemand die net een trapje duurdere A/D voor z'n MOTU wil of zo ;).

Hij heeft de AlphaJuno1 herondekt voor zichzelf :okdan:
En dan idd dat over die presets :halleluja:

ik zeg:
Presets en SampleCD's zijn een verloedering van de creatieve muziek geest.

wat ik wel grappig/interessant vond is dat ie multiband-compressie verafschuwt, en dat ie compressors serieel gebruikt.... lees ik wel vaker op bv de UAD forums dat mensen en een LA2A en een 1176 achter elkaar hangen, eentje om de snelle transients af te vangen, en eentje om de boel subtiel wat op te dikken met trage instellingen

Hij heeft zijn compressors serieel geschakeld staan maar heeft wet/dry controls ingebouwd zodat hij ze toch parallel kan gebruiken.

Preset discussies zijn zo standaard. ;)

Wat ik begrijp uit het interview, is dat hij tegen limitaties oploopt ( bijv. soundkarakterstiek) en daarom dat doet. Circuitbenders zijn dan ook fascisten.
Ik begrijp wat je bedoelt Fuse, maar je schopt mij een beetje tegen het zere been.
Robert Babicz is 1 van de meest integere, zachte personen die ik tegen het (in zijn geval, omvangrijke) lijf ben gelopen :).
Leuk interview en voor zijn doen extreem spraakzaam. Overduidelijk een vakidioot :okdan:

Hij was ook op een SF meeting in Grun toen. Dus de beste man ken ik ook.
En het modden van gear liet hij over aan iemand anders en zelf zegt hij ook dat het apart vind (betere term zo?) wat hij doet. Maar hij is er wel tevreden mee.

En die zoektocht naar je eigen wiel uit te vinden is wel heel herkenbaar.

Hij was ook op een SF meeting in Grun toen. Dus de beste man ken ik ook.
En het modden van gear liet hij over aan iemand anders en zelf zegt hij ook dat het apart vind (betere term zo?) wat hij doet. Maar hij is er wel tevreden mee.

En die zoektocht naar je eigen wiel uit te vinden is wel heel herkenbaar.

Ja klopt en een aardig persoon inderdaad :)

Back