Rob Acid video over z'n mastering

Leuke video, Handige tips ook.:W
maar hij masterd alleen "electroniche" muziek toch?

Preset discussies zijn zo standaard. ;)

Maar bizar dat je al je hardware gaat openschroeven en als een facist alle goedkope componenten eruit mietert en vervangt voor duurdere.

Gebeurd wel regelmatig hoor, heeft er vooral mee te maken dat fabrikanten toch vaak net iets mindere (dus goedkopere) componenten gebruiken.
Standaard zit overal wel opamps in, die kun je vervnagen voor betere kwaliteit.
De condensatoren bepalen voor een deel de sound van een machine en daar kun je dus ook leuk mee spelen, net als betere/plaatsen van trafo's (niet de voeding).
Ik snap hem wel hoor.. Ben zelf ook nog bezig om een behringer tube ultrafex te modden, beetje lange termijn project geworden maar hij is nu al beter als ervoor in ieder geval :)

Maar on topic again: Leuk fimpje!

Hij was ook op een SF meeting in Grun toen. Dus de beste man ken ik ook.
En het modden van gear liet hij over aan iemand anders en zelf zegt hij ook dat het apart vind (betere term zo?) wat hij doet. Maar hij is er wel tevreden mee.

En die zoektocht naar je eigen wiel uit te vinden is wel heel herkenbaar.

Klopt, ik heb hem op sleeptouw genomen naar de meeting in Grun ;)
Apart in de zin van:" beetje vreemd maar wel lekker", vind ik inderdaad een betere term :)

Maar erg leuk om een kijkje in de keuken te nemen,ik vind zijn producties prettig om naar te luisteren, er gebeuren zoveel subtiele dingen, dat veel van zijn (oudere) platen hier nog steeds gedraaid worden :dj:
Op het eerste gehoor een beetje kazig (weleenswaar mooi rauwmelkse), maar op het tweede gehoor zoveel subtiliteit dat het niet verveelt.

Misschien is een Q&A leuk?

handig als je iemand hebt die het ef voor je customized. Ook handig om te weten dat mastering plugins een NO zijn.

Met zijn blaadje hoe alles verbonden zit:halleluja

Ook handig om te weten dat mastering plugins een NO zijn.

Apart hoe goedgelovig sommige mensen kunnen zijn.

Hij heeft zijn compressors serieel geschakeld staan maar heeft wet/dry controls ingebouwd zodat hij ze toch parallel kan gebruiken.

Onmogelijk ! Het is of serieel of parallel.

Het is wel degelijk mogelijk. Het een sluit het ander niet uit nl.
Je kan meerdere parallele 'systemen' in serie schakelen nl.

Die liveset is trouwens mono. Je zou zeggen dat Rob dat meteen zou horen :engel:

Het is wel degelijk mogelijk. Het een sluit het ander niet uit nl.
Je kan meerdere parallele 'systemen' in serie schakelen nl.

Eh jawel hoor. Wat jij bedoeld is serieel en parallel door elkaar gebruiken. Maar enkel dmv wet/dry knop van een serieel naar parallel schakelen kan niet als je compressors al in serie hebt staan. wet/dry van compr. nr 2 is altijd het wet signaal van compr nr.1

Maar misschien begrijp ik niet wat ATOR bedoeld. Rob zal gewoon zijn patchbay gebruiken om tussen parallel en serieel te schakelen.

Enige wat zou kunnen is als je op elke compressor meerdere in en uitgangen hebt en je hem dus parallel EN serieel aansluit. Dan kan het maar dan moet je boel flink modden en heb je meerdere wet/dry knoppen per compressor.

Hij legde het zo uit dat je per compressor een volume had voor een dry en en wet. En er dus ook intern die signalen werden gemixed.
En de truuk was juist om het gecompressde signaal er maar heel weinig bij te doen om wel die platte sound bij te doen maar het geheel nog lekker dynamisch te houden.
Die truuk wordt ook heel vaak op een bus gebruikt mbv parallele compressie. Maar hier is het dus wat subtieler uitgevoerd.

Hij bedoelt denk ik niet dat mastering plugins kut zijn, hij gebruikt ze zelf ook: die Sintifex bak die hij gebruikt is hetzelfde als de Focusrite Liquidmix plugins.
Hij zei dat je geen mastering plugins over je mix moet zetten als je het daarna naar hem stuurt op het te laten masteren omdat hij niks kan met platgecompreste en gelimitte golfvormen.

MadR schreef:
ATOR schreef:
Hij heeft zijn compressors serieel geschakeld staan maar heeft wet/dry controls ingebouwd zodat hij ze toch parallel kan gebruiken.

Met een wet/dry control op je compressor bepaal je je balans tussen twee interne parallelle signalen: het ongecompreste en het gecompreste signaal. Dan kun je je compressors uitwendig serieel aansluiten terwijl het het signaal intern parallel loopt.

Hij legde het zo uit dat je per compressor een volume had voor een dry en en wet. En er dus ook intern die signalen werden gemixed.
En de truuk was juist om het gecompressde signaal er maar heel weinig bij te doen om wel die platte sound bij te doen maar het geheel nog lekker dynamisch te houden.
Die truuk wordt ook heel vaak op een bus gebruikt mbv parallele compressie. Maar hier is het dus wat subtieler uitgevoerd.

De Motown of NY drum compressie techniek. Ben ik bekend mee.

Hij bedoelt denk ik niet dat mastering plugins kut zijn, hij gebruikt ze zelf ook: die Sintifex bak die hij gebruikt is hetzelfde als de Focusrite Liquidmix plugins.
Hij zei dat je geen mastering plugins over je mix moet zetten als je het daarna naar hem stuurt op het te laten masteren omdat hij niks kan met platgecompreste en gelimitte golfvormen.
Dat bedoelde hij idd. Maar je kan mastering plugins best gebruiken als je maar weet wat je doet. Ook in de mix. Dus ze zijn niet per definite een NO

Met een wet/dry control op je compressor bepaal je je balans tussen twee interne parallelle signalen: het ongecompreste en het gecompreste signaal. Dan kun je je compressors uitwendig serieel aansluiten terwijl het het signaal intern parallel loopt.

Klopt. Maar je kan dus alleen intern schakelen en niet 2 compressors parallel gebruiken met die wet/dry knop.

Sorry ben een mierenneuker. :P

Een kijkje in de keuken, tering interessant zeg. Bedankt!

Dat bedoelde hij idd. Maar je kan mastering plugins best gebruiken als je maar weet wat je doet. Ook in de mix. Dus ze zijn niet per definite een NO
Klopt. Maar je kan dus alleen intern schakelen en niet 2 compressors parallel gebruiken met die wet/dry knop.

Sorry ben een mierenneuker. :P

Bedoel je dat het dry signaal van de 2de serieel geschakelde compressor niet het originele ongecompreste signaal is maar het gecompreste signaal van de voorgaande compressor en dat het daardoor geen officiële parallelle compressie is? En dat die opgerekte mier daar nu de dupe van is :D

Verder ben ik het helemaal met je eens dat je elke plugin overal kunt gebruiken als het goed klinkt.

Je kan heus wel 2 compressors paralel aan elkaar gebruiken. Maar het is alleen niet erg logisch om zo te doen. Het kan dan vast wel een manier zijn om net die ene track lekker vet te maken.

Back